logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Funció Pública

    • Front page Qui som
    • Directora General de Funció Pública
    • Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector General de Relacions Laborals
    • Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
      • Go to Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
        • Go to Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
        • Qui som
        • Una mica d'història
    • Subdirectora General del Sector Públic Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
    • Front page Accés a l'Ocupació Pública
      • Go to Resol dubtes
      • Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen?
      • Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública?
      • Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris?
      • Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
      • Go to Coneix a fons l'Ocupació Pública
        • Go to Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
      • Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad
      • Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
      • Go to Jornades de Captació de Talent
      • Jornades de Captació de Talent 2023
      • Jornades de Captació de Talent 2022
      • Jornadas de Captación de Talento 2021
      • Jornadas de Captación de Talento 2020
      • Jornadas de Captación de Talento 2019
      • Jornades de Captació de Talent 2024
      • Go to Convocatòries Personal Laboral
      • Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único
      • Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic
      • Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
      • Go to Oferisques d'Ocupació Pública
        • Go to 2024
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Go to 2023
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Go to 2022
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Reserva de places per a personal amb discapacitat
        • Distribució de places per àrees d'interés
      • Go to Convocatòries Personal Funcionari
      • Cossos i Escales Generals de funcionaris
      • Cossos i Escales Especials de funcionaris
    • Front page Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
    • Procediments de personal
      • Go to Concursos de traslados
        • Go to Personal laboral
        • Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat
        • Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.
        • Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017)
        • Concurs de trasllats personal laboral 2018
      • Go to Mobilitat de les persones ocupades públiques
        • Go to Mobilitat del personal funcionari de carrera
        • Comissions de serveis
        • Permutes
        • Autorización bases de concursos
        • Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació
        • Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
        • Go to Mobilitat del personal laboral
          • Go to CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
            • Go to ANY 2024
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2023
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2022
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2021
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
          • Go to CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
            • Go to CONVOCATÒRIES FINALITZADES
              • Go to ANY 2022
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to ANY 2023
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
            • ANY 2024
            • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
            • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
          • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
          • Go to CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
          • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
        • CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
      • Go to Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
        • Go to Reingresse funcionaris
        • Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
      • Reingressos laborals
      • Go to Situacions administratives personal funcionari
      • Servei actiu
      • Servei especials
      • Serveis en altres AAPP
      • Excedència voluntària per interés particular
      • Excedència voluntària per agrupació familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensió de funcions
      • Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic
      • Expectativa de destino
      • Excedència forçosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
    • Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP
    • Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP
    • Jubilacions voluntàries
    • Renuncies
    • Front page Règim Jurídic
    • Legislació i documentació d'interés
      • Go to Comissió Superior de Personal
      • Què és la Comissió Superior de Personal
      • Acords de la Comissió Superior de Personal
      • Go to Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
      • Què és Bodeco?
        • Go to 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau.
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys.
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo.
        • Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Go to 2. Carrera administrativa.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
        • Go to 3. Condicions de treball.
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Go to 4. Incompatibilitats.
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega.
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
        • Go to 7. Jornada i horaris.
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
        • Go to 10. Provisió de llocs.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball.
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
        • Go to 11. Reconeixement de serveis prestats.
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial.
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional.
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger.
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral.
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
      • 12. Règim laboral.
      • 15. Retribucions.
      • 16. Seguretat Social Funcionaris.
      • 17. Situacions administratives.
      • 14. Responsabilitat
        • Go to Històric de BODECO
        • INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacances, permisos i llicències.
      • Go to Altres
      • Històric de BODECO
        • Go to 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix.
        • Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Go to 2. Carrera administrativa
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí
        • Go to 3. Drets i deures
