L'INAP/INAP publica els noms i el currículum de les persones integrants de la Comissió Permanent de Selecció

21/06/2021

Con la publicación en la web del Instituto Nacional de Administración Pública (INAP) del currículum de las 15 personas integrantes de la Comisión Permanente de Selección, se da un paso más en la modernización de la Administración General del Estado.

La Comissió Permanent de Selecció, integrada per una presidenta, un secretari i tretze vocals, és l'òrgan col·legiat encarregat de la realització dels processos selectius generals de l'AGE: Cos de Gestió de l'Administració civil de l'Estat, Gestió de Sistemes i Informàtica de l'Administració de l'Estat, Escala de Gestió d'Organismes Autònoms, General Administratiu de l'Administració de l'Estat, Tècnics Auxiliars d'Informàtica de l'Administració de l'Estat i General Auxiliar de l'Administració de l'Estat.

Entre les competències de la Comissió Permanent de Selecció destaquen les següents: dur a terme els processos selectius de cada convocatòria, fixar els criteris d'actuació que han de regir els processos selectius, qualificar els exercicis de les proves selectives, elaborar la memòria final després de la realització de les proves selectives i avaluar els resultats i informar de la directora de l'INAP/INAP del desenvolupament de les proves i proposar-li, com també a Funció Pública, les actuacions per a millorar el desenvolupament dels processos selectius.

El ministre de Política Territorial i Funció Pública, Miquel Iceta, va presentar el 26 de maig les orientacions estratègiques per a actualitzar i modernitzar els processos selectius en a l'AGE, reforma que culminarà en l'Oferta d'Ocupació Pública de 2025, encara que les millores s'aniran introduint de manera gradual, com ja va ocórrer amb la convocatòria de 10.254 places en l'AGE el passat 28 de maig, que incloïen com a novetat la realització de les proves teòrica i pràctica el mateix dia, agilitant els processos i evitant un segon desplaçament dels opositors.

Les consideracions són el resultat de mesos de debat per a preparar l'Administració del Segle XXI i afrontar els reptes de l'AGE: envelliment de plantilles, desconeixement del paper de l'Administració com a ocupadora, desajustament entre el sistema educatiu i els processos selectius i la revolució digital.

Les orientacions per al canvi estan estructurades en cinc pilars: planificació de la selecció, oposició, curs selectiu, igualtat i diversitat i òrgans de selecció.

Els òrgans de selecció, per tant, constitueixen un dels pilars dels canvis en els processos selectius, recollint les orientacions una estratègia i uns criteris per a aprofundir en la seva professionalització. La publicació del currículum dels membres de la Comissió Permanent de Selecció constitueix un pas més en la modernització de l'Administració General de l'Estat (AGE), en fer-se públics els seus noms, les seves titulacions acadèmiques, la seva formació professional més rellevant, la seva destinació actual i la seva experiència professional.