logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Ocupació
Ocupació Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretària
La secretària Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques Informes sobre compliment dels alts càrrecs MASTERCLASS: Guia del Govern Obert
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Mesures adoptades en relació amb la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretària
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Governança Pública

  • Directora General de Gobernanza Pública
    • Portada de Simplificació administrativa i reducció de càrregues
    • Què és una càrrega administrativa?
    • Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas
    • Manual de Simplificació Administrativa i Reducció de Càrregues per a l'AGE
    • Convenis amb organitzacions
    • Compensación de cargas administrativas. One in - one out
    • Simplificació de Procediments en les Administracions Públiques. Mapa de Situació
    • Documentació de referència
    • Portada de Inspecció de Serveis
    • Normativa reguladora
    • Guia d'auditoria per a inspectors de serveis
    • Consultoria operativa de serveis
    • Curs selectiu de la funció inspectora
    • Vacants d'Inspectors/as de Serveis
    • Informes de Simplificació i Reducció de Càrregues
  • Atenció a la ciutadania
    • Portada de Qualitat en les Administracions Públiques​
    • Gestió de Cartes de Serveis en l'AGE
      • Anar a Metodologia i Guies
      • Guia per a la realització d'estudis d'anàlisis de la demanda i d'avaluació de la satisfacció dels usuaris (edició 2014)
      • Modelo EFQM 2013
      • CAF 2013, el Marc Comú d'Avaluació
      • CAF 2020
      • Guia per a la gestió de queixes i suggeriments (2013)
      • Guia d'Interpretació del Model EFQM d'Excel·lència 2010 per a les Administracions Públiques
      • CAF Educació (2010)
      • CAF Procediment de Retroalimentació Externa (2009)
      • Guia per al desenvolupament de Cartes de Serveis
      • Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009)
      • Guia per al reconeixement a l'excel·lència (2009)
      • CAF 2006
      • El Valor de l'Excel·lència. Recomanacions per a l'excel·lència en la creació de valor públic a través del Model EFQM (2018).​​
      • Guia per a la Qualitat de l'Administració Pública, Una Caixa d'Eines per a Gestors, versió resumida
      • Marc comú sobre les Cartes de Serveis en les Administracions Públiques Espanyoles (2015)
      • Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics (2009)​​
      • Guia per a l'elaboració i gestió d'una carta de serveis en l'Administració Local
      • Guia de models d'avaluació per a l'Administració Local
      • Anar a Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
      • Informe sobre l'Activitat dels Ministeris Espanyols (ISAM)
        • Anar a Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
        • Govern Obert
        • La confiança en les Institucions
        • Informe sobre percepció ciutadana en la prestació dels serveis públics​​
        • Estabilitat i millora en els serveis públics
        • Qualitat i sostenibilitat dels serveis públics
        • Qualitat dels Serveis Públics en temps d'austeritat
        • La Qualitat dels Serveis Públics i les actituds dels ciutadans cap a les mesures modernitzadores de l'Administració Pública
        • La importància dels Serveis Públics en el benestar dels ciutadans
        • L'Administració Pública segons el parer dels ciutadans
        • Agenda Pública i Satisfacció amb els Serveis Públics en l'Estat Autonòmic
        • La percepció social dels Serveis Públics a Espanya 1985-2008 ​​​
        • Anar a Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2016
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2015
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2014
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2013
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2012
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2011
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2010
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2009
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2008
      • Avaluació E08/2007 de la Qualitat del servei dels Museus de titularitat estatal
      • Anar a Reconeixement: Certificacions i Premis
        • Anar a Certificació del Nivell d'Excel·lència de les Organitzacions
        • Organitzacions el nivell d'Excel·lència de les quals ha estat certificat
        • Anar a Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
        • Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIV Edició. Memòries
        • Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XV Edició. Memòries
        • XV edició. Galeria de Vídeos
        • Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIII Edició
        • Galeria d'imatges del lliurament de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XII Edició
        • Galeria d'imatges del Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació 2014​​
    • Gestió del coneixement i difusió de bones pràctiques
    • Assessorament, consultoria, assistència tècnica i Formació​
    • Xarxes Internacionals
      • Anar a Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
        • Anar a Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
          • Anar a 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
          • Galeria d'imatges de la 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
  • Transparència
  • Govern obert
    • Portada de Registres electrònics i notificacions
    • Rexistro Electrónico de Apoderamentos
    • Registro de Funcionarios Habilitados
    • Registro Electrónico General
    • Notificacions
    • Portada de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
    • Digitalització de documents i registro
    • Assistència en la identificació i signatura electrònica
    • Còpies autèntiques
    • Apoderament
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Governança Pública
  4. Simplificació administrativa i reducció de càrregues

Convenis amb organitzacions

Convenis signats amb organitzacions i associacions per a la identificació i reducció de càrregues administratives

La Direcció General de Governança Pública signa convenis amb determinades organitzacions professionals i socials per a la identificació de càrregues administratives i simplificació de procediments. Els procediments identificats són distribuïts als Departaments gestors per a la seva anàlisi i valoració de la viabilitat de modificació.

