El BOE del pasado 28 de octubre, ha publicado la Resolución de 21 de octubre de 2021 de la Subsecretaría por la que se aprueba la Carta de Servicios (2021-2024) del Portal de la Transparencia de la Administración General del Estado del Ministerio de Hacienda y Función Pública.
Con esta carta se pretenden los siguientes objetivos: Hacer visible la información de publicidad activa y potenciar y facilitar el ejercicio del derecho de acceso a la información pública que obre en poder de la Administración General del Estado. Asimismo, comunicar las responsabilidades y los compromisos adquiridos, dar a conocer los derechos de la ciudadanía en relación con esos servicios y las responsabilidades y obligaciones que contraen al recibirlos.
En relació amb la informació pública, la publicitat activa i el dret d'accés són serveis que presta el Portal de la Transparència, a més d'altres serveis d'informació com és el Govern Obert i la participació pública en projectes normatius.
D'acord amb el que es disposa en l'article 8 del Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'establix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat, les cartes de serveis són documents que constituïxen l'instrument a través del qual els òrgans, organismes i entitats de l'Administració General de l'Estat informen dels ciutadans i usuaris sobre els serveis que tenen encomanats, sobre els drets que els assisteixen en relació amb aquells i sobre els compromisos de qualitat en la seua prestació.