Expressió d'interès per a la recepció de candidatures per a la Direcció de l'Agència Estatal d'Administració Digital

12/11/2024

Les persones interessades podran enviar la seva candidatura fins al 3 de desembre.

El Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, a través de la seva Secretaria d'Estat de Funció Pública, publica l'expressió d'interès per al procés de presentació de candidatures per a ocupar la titularitat de la Direcció de l'Agència Estatal d'Administració Digital (AEAD).

Les persones interessades podran enviar la seva candidatura fins al dia 3 de desembre de 2024, emprant aquest formulari.

Conformement a les seccions del formulari, la candidatura ha de contenir:

a) Un curriculum vitae en el qual constin els títols acadèmics, els llocs de treball exercits, activitats formatives realitzades i qualsevol altra informació dirigida a acreditar el compliment dels requisits i competències professionals.

b) Una justificació per escrit de la idoneïtat de la persona candidata per al lloc al qual aspira, atès del requisit establert en els estatuts que la persona titular de l'adreça de l'Agència ha de ser “una persona de reconegut prestigi i experiència en llocs directius”.

Podran aportar-se per la persona candidata fins a un màxim de dues cartes de referència professional que permetin confirmar la idoneïtat declarada per la persona candidata.

c) Escrit que reflecteixi la visió del candidat/a sobre l'Agència i on plasmi les principals línies estratègiques de l'organisme, inclosa la visió sobre el contracte de gestió de l'Agència.

d) Escrit que permeti referir a situacions professionals presents o passades que la persona candidata disposa de les competències directives que figuren en el perfil del lloc.

El perfil de la persona titular de la Direcció de l'Agència Estatal d'Administració Digital haurà de complir entre altres característiques: lideratge transformador, amb la finalitat d'establir una visió estratègica clara per a l'agència, així com la consecució dels seus objectius; capacitat per a la gestió estratègica de projectes; dots de comunicació i relacions interpersonals; adaptabilitat i capacitat per a la presa de decisions; i compromís amb el servei públic i ètic professional.

La Direcció de l'AEAD és el màxim òrgan executiu i té rang de Sotssecretaria. La persona titular serà nomenada i cessada pel Consell Rector, a proposta de la Presidència, que l'ostenta la persona titular de la Secretaria d'Estat de Funció Pública.

L'Agència Estatal d'Administració Digital va ser creada en virtut del que es preveu en la disposició addicional centena desena setena de la Llei 22/2021, de 28 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2022. El 5 de novembre de 2024 el Consell de Ministres va aprovar el Reial decret pel qual s'aprovava l'Estatut de l'Agència Estatal d'Administració Digital, que transforma l'actual Secretaria General d'Administració Digital en una Agència.

La nova agència proporcionarà serveis i infraestructures comunes, la qual cosa suposarà un estalvi en els costos unitaris dels serveis TIC en l'AGE, principalment en els capítols de despeses recurrents i inversions. A més, aquesta labor permetrà a les diferents unitats TIC departamentals especialitzar-se i dedicar-se en exclusiva a les necessitats pròpies dels seus respectius usuaris, augmentant la seva eficiència i eficàcia.

Enllaços relacionats: