En el BOE del passat 11 de desembre s'han publicat les Ordres Ministerials que regulen els nous registres electrònics: el Registre Electrònic d'Apoderaments, el Registre de Funcionaris Habilitats i el Registre Electrònic General
Les normes desenvolupen el Reglament per a l'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics. L'objecte de les ordres ministerials és establir la base jurídica de la regulació dels tres registres ja que la seua aplicació suposarà un impuls per a l'Administració electrònica orientat cap a una major eficàcia en l'organització i en l'assistència a la ciutadania, a més, les relacions amb la ciutadania es veuran reforçades en garantir l'accessibilitat als serveis de manera electrònica.
La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, preveu en el seu articulat la creació del Registre Electrònic d'Apoderaments (REA), el Registre de Funcionaris Habilitats (RFH) i el Registre Electrònic General (REG), posteriorment regulats en el Reglament d'actuació i funcionament del Sector Publique per mitjans electrònics, aprovat pel Reial decret 203/2021, de 30 de març.
A fi de desenvolupar-los, s'han elaborat per la Direcció General de Governança Pública (DGGP) i per la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) aquestes Ordres Ministerials, sent co-proponents el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital.
Cada una de las órdenes establece la regulación detallada de uno de los registros, consulta las órdenes ministeriales, las novedades y el tríptico informativo aquí.