En aquest document s'aborda l'anàlisi de la percepció dels residents a Espanya respecte a diferents polítiques i serveis públics i la seva evolució en els últims anys. En concret, s'estudia en 2015 la importància que els ciutadans concedeixen als serveis públics i el grau de satisfacció amb un ampli ventall de polítiques i serveis sectorials.
Com altres anys, també s'analitzen detalladament les opinions i hàbits dels ciutadans en relació amb els serveis públics de caràcter administratiu i amb l'administració electrònica. Finalment, s'estudia en aquesta ocasió la percepció ciutadana sobre la implementació de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Entre les activitats que desenvolupa AEVAL es troba la d'informar periòdicament de la percepció social dels serveis públics i del nivell de qualitat amb el qual es presten. Mentre els estudis sobre el nivell de qualitat objectiva dels serveis públics estan recollits en altres informes d'AEVAL, en aquest s'atén de la primera part del citat mandat, és a dir, al qual disposa la necessitat d'informar sobre la qualitat percebuda dels serveis públics.