En aquest informe s'estudia el grau de satisfacció dels ciutadans amb al voltant de cinquanta polítiques i serveis públics que són responsabilitat dels diferents nivells de govern i administració a Espanya. En el document també es recull una anàlisi de l'agenda pública, entenent per tal el conjunt d'assumptes que són objecte d'una àmplia atenció per part de la ciutadania. En aquest sentit, l'objectiu del document no és simplement el de descriure el grau de satisfacció dels ciutadans amb els serveis. També es tracta de subratllar les qüestions susceptibles de millora en relació amb els serveis que presten els diferents governs fruit de l'anàlisi comparada de les actituds dels ciutadans que resideixen en cada Comunitat Autònoma.
La pretensió última d'aquesta anàlisi és la generació d'informació que pugui servir per a millorar l'agenda política, és a dir, el conjunt de temes sobre els quals els qui governen consideren oportú intervenir, i per a alimentar una adopció de decisions cada vegada més responsable i informada independentment del nivell de govern que sigui titular o gestor d'aquests.