Aprovada la Carta de Serveis del Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.

02/11/2021

El BOE del passat 28 d'octubre, ha publicat la Resolució de 21 d'octubre de 2021 de la Sotssecretaria per la qual s'aprova la Carta de Serveis (2021-2024) del Portal de la Transparència de l'Administració General de l'Estat del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.

Amb aquesta carta es pretenen els següents objectius: Fer visible la informació de publicitat activa i potenciar i facilitar l'exercici del dret d'accés a la informació pública que obri en poder de l'Administració General de l'Estat. Així mateix, comunicar les responsabilitats i els compromisos adquirits, donar a conèixer els drets de la ciutadania en relació amb aquests serveis i les responsabilitats i obligacions que contreuen en rebre'ls.

En relació amb la informació pública, la publicitat activa i el dret d'accés són serveis que presta el Portal de la Transparència, a més d'altres serveis d'informació com és el Govern Obert i la participació pública en projectes normatius.

De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 8 del Real Decreto 951/2005, de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado, las cartas de servicios son documentos que constituyen el instrumento a través del cual los órganos, organismos y entidades de la Administración General del Estado informan a los ciudadanos y usuarios sobre los servicios que tienen encomendados, sobre los derechos que les asisten en relación con aquellos y sobre los compromisos de calidad en su prestación.