logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Funció Pública

    • Front page Qui som
    • Directora General de Funció Pública
    • Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector General de Relacions Laborals
    • Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
      • Go to Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
        • Go to Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
        • Qui som
        • Una mica d'història
    • Subdirectora General del Sector Públic Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
    • Front page Accés a l'Ocupació Pública
      • Go to Resol dubtes
      • Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen?
      • Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública?
      • Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris?
      • Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
      • Go to Coneix a fons l'Ocupació Pública
        • Go to Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
      • Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad
      • Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
      • Go to Jornades de Captació de Talent
      • Jornades de Captació de Talent 2023
      • Jornades de Captació de Talent 2022
      • Jornadas de Captación de Talento 2021
      • Jornadas de Captación de Talento 2020
      • Jornadas de Captación de Talento 2019
      • Jornades de Captació de Talent 2024
      • Go to Convocatòries Personal Laboral
      • Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único
      • Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic
      • Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
      • Go to Oferisques d'Ocupació Pública
        • Go to 2024
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Go to 2023
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Go to 2022
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Reserva de places per a personal amb discapacitat
        • Distribució de places per àrees d'interés
      • Go to Convocatòries Personal Funcionari
      • Cossos i Escales Generals de funcionaris
      • Cossos i Escales Especials de funcionaris
    • Front page Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
    • Procediments de personal
      • Go to Concursos de traslados
        • Go to Personal laboral
        • Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat
        • Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.
        • Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017)
        • Concurs de trasllats personal laboral 2018
      • Go to Mobilitat de les persones ocupades públiques
        • Go to Mobilitat del personal funcionari de carrera
        • Comissions de serveis
        • Permutes
        • Autorización bases de concursos
        • Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació
        • Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
        • Go to Mobilitat del personal laboral
          • Go to CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
            • Go to ANY 2024
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2023
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2022
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2021
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
          • Go to CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
            • Go to CONVOCATÒRIES FINALITZADES
              • Go to ANY 2022
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to ANY 2023
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
            • ANY 2024
            • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
            • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
          • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
          • Go to CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
          • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
        • CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
      • Go to Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
        • Go to Reingresse funcionaris
        • Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
      • Reingressos laborals
      • Go to Situacions administratives personal funcionari
      • Servei actiu
      • Servei especials
      • Serveis en altres AAPP
      • Excedència voluntària per interés particular
      • Excedència voluntària per agrupació familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensió de funcions
      • Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic
      • Expectativa de destino
      • Excedència forçosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
    • Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP
    • Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP
    • Jubilacions voluntàries
    • Renuncies
    • Front page Règim Jurídic
    • Legislació i documentació d'interés
      • Go to Comissió Superior de Personal
      • Què és la Comissió Superior de Personal
      • Acords de la Comissió Superior de Personal
      • Go to Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
      • Què és Bodeco?
        • Go to 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau.
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys.
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo.
        • Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Go to 2. Carrera administrativa.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
        • Go to 3. Condicions de treball.
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Go to 4. Incompatibilitats.
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega.
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
        • Go to 7. Jornada i horaris.
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
        • Go to 10. Provisió de llocs.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball.
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
        • Go to 11. Reconeixement de serveis prestats.
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial.
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional.
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger.
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral.
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
      • 12. Règim laboral.
      • 15. Retribucions.
      • 16. Seguretat Social Funcionaris.
      • 17. Situacions administratives.
      • 14. Responsabilitat
        • Go to Històric de BODECO
        • INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacances, permisos i llicències.
      • Go to Altres
      • Històric de BODECO
        • Go to 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix.
        • Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Go to 2. Carrera administrativa
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí
        • Go to 3. Drets i deures