A través d'aquests convenis, l'Administració General de l'Estat potencia la participació activa del sector empresarial i social en la seva política de reducció de càrregues, i s'emfatitza el paper complementari que exerceixen empreses i associacions en la valoració de la normativa en vigor, contribuint així a la consecució dels objectius de govern obert que té aquesta Administració.

Els convenis signats en 2023 van preveure una durada de dos anys, que posteriorment va ser prorrogada per a l'any 2025.

A continuació es mostra una taula amb el nombre de convenis signats fins avui per organització.

NOM DE CONVENIS SIGNATS (dades 2023*)

ORGANITZACIÓ

Núm.
CEOE-CEPYME15
CAMBRA DE COMERÇ15
ATA10
CERMI10
GESTORS ADMINISTRATIUS3
CEPES2
UPTA1
PMP1
TOTAL57

*En 2024 se signa Addenda de pròrroga dels convenis signats amb CEOE-CEPYME, Cambra de Comerç, ATA, CERMI, CEPES, UPTA i PMP en el bienni 2023-2024, per a l'any 2025.

Seguidament, es pot consultar l'informe global de seguiment de l'anualitat 2023, resultat dels convenis biennals 2023-2024 (inclou resum executiu):

Informe global convenios 2023

Les propostes rebudes de les organitzacions signants són analitzades pels Ministeris gestors per a valorar la seva viabilitat i posada en pràctica.

Respecti als convenis d'anys anteriors, és podin consultar els següents informes:

Informe global convenis 2022

Informe global convenis 2021

Resum executiu de convenis de reducció de càrregues administratives any 2020

Resumen ejecutivo de propuestas de convenios 2019

En els Informes anuals de Simplificació i Reducció de Càrregues figuren com a annex els resums executius dels informes dels convenis de reducció de càrregues. Es poden consultar en el següent enllaç:

Informes de Simplificació i Reducció de Càrregues

Trobades amb autònoms i empreses per a detectar vies de millora en els procediments administratius

En un context de govern obert i participatiu, i com a manera de potenciar la participació activa del sector empresarial i social en la política de reducció de càrregues administratives, es promouen actuacions per a conèixer l'efecte que la normativa en general i els procediments en particular tenen sobre els col·lectius als quals van dirigits, i explorar vies de millora

Per a la identificació d'aquestes vies de millora, les organitzacions signants dels convenis desenvolupen jornades i fòrums de discussió amb empreses, emprenedors i autònoms que permeten un contacte directe per a conèixer les seves necessitats, impressions i valoracions, i en les quals poden manifestar directament a l'Adminstración les seves propostes de simplificació.

Aquestes activitats es realitzen tant de manera presencial com a distància, fent ús per a això de mitjans electrònics.

A títol d'exemple, s'indiquen algunes reunions mantingudes en aquest context:

  • Trobada amb empresaris de Ciudad Real organitzat per la Cambra de Comerç
  • Trobada amb empresaris del sector turístic a Càceres i la Corunya, organitzats per la Cambra de Comerç d'Espanya
  • Trobada amb empresaris del sector químic a Madrid, organitzat per CEOE-CEPYME
  • Jornades de reducció de càrregues organitzades per ATA a Las Palmas de Gran Canaria
  • Jornada de reducció de càrregues organitzada per UPTA a Sevilla
  • Jornada online de reducció de càrregues organitzada per CEPES

Laboratorios d'idees per a la reducció de càrregues administratives

Els laboratoris consisteixen en fòrums de cerca de solucions a problemes concrets en el qual participarien els agents directament afectats per la matèria i l'Administració, afavorint la formació d'espais de creativitat on totes dues parts comparteixin dades, experiències i recursos.

A títol d'exemple, i com una manera d'avançar en el tractament de les mesures proposades per les organitzacions amb les quals se signen convenis d'identificació i reducció de càrregues administratives, els Ministeris de Política Territorial i Funció Pública i Justícia van organitzar una trobada amb col·legis professionals i advocats autònoms representats per Federació Nacional d'Associacions de Treballadors Autònoms (ATA) per a tractar de manera conjunta i més detalladament, determinades qüestions de l'aplicació d'intercanvi segur d'informació entre els òrgans judicials i els operadors jurídics LexNet.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies