De acordo con o artigo 26.2 da Lei 50/1997, do 27 de novembro, do Goberno, levouse a cabo o trámite de consulta pública do proxecto de Real Decreto polo que se regula o teletrabajo no ámbito da Administración Xeral do Estado, con data de inicio 17 de marzo de 2021, por un prazo inicial de quince días naturais, finalizando o 31 do mesmo mes e ano.
Durante ese prazo, do total das achegas, un 77% correspondeu a particulares e un 23% corresponden a Sindicatos e Organizacións de representación de empregados públicos.
As achegas explicitaban as numerosas vantaxes que expón o teletrabajo, as experiencias no uso desta forma de organización do traballo no contexto da crise epidemiolóxica actual, así como os posibles riscos que comporta. Inclúen igualmente valoracións positivas en canto á necesidade e oportunidade da regulación que se pretende realizar.
En termos xerais, en relación co concepto e natureza do teletrabajo existe consenso no carácter voluntario e reversible da figura, así como a importancia de configurar un réxime común para todos os departamentos ministeriais e organismos públicos, evitando a disparidade entre modalidades, así como o risco de discriminación no acceso ao teletrabajo.
En canto aos postos susceptibles de ser desempeñados mediante teletrabajo, moitas achegas sinalan que se debe coñecer que postos son susceptibles ou non de ser prestados desta forma, o cal debería quedar reflectido na relación de postos de traballo ou nun documento equivalente.
No que respecta ás modalidades proponse as que van desde distribucións por semanas entre a prestación de servizos presencial e telemática, a reparticións semanais con maior ou menor peso do teletrabajo, incluídas modalidades remotas ao 100%.
En canto aos dereitos das persoas que presten servizos mediante teletrabajo, recálcase a importancia de asegurar a igualdade de dereitos entre as persoas que presten servizos mediante teletrabajo e o resto, especialmente en materia retributiva e formativa, así como no exercicio efectivo dos dereitos sindicais.
Finalmente, é importante destacar algúns impactos que poden derivarse da regulación, como pode ser o o impacto por razón de xénero, o impacto en materia de conciliación e en terceiro lugar o impacto territorial.