Titulazio ofizialei eta horiek administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko dituzten ondorioei buruzkoa da kontsulta.
Oro har, A1 azpitaldeko kidego edo eskaletara sartzeko eskatzen den titulua gradu-titulua edo lizentziaduna, arkitektoa eta ingeniaria da.
Eta, beraz, Turismoko Diplomatu Tituluaren eta Goi Mailako Hezkuntzako Kualifikazioen Espainiako Esparruko (MECES) 2. mailaren (gradua) arteko korrespondentzia-ziurtagiriaren eraginek (zure idazkian dago) helburu bakarra dute: Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruan eta nazioarteko lan-merkatuan mugikortasuna erraztea. Nolanahi ere, ez dira aldatuko, hala badagokio, aurreko nazio-mailako unibertsitate-antolamenduko titulu ofizialek dituzten ondorio profesionalak.
Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak.
Unibertsitate Politikaren Zuzendaritza Nagusiaren zenbait ebazpen Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratzearen ondorioz, Ministro Kontseiluaren erabakiak argitaratu ziren. Erabaki horien bidez, Goi Mailako Hezkuntzako Kualifikazioen Espainiako Esparruaren baitako baliokidetza-maila ezartzen da, aurreko antolamendukoak diren unibertsitate-titulu ofizialei dagokienez (lizentziaduna, arkitektoa, ingeniaria, diplomaduna, arkitekto teknikoa, ingeniari teknikoa, Goi Mailako Hezkuntza Organismo Ofizialetako titulazioei dagokienez), bai eta Espainiako Zuzenbide Institutu Ofizialetako titulazioei dagokienez ere, Zuzenbide Publikoko titulazioei dagokienez.
Horri dagokionez, eta Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioarekin aztertu ondoren, Zuzendaritza Nagusi honek hau adierazten du:
Adierazi den bezala, Ministro Kontseiluaren 2015eko irailaren 4ko erabaki horien xede bakarra da akordio horietan aipatzen diren unibertsitate-titulu ofizialen eta Goi Mailako Hezkuntzako Kualifikazioen Espainiako Esparruaren arteko baliokidetza-maila ezartzea, indarrean zegoen azaroaren 21eko 967/2014 Errege Dekretuak horretarako ezartzen zuen prozedurarekin bat etorriz. Errege-dekretu horren bidez, Arkitektoa, Arkitektoa eta Goi Mailako Ikasketetako Diplomatua, Ingeniari Teknikoa eta Ikasketen Esparru Baliokidetasun Ofiziala homologatzeko betekizunak eta prozedura ezartzen dira, Espainiako Ikasketen Esparru Diplomatu, Diplomatu, Lizentziatu, Lizentziatu eta Lizentziatu eta Lizentziatu eta Ikasketen Tituluaren baliokidetzaren tituluak baliozkotzeko eta Ikasketen Esparru Diplomatu Ofizialari eta Diplomatu, eta Ikasketen Diplomatu eta Diplomatu eta Diplomatu, Ikasketen Diplomatu eta Diplomatu eta Diplom
Goi Mailako Hezkuntzako Kualifikazioen Espainiako Esparrua, MECES, Boloniako Prozesua deiturikoaren esparruan sortu zen –horrek Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparrua sortzea ekarriko du–, eta zehazki, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2008ko apirilaren 23ko Gomendioaren bidez, estatuei aholkatzen baitzaie beren kualifikazio-sistemak lerrokatzea, halako moldez non kualifikazio-esparru bat ezartzen baita, Europako haren parekoa.
Goi Mailako Hezkuntzako Kualifikazioen Espainiako Esparrua ezartzen duen uztailaren 15eko 1027/2011 Errege Dekretuaren azalpenek adierazten duten bezala, “Goi-mailako Hezkuntzako Kualifikazioen Espainiako Esparruaren definizioarekin, alde batetik, gizarteari eta, bereziki, ikasleei maila bakoitzeko ikaskuntza-eskakizunei buruzko informazioa eman nahi zaie, eta, bestetik, enplegatzaileei informazioa eman nahi zaie enplegatuko dituztenen gaitasunei buruz. Bestalde, MECESek duen erabilgarritasun garrantzitsua nabarmendu behar da, mugikortasuna eta tituluen eta prestakuntzaren nazioarteko onarpena erraztuko dituen tresna gisa”.
Zehatzago esanda, uztailaren 15eko 1027/2011 Errege Dekretu horren 1. artikuluak argi eta garbi zehazten ditu MECESen edukia, helburua eta ondorioak. Honela dio:
«1. artikulua. Xedea.
1. Ingalaterra Errege-dekretu honek Goi Mailako Hezkuntzako Kualifikazioen Espainiako Esparrua (MECES) ezartzen du, bai eta haren mailen deskribapena ere, zeinaren helburua baita Espainiako hezkuntza-sisteman goi-mailako hezkuntzako kualifikazioen sailkapena, konparagarritasuna eta gardentasuna ahalbidetzea.