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Go to 4. Incompatibilitats
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
        • Go to 5. Jornades i horaris
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
        • Go to 6. Provisió de llocs
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal
        • Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil
        • Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar
        • Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació
        • Diferents qüestions sobre terminis possessoris
        • Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills
        • Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
        • Go to 7. Reconeixement de serveis prestats
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
        • Go to 8. Responsabilitat
        • Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat
        • Aplicació del règim disciplinari al personal eventual
        • Prescripció de sanció greu
        • Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari
        • Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
        • Go to 12. Vacances, permisos i llicències
        • Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen
        • Permís per deure inexcusable
        • Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud
        • Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia
        • Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal
        • Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal
        • Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia
        • Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances
        • Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans.
        • Gaudi del permís per naixement a temps parcial
        • Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde
        • Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis.
        • Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar
        • Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
        • Go to 13. Uns altres
          • Go to 13. UNS ALTRES
          • Certificats en l'Administració General de l'Estat
          • Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius
          • Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
    • Front page Relacions Laborals
      • Go to Diàleg Social
        • Go to Negociació Col·lectiva
          • Go to Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
          • Taula de Negociació de personal funcionari
            • Go to Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
            • Taules Delegades
          • Go to Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
            • Go to Comissió Paritària
            • Actes de la Comissió Paritària
            • Acords de Civea en vigor
          • Comissió Negociadora
          • Go to Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
            • Go to Comissió Negociadora
            • Actes
          • Informació General
        • Taula General de Negociació de les Administracions Públiques
        • Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació
        • Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic
        • Altres Acords
      • Eleccions Sindicals
      • Seguiment Vagues de personal AGE
        • Go to Subvencions a organitzacions sindicals
        • Convocatòries Anteriors
      • Go to Igualtat
      • Plans per a la Igualtat de gènere
      • Conciliació i corresponsabilitat
      • Violència contra les dones
      • Enfront de l'assetjament laboral i sexual
    • Responsabilitat Social Corporativa
    • Prevenció
    • Front page Órganos de colaboración
      • Go to Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
        • Go to Va unir Europea
        • Xarxa EUPAN
        • COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de Trabajo Estatuto
      • Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE)
      • Mobilitat Internacional
      • Relacions bilaterals
    • Órganos de colaboración interadministrativa
    • Front page Registre Central de Personal
      • Go to Butlletí Estadístic del RCP
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
    • Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat
    • Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat
    • Espai Siep
      • Go to Documentació del Registre Central de Personal
      • Impresos Personal Funcionari
        • Go to Impresos Personal Laboral
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Impresos d'inscripció
      • Impresos de Personal Funcionari Docent
        • Go to Impresos de Personal Laboral Docent
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
    • Front page Espai ISPA
      • Go to ISPA 2025
      • Comunitats Autonomas
      • Comunitat Foral de Navarresa
      • Ajuntaments
      • Cargos electos de Corporaciones Locales
      • Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
      • Go to ESTADÍSTIQUES ISPA
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Front page Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
    • Novetats
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine
      • Go to Concursos ordinarios provisión puestos reservados
        • Go to Concursos ordinarios anteriores
        • Concurs Ordinari 2023
        • Concurs Ordinari 2022
        • Concurs Ordinari 2021
        • Concurs Ordinari 2020
        • Concurs Ordinari 2019
        • Concurs Ordinari 2018
        • Concurs Ordinari 2017
      • Concurs Ordinari 2024
      • Go to Concursos unitaris provisió posats reservats
        • Go to Concursos unitarios anteriores
        • Concurs Unitari 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurs Unitari 2021
        • Concurs Unitari 2020
        • Concurs Unitari 2019
        • Concurs Unitari 2018
        • Concurso Unitario 2017
      • Concurso Unitario 2023
      • Go to Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
      • Serveis especials
      • Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball)
      • Servicio en otras Administraciones Públicas
        • Go to Excedències
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificats funcionaris d'administració local
      • Go to Comissions de servei / Acumulacions
      • Comissions de serveis
      • Acumulació de funcions reservades
      • Go to Inscripción méritos generales
      • Inscripció del grau personal
      • Inscripció de titulacions
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscripción de servicios previos
      • Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
      • Go to Altres procediments
      • Permuta de llocs de treball reservat
      • Remissió de consultes sobre el règim jurídic
      • Recurso potestativo de reposición
      • Jubilacions i prolongacions del servei actiu
  1. Inicie
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Altres
  6. 7. Reconeixement de serveis prestats

Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger

Quant als serveis prestats a l'estranger:

-Procedeix reconéixer els serveis prestats en les Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea.
-En el cas de Regne Unit, procedirà el reconeixement dels serveis prestats fins a la seua retirada de la Unió Europea.
-Pel que fa a les Administracions d'altres Estats, s'ha d'indicar que el reconeixement de serveis previs a l'efecte de triennis queda limitat a aquells serveis exercits per a organismes o entitats la naturalesa jurídica de les quals siga la d'Administració Pública d'un Estat membre de la Unió Europea.
-Quant a Organitzacions Internacionals, cal assenyalar la impossibilitat de subsumir a les Organitzacions Internacionals, en el concepte de “Administracions Públiques” previst en l'article 1 de la Llei 70/1978.

Quant a l'àmbit objectiu que comprén la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública (d'ara en avant, Llei 70/1978), l'article 1.1 circumscriu l'àmbit dels serveis prestats a la totalitat dels serveis indistintament prestats en:

“l'Administració de l'Estat, de la Local, de la Institucional, de la de Justícia, de la Jurisdicció del Treball i de la Seguretat Social”.

Per part seua, el Reial decret 1461/1982, de 25 de juny, pel qual es dicten normes d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de Reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, per part seua, regula en el seu article 1r els serveis computables i els efectes d'aquests:

“1. A l'efecte de perfeccionament de triennis, es computaran tots els serveis prestats pels funcionaris de carrera en qualsevol de les Administracions Públiques citades en l'article 1 de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, siga el que siga el règim jurídic en què els hagueren prestats, excepte aquells que tingueren el caràcter de prestacions personals obligatòries.”

Així, sorgeixen dubtes en relació amb el reconeixement de serveis prestats en l'àmbit internacional, que es procedeixen a analitzar:

i. Serveis prestats en Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea.

Respecte als serveis prestats en les Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea, cal assenyalar que la Llei 2/2004, de 27 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a 2005, amb efectes d'1 de gener de 2005 i vigència indefinida, va afegir una nova disposició addicional, la vint-i-sisena, a la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, per la qual es reconeixen els serveis prestats en les Administracions Públiques de qualssevol Estats membres de la Unió Europea, així com als serveis prestats en aquells Estats als quals, en virtut de Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors d'acord a la normativa comunitària, en concret, assenyala:

“1. Es computarà a l'efecte de triennis, el període de prestació de serveis en les Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea, previs a l'ingrés o reingrés en els corresponents Cossos i Escales, Classes o Categories de qualssevol Administracions Públiques, excepte aquells serveis que tingueren el caràcter de prestacions obligatòries. El còmput establit en el paràgraf anterior, serà així mateix d'aplicació als serveis prestats en l'Administració Pública d'aquells Estats als quals, en virtut de Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Comunitat Europea.”

A l'hora de determinar si l'expressió “qualssevol Administracions Públiques” inclou les Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea, convé fer una sèrie de precisions.

Encara que la Llei de pressupostos per al 2005 l'assenyalava expressament no es va modificar la Llei 70/1978, de 26 de desembre, en el sentit de permetre que es tingueren efectivament en compte, en la funció pública espanyola, els períodes de servei coberts anteriorment pels ciutadans comunitaris en la funció pública d'altres Estats membres, la Comissió va decidir interposar un recurs per incompliment, el 7 de maig de 2004.

La Sentència de 23 de febrer de 2006 que resol el citat recurs (TJCE\2006\55) assenyala que, “basant-se en la jurisprudència del Tribunal de Justícia (…), el Regne d'Espanya ha de garantir que es tinguen efectivament en compte l'antiguitat i experiència professional adquirides pels ciutadans comunitaris en la funció pública d'un altre Estat membre i concedir-los, referent a això, els mateixos drets i avantatges en matèria de classificació i retribució que els reconeguts als ciutadans comunitaris que han adquirit una experiència similar en la funció pública espanyola”. Igualment, la Sentència recorda que “quan un organisme públic d'un Estat membre es proposa, en ocasió de la contractació de personal per a cobrir llocs que no estan compresos dins de l'àmbit d'aplicació de l'apartat 4 del citat article, prendre en consideració les activitats professionals anteriors exercides pels candidats en una Administració pública, aquest organisme no pot efectuar distincions, respecte als nacionals comunitaris, en funció que tals activitats hagen sigut exercides en l'Estat membre al qual pertany aquest organisme o en un altre Estat membre”.

Tenint en compte els fonaments jurídics d'esta Sentència, segons el parer d'este Centre Directiu, ha de fer-se una interpretació àmplia del concepte “les Administracions Públiques” considerant que en el mateix estan inclosos aquells organismes o entitats que poden entendre's integrats en les Administracions Públiques dels Estats membres de la Unió Europea, a l'efecte de reconeixement de serveis previs a l'empara del regulat en la Llei 70/71978, de 26 de desembre.

En conseqüència, es podran reconéixer els serveis prestats organismes o entitats integrats en les Administracions Públiques de tercers estats, sempre que no siguen serveis de caràcter obligatori, per al que serà necessari que l'Estat en qüestió siga un Estat membre de la Unió Europea o que, en virtut de Tractat Internacional celebrat per la Unió Europea i ratificat per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

ii. El cas de Regne Unit.

