Tenint en compte que un funcionari en situació d'incapacitat temporal continua en la situació administrativa de servei actiu, s'entén que no existeix impediment perquè puguen participar en concursos els qui es troben en esta situació sempre que complisquen els requisits generals establits en l'article 41 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, així com els contemplats en la corresponent convocatòria.
Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
La consulta aborda la situació d'un funcionari que, trobant-se en incapacitat temporal, obté un lloc en una altra província per concurs de trasllats. En este context, es planteja la possibilitat de conducta al seu cessament en el lloc d'origen i presa de possessió en el nou lloc de treball.
El Reglament General d'Ingrés del Personal al Servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març, en el seu article 41, relatiu als requisits i condicions de participació en els procediments de concurs, disposa el següent:
“1. Els funcionaris, qualsevol que siga la seua situació administrativa, excepte els suspensos en ferm que no podran participar mentre dure la suspensió, podran prendre part en els concursos, sempre que reunisquen les condicions generals exigides i els requisits determinats en la convocatòria en la data que acabe el termini de presentació de les sol·licituds de participació, sense cap limitació per raó del Ministeri en el qual presten servei o del seu municipi de destinació, excepte en els concursos que, en aplicació del que es disposa en un Pla d'Ocupació, es reserven per als funcionaris destinats en les àrees, sectors o departaments que es determinen”.
D'acord amb el precepte transcrit i tenint en compte que, amb caràcter general, un funcionari en situació d'incapacitat temporal continua en la situació administrativa de servei actiu, s'entén que no existeix impediment perquè puguen participar en concursos els qui es troben en situació d'incapacitat temporal sempre que complisquen els requisits generals establits en l'article 41, així com els contemplats en la corresponent convocatòria.
Per part seua, quant al termini per a dur a terme la presa de possessió en el nou lloc obtingut per concurs, l'article 48.1 assenyala que:
“El termini per a prendre possessió serà de tres dies hàbils si no implica canvi de residència del funcionari, o d'un mes si comporta canvi de residència o el reingrés al servei actiu.
El termini de presa de possessió començarà a comptar-se a partir de l'endemà del del cessament, que haurà d'efectuar-se dins dels tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el «Boletín Oficial del Estado. (…)”.
El còmput dels terminis possessoris s'iniciarà quan finalitzen els permisos o llicències que hagen sigut concedits als interessats, llevat que per causes justificades l'òrgan convocant acorde suspendre el gaudi d'estos (article 48.3).
Per tant, partint del que s'estableix anteriorment, s'entén que, amb caràcter general i sense que s'hagen posat de manifest altres circumstàncies, durant la incapacitat temporal es pot dur a terme el cessament en l'anterior lloc de treball, quedant en suspens el còmput del termini possessori mentre subsistisca el fet causant que va donar lloc a aquesta incapacitat.
Així mateix, i sense perjudici de l'anteriorment assenyalat, durant la incapacitat temporal es pot dur a terme el cessament en l'anterior lloc de treball i la presa de possessió en el nou lloc, continuant una vegada es duga a terme aquesta presa de possessió en la situació d'incapacitat temporal.
Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.
Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.