2. Ingalaterra MECES tresna bat da, nazioartean onartua, goi-mailako hezkuntzako kualifikazio guztiak modu koherentean berdintzeko aukera ematen duena, sailkatu, erlazionatu eta alderatzeko, eta, era berean, balio duena pertsonen mugikortasuna errazteko goi-mailako hezkuntzaren Europako esparruan eta nazioarteko lan-merkatuan».
Aurreikuspen hori urtarrilaren 23ko 22/2015 Errege Dekretuak berresten du, zeinak uztailaren 15eko 1027/2011 Errege Dekretuaren 4. artikulua aldatu baitu (1027/2011 Errege Dekretua, uztailaren 15ekoa, MECES arautzen duena), eta Goi Mailako Hezkuntzako Kualifikazioen Espainiako Esparruko mailen eta Europako kualifikazioen esparruaren arteko elkarrekikotasuna ezartzen baitu, aipatutako errege-dekretuaren azalpen-zatian adierazi bezala. “Espainiako unibertsitateko ikasle egresatuen nazioartekotzea bermatzea”.
Beraz, Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruan eta nazioarteko lan-merkatuan mugikortasuna erraztea da MECESek sartzen dituen mailen helburua, aipatutako Errege Dekretuak adierazten duen bezala, baina horrek ez du esan nahi, inola ere, aurreko antolamenduko unibertsitate-titulu ofizialek (lizentziaduna, arkitektoa, ingeniaria, diplomaduna, arkitekto teknikoa, ingeniari teknikoa) nazio-eremuan dituzten eragin profesionalak aldatu egiten direnik.
Titulazioen arloan indarrean dagoen legeriaren arabera, titulu ofizialek, hala unibertsitatekoek nola unibertsitatez kanpokoek, ondorio akademikoez gain, ondorio profesionalak ere izan ditzakete, hala badagokio.
Ondorio-desberdintasun hori, aurreko antolamenduko unibertsitate-titulu ofizialen kasuan, argi eta garbi dago jasota irailaren 28ko 822/2021 Errege Dekretuaren lehen xedapen gehigarrian (errege-dekretu horren bidez, unibertsitate-irakaskuntzen antolaketa eta haien kalitatea ziurtatzeko prozedura ezartzen dira), urriaren 29ko 1393/2007 Errege Dekretuak (unibertsitate-irakaskuntza ofizialen antolamendua ezartzen duena) egiten zuen bezala:
“Lehenengo xedapen gehigarria. GHEEren aurreko antolamenduari dagozkion unibertsitate-titulu ofizialen eraginkortasuna.
1. Ingalaterra Goi-mailako Hezkuntzaren Europako Esparruaren printzipioen arabera ezarritako unibertsitate-irakaskuntzen oraingo antolaketa baino lehenagoko ikasketa-planen arabera lortutako unibertsitate-titulu ofizialek beren ondorio akademiko guztiak mantenduko dituzte, eta, hala badagokio, baita profesionalak ere.”
Titulu ofizialaren ondorio profesionalak lanbide bat gauzatzeko ahalmena ematen dutenak dira, edo, bestela, enplegua lortzeko ahalmena ematen dutenak, publikoa zein pribatua izan, indarrean dagoen legeriak xedatzen duen moduan.
Beraz, adierazten den bezala, indarrean dagoen araudiak administrazio publikoetan, haien organismo publikoetan edo haien mendeko zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko eskatzen duenean, aurreko antolamenduko unibertsitate-titulu ofizial bat izatea (lizentziaduna, arkitektoa, ingeniaria, etab.). ), tituluen eragin akademikoak ez dituela aintzat hartzen uste da, ondorio profesionalak baizik.
Iritzi horiek guztiak berretsi egiten dira aipatutako azaroaren 21eko 967/2014 Errege Dekretuaren zortzigarren xedapen gehigarrian aurreikusitakoaren arabera. Xedapen gehigarri hori urriaren 18ko 889/2022 Errege Dekretuak indargabetu zuen, zeinaren bidez atzerriko hezkuntza-sistemetako unibertsitate-irakaskuntzak homologatzeko, baliokidetzat jotzeko eta baliozkotzeko baldintzak eta prozedurak ezartzen baitira eta Goi Mailako Hezkuntzako Kualifikazio Ofizialen Espainiako Esparruan aurreko unibertsitate-titulu ofizialei dagozkien mailetako baliokidetzak ezartzeko prozedura arautzen baita.
Aurrekoari kalterik egin gabe, urriaren 18ko 889/2022 Errege Dekretuaren laugarren xedapen gehigarriak, indargabetutako arauak egiten zuen bezala, berariaz baztertzen ditu administrazio publikoak aplikatzetik, honela:
“Laugarren xedapen gehigarria. Herri-administrazioetan sartzeko titulazioa.
Herri-administrazioetan sartzeko eskatu beharreko titulazio-araubidea, betiere, Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginean (urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartua) eta aplikatu beharreko gainerako berariazko araudian ezarritakoaren araberakoa izango da.”
Hau da, TRLEBEP horretan aurreikusitakoa aplikatu behar zaien administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta haien mendeko gainerako erakundeetan sartzeko, arau horretan eta aplikagarria den beste edozein araudi espezifikotan aurreikusita dagoena bete beharko da.
Zehazki, alde batetik, Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginaren 76. artikulua aplikatu behar da –testu bategin hori urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu zen (aurrerantzean, EBZTB)– karrerako funtzionarioen kidegoetan edo eskaletan sartzeko eskatzen diren titulazioei dagokienez. Zehazki, A taldean (A1 azpitaldea) sartzeko, graduko titulua.
Bestetik, arau bereko hirugarren xedapen iragankorrean aurreikusitakoa, hau jasotzen duena: “76. artikuluan aipatzen diren unibertsitate-titulu berriak orokorrean ezarri arte, funtzio publikoan sartzeko baliozkoak izaten jarraituko dute estatutu hau indarrean jartzean indarrean zeuden unibertsitate-titulu ofizialek”.
Ondorioak:
Ildo horretan, A1 azpitaldeko kidego edo eskaletan sartzeko, graduko tituluarekin batera, lizentziadun, arkitekto eta ingeniari tituluek balio izaten jarraituko dute.
Azkenik, irailaren 28ko 822/2021 Errege Dekretua (Unibertsitate-irakaskuntzen antolaketa eta haien kalitatea ziurtatzeko prozedura ezartzen dituena) onartu egin da, errege-dekretu honetan jasotako unibertsitate-irakaskuntza ofizialen antolaketa eta egiturak berriro definitu behar direlako, GHEE ezarri den hamarkada honetan bildutako esperientzia kontuan hartuta.
Unibertsitate-irakaskuntza ofizialen antolamendua ezarri zuen urriaren 29ko 1393/2007 Errege Dekretuak (aurreko paragrafoan aipatutako errege-dekretuak indargabetua) hainbat motatako bederatzi aldaketa izan zituen (azkena martxoaren 1eko 103/2019 Errege Dekretuaren bidez egin zen, zeinaren bidez Prestakuntza jasotzen ari diren Doktorego Aurreko Ikertzaileen Estatutua onartu baitzen). Hori dela eta, arau berri bat behar da, besteak beste, Espainiako unibertsitate-sistemaren funtzionamendu juridikoa bermatuko duena.
Indarrean dagoen arauak gaur egun indarrean dagoen eskaintza akademikoaren oinarrizko egiturari eusten dio, hiru etapatan banatuta: Gradua, Masterra eta Doktoregoa, eta, ikuspegi akademikotik garrantzitsuak diren beste aldaketa batzuk alde batera utzi gabe, unibertsitate-titulu ofizialak egiaztatzeko, haien jarraipena egiteko eta egiaztatzeko prozesua birformulatzen du.
Lehenengo xedapen gehigarriak ‘GHEEren aurreko antolamenduari dagozkion unibertsitate-titulu ofizialen eraginkortasuna’ mantentzen jarraitzen du, baliokiderik ezarri gabe eta egungo unibertsitate-tituluak aurrekoekin homologatzeko edo baliokidetzeko prozedurarik aurreikusi gabe.
Xedapen gehigarri honek zera egiten du: aurreko titulazioen ondorio akademikoak eta profesionalak babestea, eta kredituak aitortzea GHEE baino lehenagoko Espainiako titulazio ofizialak dituztenentzat –kasu honetan, kontsultagai–, Diplomatu titulu ofiziala dutenentzat eta Graduko ikasketa ofizialetara sartu nahi dutenentzat, han ezarritako betekizunen eta prozeduraren arabera.
Ondorioz, oro har, A1 azpitaldeko kidego edo eskaletara sartzeko eskatzen den titulua gradu-titulua edo lizentziaduna, arkitektoa eta ingeniaria da.
Eta, beraz, Turismoko Diplomatu Tituluaren eta Goi Mailako Hezkuntzako Kualifikazioen Espainiako Esparruko (MECES) 2. mailaren (gradua) arteko korrespondentzia-ziurtagiriaren eraginek (zure idazkian dago) helburu bakarra dute: Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruan eta nazioarteko lan-merkatuan mugikortasuna erraztea. Nolanahi ere, ez dira aldatuko, hala badagokio, aurreko nazio-mailako unibertsitate-antolamenduko titulu ofizialek dituzten ondorio profesionalak.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.