A Lei 40/2015, do 1 de outubro, de Réxime Xurídico do Sector Público, derroga, entre outras, a Lei 28/2006, do 18 de xullo, de Axencias estatais para a mellora dos servizos públicos. No entanto, conforme á propia Disposición derrogatoria da Lei 40/2015, manterase en vigor a Lei 28/2006 ata o 2 de outubro de 2019. A teor de tales previsións, mantense operativo o mandato da Disposición adicional primeira, punto 3 desta última Lei, no sentido de presentar un Informe acerca da actividade despregada polas axencias estatais, e os seus compromisos para mellorar a calidade dos servizos prestados aos cidadáns.
Agora ben, no transcurso do mencionado prazo, na Disposición adicional novena do Real Decreto 769/2017, do 28 de xullo, polo que se desenvolve a estrutura orgánica básica do Ministerio de Facenda e Función Pública, acórdase a disolución da Axencia Estatal de Avaliación das Políticas Públicas e a Calidade dos Servizos (AEVAL), organismo ao que a Lei 28/2006 encomendaba a presentación anual do Informe referido no parágrafo anterior. Con todo, a disolución do organismo non entraña a desaparición da esta función, xa que, conforme ao Real Decreto, as competencias de AEVAL son asumidas pola Secretaría de Estado de Función Pública e exercidas, no tocante al ámbito da calidade nos servizos, pola Dirección Xeral de Gobernación Pública.
É en tal contexto normativo no que a Dirección Xeral de Gobernación Pública elaborou e presenta este Informe sobre a actividade despregada pola Axencia Estatais en 2016, partindo por coherencia conceptual e lóxica interna das premisas inspiradoras da Lei 28/2006, transitoriamente subsistente.
De acordo con a Lei 28/2006 do 18 de xullo, de Axencias Estatais, os obxectivos que debían caracterizar a actividade destes organismos explicitábanse como “satisfacer as necesidades e demandas cidadás co nivel de calidade que nestes momentos a sociedade esixe”.
Ademais a Lei definía o compromiso dos poderes públicos con “a adecuada e eficaz prestación daqueles servizos públicos cuxa xestión corresponde á Administración Xeral do Estado”, neste caso mediante “un novo enfoque organizativo e funcional dos organismos públicos que teñen encomendados estes servizos”.
Así o informe das axencias estatais de 2016, persegue de acordo con a mencionada Lei 28/2006, do 18 de xullo, dous grandes obxectivos: A mellora dos servizos prestados aos cidadáns e a rendición de contas e fomento da transparencia mediante a difusión pública dos seus resultados.
En cumprimento do mandato legal, preséntase o INFORME de AXENCIAS ESTATAIS 2016 que foi elaborado pola Dirección Xeral de Gobernación Pública coa colaboración das Axencias Estatais.