En el cas específic de Regne Unit, des de l'1 de gener de 2021 no forma part de la Unió Europea i, per tant, ja no es beneficia dels principis de lliure circulació de persones, lliure prestació de serveis i llibertat d'establiment, sense que haja tractat equivalent en la matèria.

Referent a això, ni la Llei 70/1978 ni la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat per al 2005 establixen règims particulars per al supòsit en el qual la naturalesa de l'ens en el qual es presten serveis patisca modificacions des de la prestació dels serveis fins al moment del reconeixement.

Davant l'absència de concreció en la regulació, i d'acord amb un exercici interpretatiu tant sistemàtic com teleològic de la norma, resulta lògic deduir que els requisits per al reconeixement dels serveis s'han de complir en el moment en el qual els mateixos s'estan prestant. Així, serà en el període temporal en el qual els serveis van ser prestats en els que hauran de complir-se els requisits que exigeix la Llei 70/1978, i la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat de l'any 2005, en particular i en el que interessa en esta consulta, que l'Estat en qüestió siga un Estat membre de la Unió Europea.

Així mateix, cal assenyalar que l'article 50.3 del Tractat de la Unió Europea, establix que: “els Tractats deixaran d'aplicar-se a l'Estat que es retira a partir de la data d'entrada en vigor de l'Acord de Retirada o, en defecte d'això, als dos anys de la notificació, excepte si el Consell Europeu, d'acord amb aquest Estat, decideix per unanimitat prorrogar aquest termini”.

De conformitat amb el que es disposa en el citat precepte, es produïx l'Acord sobre la retirada del Regne Unit de Gran Bretanya i Irlanda del Nord de la Unió Europea i de la Comunitat Europea de l'Energia Atòmica, en el qual es contempla un període transitori que finalitza el 31 de desembre de 2020.

Tenint en consideració el citat període transitori, segons el parer d'esta unitat, podran reconéixer-se els serveis prestats al Regne Unit, com a Estat membre de la Unió Europea, sempre que es complisquen els requisits exigibles i es tracte de serveis prestats abans de l'1 de gener de 2021, puix que, com s'ha exposat anteriorment, el 31 de desembre de 2020 va finalitzar el període transitori previst en l'Acord sobre la retirada del Regne Unit de Gran Bretanya i Irlanda del Nord de la Unió Europea i de la Comunitat Europea de l'Energia Atòmica.

iii. Administracions d'altres Estats.

A la vista del marc jurídic esbossat es conclou que el reconeixement de serveis previs a l'efecte de triennis, efectes en els quals el consultant centra les seues qüestions, queda limitat a aquells serveis exercits per a organismes o entitats la naturalesa jurídica de les quals siga la d'Administració Pública d'un Estat membre de la Unió Europea.

iv. Serveis prestats en organitzacions internacionals.

Per a determinar si escau el reconeixement dels serveis prestats en organitzacions internacionals hem d'analitzar si podria incloure's a una organització internacional en l'àmbit de la Llei 70/1978, és a dir, si pot considerar-se que és una “Administració Pública” a aquest efecte.

Les conseqüències que té el reconeixement de serveis fan que l'ampliació de l'àmbit d'aplicació de la normativa reguladora haja de contemplar-se amb criteris restrictius.

En el cas de les Organitzacions Internacionals, aquestes no poden incloure's automàticament en este concepte, per les raons que segueixen a continuació:

Les Administracions Públiques a Espanya tenen com a objectiu fonamental la prestació dels serveis públics a través de l'execució de les polítiques desenvolupades per l'òrgan de govern del qual depenguen per a donar compliment a les demandes dels ciutadans. Per a garantir l'adequada realització de les seues activitats, l'ordenament jurídic dota generalment a les Administracions d'una sèrie de potestats exorbitants que pot fer valdre en les seues relacions amb els ciutadans afectats per la seua actuació, si bé sempre dins dels límits marcats per la Constitució i les lleis. Sense perjudici de les relacions internacionals que puga mantindre amb altres països, l'àmbit d'actuació de les administracions públiques se circumscriu a un àmbit territorial determinat (estatal, autonòmic o local), sobre el qual desenvolupen la seua activitat.

Per part seua, les Organitzacions Internacionals són ens, constituïts per un Acord entre diversos Estats, que desenvolupen activitats en benefici dels Estats membres o, fins i tot d'un benefici més general. Desenvolupen la seua actuació en el marc del Dret Internacional Públic i estan subjectes al que disposen els seus Estats membres en els seus acords constitutius. La seua actuació no té per què estar dirigida a la prestació de serveis públics i generalment es desenvolupa en un àmbit transnacional. Resulta, per tant, molt difícil subsumir a una Organització Internacional en el concepte de “Administració Pública” previst en la Llei 70/1978.

