logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Avaluació de polítiques públiques

  • Informes d'Avaluació
  • Metodologies i guies d'Avaluació
  • Documents d'interés
  • Enllaços
  • Competencias y formación en evaluación de políticas públicas
  1. Inici
  2. Funció Pública

Avaluació de polítiques públiques

Llei 27/2022, de 20 de desembre, d'institucionalització de l'avaluació de polítiques públiques en l'Administració General de l'Estat.

La 27/2022, de 20 de desembre, d'institucionalització de l'avaluació de polítiques públiques en l'Administració General de l'Estat, té com a objecte, estructurar el sistema públic d'avaluació de polítiques públiques en l'Administració General de l'Estat amb la finalitat d'institucionalitzar l'avaluació com a eina d'aprenentatge col·lectiu i organitzatiu, millorar el servei públic, servir a la rendició de comptes i transparència, la qual cosa contribuïx a l'eficàcia i eficiència de l'acció pública i a la millora en la formulació de les polítiques públiques i la seua posterior implementació.

Amb esta llei es promou la cultura de l'avaluació i la pràctica de l'avaluació amb un enfocament transversal, integral i participatiu com a eina per a valorar l'impacte real de les polítiques públiques.

Llei 27/2022 d'institucionalització de l'avaluació de polítiques públiques en l'Administració General de l'Estat.

Avaluar és apreciar, analitzar, valorar i jutjar una intervenció pública a fi de millorar la seua qualitat.

Què és l'evaluacion de polítiques públiques?

L'avaluació de polítiques públiques és un procés sistemàtic i raonat de generació de coneixement, a partir de la recopilació, anàlisi i interpretació d'informació, encaminat a la compressió global d'una intervenció pública- siga aquesta una política, pla, programa o norma-, per a aconseguir un judici valoratiu, basat en evidències, respecte del seu disseny, posada en pràctica i efectes (resultats i impactes).

Per a què serveix l'avaluació de polítiques públiques?

  • Permet promoure la transparència i la rendició de comptes a la ciutadania, i contribuïx a la millora de la qualitat democràtica.
  • Es una herramienta de ayuda a la toma de decisiones basada en evidencias.
  • Afavoreix l'eficàcia i l'eficiència en l'actuació pública, promovent una major racionalitat de la despesa pública.
  • És una eina d'aprenentatge i contribuïx a la millora de la dimensió estratègica i operativa de l'acció pública.
  • Fomenta la participació en l'acció pública.

Què es pot avaluar?

Es poden avaluar les actuacions públiques, qualsevol que siga la seua forma: política, pla, programa o mesura.

L'avaluació es pronuncia sobre el disseny, posada en pràctica (implementació) i efectes (resultats i impactes) de les actuacions públiques.

Què és l'Institut per a l'Avaluació de Polítiques Públiques (IEPP)?

El Reial decret 507/2021, de 10 de juliol, pel qual es reestructuren els departaments ministerials i Reial decret 682/2021, de 3 d'agost, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i es modifica el Reial decret 139/2020, de 28 de gener, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica dels departaments ministerials, establix que l'Institut per a l'Avaluació de Polítiques Públiques s'adscriu al Ministeri d'Hisenda i Funció Pública a través de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, amb nivell orgànic de Subdirecció General (article 14.6 ).

Al Instituto le corresponde desarrollar en el ámbito de la Administración General del Estado y sus organismos públicos:

  • La evaluación de las políticas públicas y de los planes y programas cuya evaluación se le encomiende, en coordinación con los departamentos ministeriales.
  • El foment de la cultura d'avaluació de les polítiques públiques.
  • La formulació i difusió de metodologies d'avaluació.
  • El foment de la formació dels empleats públics en esta matèria, en coordinació amb l'Institut Nacional d'Administració Pública,
  • El suport instrumental necessari per a realitzar les anàlisis que requerisquen els processos de modernització o planificació que s'impulsen des de la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Funció Pública.

Quines altres activitats relacionades amb l'avaluació de polítiques públiques realitza el IEPP?

  • La formació en matèria d'avaluació de polítiques públiques.
  • L'elaboració de documents tècnics i metodologies sobre avaluació de polítiques públiques.
  • Participa en diversos organismes, organitzacions i fòrums relacionats amb l'avaluació de polítiques públiques.
Informes d'Avaluació
Metodologies i guies d'avaluació
Documents d'interés
Enllaços
  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies