Ez da lege-eragozpenik ikusten diziplina-prozedura bat izapidetzen ari zaion funtzionario batek zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena eskatu ahal izateko.
Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera
Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionario baten zerbitzu aktiboko luzapena amaitzeko aukerari buruzkoa da gaia.
Hala, lehenik eta behin, aplikatu beharreko esparru juridikoa aztertu behar da. 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuak, urriaren 30ekoak, Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bategina (TREBEP) onartzen duenak, langile publikoen eskubide indibidual gisa arautzen du erretiratzeko eskubidea, aplikatu beharreko araudiak ezarritako baldintzen arabera.
TREBEPeko erretiro-erregimena IV. tituluko II. kapituluan dago jasota, zerbitzu-harremana galtzeari buruzkoan. TREBEPen 67.3 artikuluak hau ezartzen du erretiroari dagokionez:
“Nahitaezko erretiroa ofizioz deklaratuko da funtzionarioak hirurogeita bost urte betetzean.
Nolanahi ere, estatutu hau garatzeko emango diren Funtzio Publikoko legeetan ezarritakoaren arabera, jarduneko zerbitzuan jarraitzeko luzapena eskatu ahal izango da, gehienez ere hirurogeita hamar urte bete arte. Administrazio eskudunak ebazpen arrazoitua eman beharko du luzapen hori onartzeko edo ukatzeko”.
Aurrekoa kontuan hartuta, planteatutako auzia honako hau da: ea espetxeetako funtzionario batek, zerbitzu aktiboan luzapen-egoeran badago eta diziplina-espediente bat izapidetzen ari bazaio, zerbitzu aktiboaren luzapena amaitzeko eskatzeko aukerarik duen.
TREBEPen 8. eta 9. artikuluetan adierazitakoaren arabera, funtzionarioen berezko izaera zuzenean lotuta dago administrazio publikoetan funtzio ordainduak egitearekin; karrerako funtzionarioen kasuan, legezko izendapenaren bidez hasten da, administrazio-zuzenbideak arautzen du, iraunkorra da, eta, nolanahi ere, ahalmen publikoak gauzatzea edo Estatuaren eta administrazio publikoen interes orokorrak babestea hartzen du barnean.
Esandakotik honakoa ondorioztatzen da: “izaera horri datxezkion eskubideak”, TREBEPen 90. artikuluan aipatzen direnak, zuzen-zuzenean lotuta daude horiek betetzen dituzten funtzioei, eta eskubideen gabetzeak izaera horri dagozkion eskubideak barne hartzen dituela ulertzen da, eta ez beste batzuk.
Alde horretatik, TREBEPen 14.1.n artikuluan xedatutako erretiro-eskubidea ezin da ulertu egoera horri datxezkion eskubideetako bat bezala, zeren izaera hori, adierazi den bezala, zuzenean lotuta baitago eginkizun batzuk betetzearekin; erretiroa, aldiz, ez dago lotuta eginkizun publikoak betetzearekin, baizik eta guztiz kontrakoa; aitzitik, eskubide horiek behin betiko uztea dakar berekin, izaera galtzeak eginkizunak etetea baitakar, EBEPen 63.a artikuluan ezarritakoarekin bat: “Honako hauek dira karrerako funtzionario izateari uzteko arrazoiak: Funtzionarioak erabateko erretiroa hartzea..”
Bestalde, TREBEPen 67.3 artikuluak eta 670/1987 Legegintzako Errege Dekretuaren 28.2 artikuluak agindu bat ezartzen dute erretiratzeko, aipatutako manuetan ezarritako baldintzak betetzen direnean, eta ezin da interpretatu legegileak agindu hori beste inguruabar batzuetara baldintzatu nahi izan duenik, artikulu horietan tasatutakoez gain, hau da, 60 urte beteta izatea, Estatuan gutxienez 30 urteko zerbitzuak izatea.
Azkenik, ondorio hau ateratzen da: legegileak ez du eragotzi nahi izan diziplina-espediente bat izapidetzen ari den bitartean funtzionario batek erretiroa hartu ahal izatea; izan ere, hala nahi izan balu, interes partikularragatiko borondatezko eszedentziaren kasurako ezarritakoaren antzeko aurreikuspena hitzartuko zukeen, eta, aurreikuspen horretarako, zehatz-mehatz xedatzen du hura emateko ezintasuna, funtzionario publikoari diziplina-espedientea izapidetzen ari bazaio.
Beraz, azaldutako arrazoiengatik, ez da lege-eragozpenik ikusten diziplina-prozedura bat izapidetzen ari zaion funtzionario batek zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena eskatzeko.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.