No obstant això, cal tindre en compte que a vegades els serveis prestats en l'Organització Internacional, es van prestar “a través del Ministeri d'Afers exteriors i Cooperació”.

Això podria significar que els serveis es van prestar en qualitat d'empleat de l'Administració General de l'Estat i que, per tant, serien susceptibles de ser computats a l'efecte de serveis previs.

Per a confirmar este fet serà necessari determinar amb qui estava vinculat jurídicament l'interessat en el moment de prestar els serveis que pretén siguen reconeguts, ja que, en definitiva, l'element determinant per a establir si uns serveis han de reconéixer-se com a “serveis previs” és que s'haja establit una relació sinal·lagmàtica entre l'interessat i l'Administració en qüestió, en la qual l'interessat presta uns serveis a l'Administració (dels quals aquesta es beneficia) obtenint una remuneració a canvi, abonada per aquella. La dinàmica de les missions d'una Organització Internacional requereix de la participació de nacionals dels seus Estats membres.

En conclusió, no procediria reconéixer els serveis prestats en les missions de l'Organització Internacional com a serveis previs a l'empara del que es preveu en la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de Reconeixement de Serveis Previs en l'Administració Pública. Esta conclusió es basa en dos motius fonamentals:

a) La impossibilitat de subsumir a les Organitzacions Internacionals, en el concepte de “Administracions Públiques” previst en l'article 1 de la Llei 70/1978.

b) L'absència d'un vincle jurídic estatutari o laboral entre qualsevol Administració Pública i l'interessat en el moment de l'acompliment dels serveis que impedeix considerar que aquests serveis es van prestar per o per a alguna Administració Pública i, per tant, que puguen ser considerats com a serveis

i. Documentació exigible.

Finalment, cal fer referència a la documentació exigible per a donar per acreditats els serveis previs a l'estranger, de no existir una regulació específica sobre aquest tema, pareix que hauria d'estar-se analògicament als requeriments nacionals, de manera que les certificacions aportades comporten en tot cas el mateix grau de fehaciencia que la documentació nacional comparable.

Respecte de l'exigència de traducció jurada a la qual s'al·ludeix en la consulta, pareix que ha d'aplicar-se amb caràcter general el preceptuat en l'article 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques en relació amb la llengua dels procediments: “La llengua dels procediments tramitats per l'Administració General de l'Estat serà el castellà (…)”.

Interessa així mateix en este punt l'article 144 de la Llei 1/2000, de 7 de gener, d'Enjudiciament Civil pel qual regula el tractament dels documents probatoris redactats en idioma no oficial:

“1. A tot document redactat en idioma que no siga el castellà o, en el seu cas, la llengua oficial pròpia de la Comunitat Autònoma de què es tracte, s'acompanyarà la traducció d'aquest.

2. Aquesta traducció podrà ser feta privadament i, en tal cas, si alguna de les parts la impugnara dins dels cinc dies següents des del trasllat, manifestant que no la té per fidel i exacta i expressant les raons de la discrepància, el Secretari judicial ordenarà, respecte de la part que existisca discrepància, la traducció oficial del document, a costa de qui l'haguera presentat.

3. No obstant això, si la traducció oficial realitzada a instàncies de part resultara ser substancialment idèntica a la privada, les despeses derivades d'aquella seran a càrrec de qui la va sol·licitar.”

Sense embuts pareixeria necessari per tant que davant documentació estrangera mitjançant la qual pretenguen acreditar-se serveis previs conste, d'una part, la “legalització” del document o certificat acreditatiu, de manera que, conforme al sistema de “postil·la” o al qual procedisca en Dret, li quede a l'Administració espanyola degudament justificada l'autenticitat d'aquest, i d'un altre costat, que el document vinga acompanyat d'una traducció oficial que permeta comprendre el seu tenor literal.

Això, no obstant això, serà l'òrgan instructor del procediment, en tant que competent per a realitzar la valoració dels elements probatoris, el que resolga si cap, donades les concretes circumstàncies que envolten a un determinat expedient, considerar el document estranger fidedigne en tota la seua extensió, formal i material, sense necessitat d'exigir que la seua presentació s'ajuste per complet als extrems avantdits.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies