logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Ocupació
Ocupació Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretària
La secretària Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques Informes sobre compliment dels alts càrrecs MASTERCLASS: Guia del Govern Obert
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Mesures adoptades en relació amb la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretària
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Avaluació de polítiques públiques

  • Informes d'Avaluació
  • Metodologies i guies d'Avaluació
  • Documents d'interès
  • Enllaços
  • Competències i formació en avaluació de polítiques públiques
  1. Inici
  2. Funció Pública

Avaluació de polítiques públiques

Llei 27/2022, de 20 de desembre, d'institucionalització de l'avaluació de polítiques públiques en l'Administració General de l'Estat.

La 27/2022, de 20 de desembre, d'institucionalització de l'avaluació de polítiques públiques en l'Administració General de l'Estat, té com a objecte, estructurar el sistema públic d'avaluació de polítiques públiques en l'Administració General de l'Estat amb la finalitat d'institucionalitzar l'avaluació com a eina d'aprenentatge col·lectiu i organitzatiu, millorar el servei públic, servir a la rendició de comptes i transparència, la qual cosa contribueix a l'eficàcia i eficiència de l'acció pública i a la millora en la formulació de les polítiques públiques i la seva posterior implementació.

Amb aquesta llei es promou la cultura de l'avaluació i la pràctica de l'avaluació amb un enfocament transversal, integral i participatiu com a eina per a valorar l'impacte real de les polítiques públiques.

Llei 27/2022 d'institucionalització de l'avaluació de polítiques públiques en l'Administració General de l'Estat.

Avaluar és apreciar, analitzar, valorar i jutjar una intervenció pública a fi de millorar la seva qualitat.

Què és l'evaluacion de polítiques públiques?

L'avaluació de polítiques públiques és un procés sistemàtic i raonat de generació de coneixement, a partir de la recopilació, anàlisi i interpretació d'informació, encaminat a la compressió global d'una intervenció pública- sigui aquesta una política, pla, programa o norma-, per a aconseguir un judici valoratiu, basat en evidències, respecte del seu disseny, posada en pràctica i efectes (resultats i impactes).

Per a què serveix l'avaluació de polítiques públiques?

  • Permet promoure la transparència i la rendició de comptes a la ciutadania, i contribueix a la millora de la qualitat democràtica.
  • Es una herramienta de ayuda a la toma de decisiones basada en evidencias.
  • Afavoreix l'eficàcia i l'eficiència en l'actuació pública, promovent una major racionalitat de la despesa pública.
  • És una eina d'aprenentatge i contribueix a la millora de la dimensió estratègica i operativa de l'acció pública.
  • Fomenta la participació en l'acció pública.

Què es pot avaluar?

Es poden avaluar les actuacions públiques, qualsevol que sigui la seva forma: política, pla, programa o mesura.

L'avaluació es pronuncia sobre el disseny, posada en pràctica (implementació) i efectes (resultats i impactes) de les actuacions públiques.

Què és l'Institut per a l'Avaluació de Polítiques Públiques (IEPP)?

El Reial decret 507/2021, de 10 de juliol, pel qual es reestructuren els departaments ministerials i Reial decret 682/2021, de 3 d'agost, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i es modifica el Reial decret 139/2020, de 28 de gener, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica dels departaments ministerials, estableix que l'Institut per a l'Avaluació de Polítiques Públiques s'adscriu al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública a través de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, amb nivell orgànic de Subdirecció General (article 14.6 ).

A l'Institut li correspon desenvolupar en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes públics:

  • L'avaluació de les polítiques públiques i dels plans i programes l'avaluació dels quals se li encomani, en coordinació amb els departaments ministerials.
  • El foment de la cultura d'avaluació de les polítiques públiques.
  • La formulació i difusió de metodologies d'avaluació.
  • El foment de la formació dels empleats públics en aquesta matèria, en coordinació amb l'Institut Nacional d'Administració Pública,
  • El suport instrumental necessari per a realitzar les anàlisis que requereixin els processos de modernització o planificació que s'impulsin des de la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Funció Pública.

Quines altres activitats relacionades amb l'avaluació de polítiques públiques realitza el IEPP?

  • La formació en matèria d'avaluació de polítiques públiques.
  • L'elaboració de documents tècnics i metodologies sobre avaluació de polítiques públiques.
  • Participa en diversos organismes, organitzacions i fòrums relacionats amb l'avaluació de polítiques públiques.
Informes d'Avaluació
Metodologies i guies d'avaluació
Documents d'interès
Enllaços
  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies