Aprovada la Carta de Serveis del Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.

02/11/2021

El BOE del pasado 28 de octubre, ha publicado la Resolución de 21 de octubre de 2021 de la Subsecretaría por la que se aprueba la Carta de Servicios (2021-2024) del Portal de la Transparencia de la Administración General del Estado del Ministerio de Hacienda y Función Pública.

Con esta carta se pretenden los siguientes objetivos: Hacer visible la información de publicidad activa y potenciar y facilitar el ejercicio del derecho de acceso a la información pública que obre en poder de la Administración General del Estado. Asimismo, comunicar las responsabilidades y los compromisos adquiridos, dar a conocer los derechos de la ciudadanía en relación con esos servicios y las responsabilidades y obligaciones que contraen al recibirlos.

En relació amb la informació pública, la publicitat activa i el dret d'accés són serveis que presta el Portal de la Transparència, a més d'altres serveis d'informació com és el Govern Obert i la participació pública en projectes normatius.

D'acord amb el que es disposa en l'article 8 del Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s'establix el marc general per a la millora de la qualitat en l'Administració General de l'Estat, les cartes de serveis són documents que constituïxen l'instrument a través del qual els òrgans, organismes i entitats de l'Administració General de l'Estat informen dels ciutadans i usuaris sobre els serveis que tenen encomanats, sobre els drets que els assisteixen en relació amb aquells i sobre els compromisos de qualitat en la seua prestació.