El telèfon 060 de l'Administració General de l'Estat rep quasi 3,4 milions de crides en el primer trimestre de l'any.

05/04/2021

El 060 es un canal de atención telefónico de la AGE que dispone de una plataforma de telefonía de red inteligente que da soporte a la ciudadanía las 24 horas todos los días del año, y atiende en un primer nivel directamente de forma centralizada las llamadas de los ciudadanos, derivándolas, en caso de necesidad, a operadores especializados en las distintas materias.

En els últims 9 anys les anomenades al 060 s'han multiplicat per sis passant de 2,2 milions en 2011 a 12,8 milions en 2020. En l'actualitat, el 060 integra en l'actualitat 230 línies telefòniques de diferents òrgans administratius i més de 25 serveis d'atenció al ciutadà

Un dels últims serveis incorporats en 2020, a causa de la pandèmia, és el de la cita prèvia en les oficines d'informació i atenció al ciutadà de l'AGE. Es va posar en marxa a partir de juny de 2020, coincidint amb la reobertura progressiva de les oficines d'atenció al ciutadà tancades amb motiu de l'estat d'alarma, donada la necessitat de prioritzar l'atenció telefònica i telemàtica, sent precís per al cas d'atenció presencial la cita prèvia per a limitar l'aforament.

En paral·lel, continuen integrant-se en el 060, per al servei de cita prèvia, les diferents oficines de MUFACE repartides pel territori nacional.

Consulta ací la nota de premsa completa (PDF · 479,17 kB)