amb l'article 26.2 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern, s'ha dut a terme el tràmit de consulta pública del projecte de Reial decret pel qual es regula el teletreball en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, amb data d'inici 17 de març de 2021, per un termini inicial de quinze dies naturals, finalitzant el 31 del mateix mes i any.
Durant eixe termini, del total de les aportacions, un 77% ha correspost a particulars i un 23% corresponen a Sindicats i Organitzacions de representació d'empleats públics.
Les aportacions explicitaven els nombrosos avantatges que planteja el teletreball, les experiències en l'ús d'esta manera d'organització del treball en el context de la crisi epidemiològica actual, així com les possibles riscos que comporta. Inclouen igualment valoracions positives quant a la necessitat i oportunitat de la regulació que es pretén realitzar.
En termes generals, en relació amb el concepte i naturalesa del teletreball existeix consens en el caràcter voluntari i reversible de la figura, així com la importància de configurar un règim comú per a tots els departaments ministerials i organismes públics, evitant la disparitat entre modalitats, així com el risc de discriminació en l'accés al teletreball.
Quant als llocs susceptibles de ser exercits mitjançant teletreball, moltes aportacions assenyalen que s'ha de conéixer quins llocs són susceptibles o no de ser prestats d'esta manera, la qual cosa hauria de quedar reflectit en la relació de llocs de treball o en un document equivalent.
Pel que fa a les modalitats es proposen les que van des de distribucions per setmanes entre la prestació de serveis presencial i telemàtica, a repartiments setmanals amb major o menor pes del teletreball, incloses modalitats remotes al 100%.
Quant als drets de les persones que presten serveis mitjançant teletreball, es recalca la importància d'assegurar la igualtat de drets entre les persones que presten serveis mitjançant teletreball i la resta, especialment en matèria retributiva i formativa, així com en l'exercici efectiu dels drets sindicals.
Finalment, és important destacar alguns impactes que poden derivar-se de la regulació, com pot ser l'el impacte per raó de gènere, l'impacte en matèria de conciliació i en tercer lloc l'impacte territorial.