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Go to 4. Incompatibilitats
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
        • Go to 5. Jornades i horaris
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
        • Go to 6. Provisió de llocs
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal
        • Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil
        • Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar
        • Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació
        • Diferents qüestions sobre terminis possessoris
        • Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills
        • Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
        • Go to 7. Reconeixement de serveis prestats
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
        • Go to 8. Responsabilitat
        • Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat
        • Aplicació del règim disciplinari al personal eventual
        • Prescripció de sanció greu
        • Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari
        • Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
        • Go to 12. Vacances, permisos i llicències
        • Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen
        • Permís per deure inexcusable
        • Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud
        • Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia
        • Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal
        • Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal
        • Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia
        • Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances
        • Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans.
        • Gaudi del permís per naixement a temps parcial
        • Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde
        • Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis.
        • Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar
        • Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
        • Go to 13. Uns altres
          • Go to 13. UNS ALTRES
          • Certificats en l'Administració General de l'Estat
          • Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius
          • Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
    • Front page Relacions Laborals
      • Go to Diàleg Social
        • Go to Negociació Col·lectiva
          • Go to Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
          • Taula de Negociació de personal funcionari
            • Go to Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
            • Taules Delegades
          • Go to Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
            • Go to Comissió Paritària
            • Actes de la Comissió Paritària
            • Acords de Civea en vigor
          • Comissió Negociadora
          • Go to Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
            • Go to Comissió Negociadora
            • Actes
          • Informació General
        • Taula General de Negociació de les Administracions Públiques
        • Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació
        • Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic
        • Altres Acords
      • Eleccions Sindicals
      • Seguiment Vagues de personal AGE
        • Go to Subvencions a organitzacions sindicals
        • Convocatòries Anteriors
      • Go to Igualtat
      • Plans per a la Igualtat de gènere
      • Conciliació i corresponsabilitat
      • Violència contra les dones
      • Enfront de l'assetjament laboral i sexual
    • Responsabilitat Social Corporativa
    • Prevenció
    • Front page Órganos de colaboración
      • Go to Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
        • Go to Va unir Europea
        • Xarxa EUPAN
        • COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de Trabajo Estatuto
      • Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE)
      • Mobilitat Internacional
      • Relacions bilaterals
    • Órganos de colaboración interadministrativa
    • Front page Registre Central de Personal
      • Go to Butlletí Estadístic del RCP
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
    • Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat
    • Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat
    • Espai Siep
      • Go to Documentació del Registre Central de Personal
      • Impresos Personal Funcionari
        • Go to Impresos Personal Laboral
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Impresos d'inscripció
      • Impresos de Personal Funcionari Docent
        • Go to Impresos de Personal Laboral Docent
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
    • Front page Espai ISPA
      • Go to ISPA 2025
      • Comunitats Autonomas
      • Comunitat Foral de Navarresa
      • Ajuntaments
      • Cargos electos de Corporaciones Locales
      • Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
      • Go to ESTADÍSTIQUES ISPA
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Front page Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
    • Novetats
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine
      • Go to Concursos ordinarios provisión puestos reservados
        • Go to Concursos ordinarios anteriores
        • Concurs Ordinari 2023
        • Concurs Ordinari 2022
        • Concurs Ordinari 2021
        • Concurs Ordinari 2020
        • Concurs Ordinari 2019
        • Concurs Ordinari 2018
        • Concurs Ordinari 2017
      • Concurs Ordinari 2024
      • Go to Concursos unitaris provisió posats reservats
        • Go to Concursos unitarios anteriores
        • Concurs Unitari 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurs Unitari 2021
        • Concurs Unitari 2020
        • Concurs Unitari 2019
        • Concurs Unitari 2018
        • Concurso Unitario 2017
      • Concurso Unitario 2023
      • Go to Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
      • Serveis especials
      • Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball)
      • Servicio en otras Administraciones Públicas
        • Go to Excedències
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificats funcionaris d'administració local
      • Go to Comissions de servei / Acumulacions
      • Comissions de serveis
      • Acumulació de funcions reservades
      • Go to Inscripción méritos generales
      • Inscripció del grau personal
      • Inscripció de titulacions
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscripción de servicios previos
      • Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
      • Go to Altres procediments
      • Permuta de llocs de treball reservat
      • Remissió de consultes sobre el règim jurídic
      • Recurso potestativo de reposición
      • Jubilacions i prolongacions del servei actiu
  1. Inicie
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Altres
  6. 6. Provisió de llocs

Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.

Podrà realitzar-se una interpretació extensiva de la figura de “els fills al seu càrrec” respecte a la del tutelat del funcionari, sempre que convisca amb el tutor i a càrrec d'este, ja que el legislador quan regula la mobilitat per motius de salut o rehabilitació del funcionari, el seu cònjuge o “els fills al seu càrrec” el que pretén és permetre que tant el funcionari com les persones que conviuen amb ell i respecte de les quals legalment té l'obligació de vetlar per la seua cura i procurar-los aliments –en els termes continguts en el Codi Civil- puguen ser objecte de protecció a través de la mobilitat del funcionari quan concórreguen les altres circumstàncies exigides pel precepte per a això.

La qüestió plantejada versa la figura de la mobilitat per motius de salut o rehabilitació dels fills a càrrec.

En primer lloc, cal analitzar el marc jurídic d'aplicació. Quant a la provisió de llocs, i d'acord amb la disposició final quarta del del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (TREBEP), segueixen en vigor les disposicions en la matèria contingudes en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la reforma de la Funció Pública i el Reial decret 364/1995, de 10 de març, que aprova el Reglament General d'Ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat.

En relació amb la mobilitat l'article 20.1.h) de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, establix:

“L'Administració General de l'Estat podrà adscriure als funcionaris a llocs de treball en diferent unitat o localitat, prèvia sol·licitud basada en motius de salut o rehabilitació del funcionari, el seu cònjuge o els fills al seu càrrec, amb previ informe del servei mèdic oficial legalment establit i condicionat al fet que existisquen llocs vacants amb assignació pressupostària el nivell de complement de la qual de destinació i específic no siga superior al del lloc d'origen, i es reunisquen els requisits per al seu acompliment. Aquesta adscripció tindrà caràcter definitiu quan el funcionari ocupara amb tal caràcter el seu lloc d'origen.”

La qüestió que es planteja és que ocorre si, el concepte de “fills al seu càrrec” inclou a les persones sobre els quals s'exerceix la tutela.

Segons preveu l'article 3 del Codi Civil, «les normes s'interpretaran segons el sentit propi de les seues paraules, en relació amb el context, els antecedents històrics i legislatius, i la realitat social del temps en què han de ser aplicades, atenent fonamentalment de l'esperit i finalitat d'aquelles».

És comú en la doctrina científica acceptar que, juntament amb la interpretació literal o en sentit estricte de les normes, també cal interpretar les normes atenent del seu esperit i finalitat, així com a la realitat social del temps en què han de ser aplicades. És a dir, juntament amb la interpretació estricta cap la interpretació “correctora”, que permet introduir i valorar, a l'hora d'aplicar la llei, els aspectes indicats.

En concret, esta interpretació pot tindre dues possibilitats: una interpretació restrictiva, quan a través de la mateixa s'acota el contingut de la norma; o una interpretació extensiva, que permet ampliar el sentit literal d'aquesta, moltes vegades per a donar compliment a la finalitat perseguida per la norma i la literalitat de la qual, inalterable pel pas del temps en pro de la seguretat jurídica, es veu sobrepassada per la realitat social del moment en què ha de ser aplicada.

A través d'una interpretació extensiva s'aconsegueix actualitzar el contingut material d'una norma, aconseguint mantindre la vigència del binomi norma-realitat designada, necessari per a la una correcta aplicació de l'ordenament a cada moment.

Aplicant estes regles al present assumpte, ha de tindre's en compte, en primer lloc, la similitud jurídica i fàctica que existeix entre la pàtria potestat i la tutela, sobretot, en els supòsits en els quals el tutelat conviu amb el tutor i a càrrec d'este.

Així, quant a la pàtria potestat, l'article 154 del Codi Civil disposa que:

«Esta funció comprén els següents deures i facultats:

1. Vetlar per ells, tindre'ls en la seua companyia, alimentar-los, educar-los i procurar-los una formació integral.

2. Representar-los i administrar els seus béns. (…)»

Per part seua, l'article 228 del Codi Civil, en relació amb la tutela establix el següent:

« El tutor està obligat a vetlar pel tutelat i, en particular:

1. A procurar-li aliments.

2. A educar al menor i procurar-li una formació integral.

3. A administrar el patrimoni del menor amb la diligència deguda.

4. A informar de l'autoritat judicial anualment sobre la situació del menor i a rendir-li compte anual de la seua administració.

5. A sentir del menor abans d'adoptar decisions que l'afecten.

D'altra banda, el règim d'administració i gestió dels béns dels fills menors d'edat o dels tutelats -amb remissió a la curatela-, regulats, respectivament, en els articles 166 i següents, i articles 287 i concordants, és pràcticament similar en tots dos, establint, així mateix, l'obligació de rendir comptes una vegada que finalitzen l'exercici de la seua funció (article 232 del Codi Civil).

Així mateix, confirma la més que estreta vinculació entre la pàtria potestat i la institució de la tutela i la pàtria potestat el propi article 231, que preveu com una de les causes d'extinció de la tutela que: «Quan havent-se originat per privació o suspensió de la pàtria potestat, el titular d'aquesta la recupere».

En síntesi, les obligacions que comprén la pàtria potestat i la tutela són les mateixes: vetlar per ells, procurar-los aliments, representar-los i administrar els seus béns, etc.

L'obligació de vetlar pel fill o el tutelat està estretament lligada, al seu torn, a l'obligació de prestar aliments, obligació esta última que es pot satisfer, bé pagant la pensió que es fixe, o rebent i mantenint en la seua pròpia casa al qual té dret a ells.

A més, com ja s'ha indicat, la Llei, per a vetlar per l'incapaç, imposa al tutor l'obligació de «promoure l'adquisició o recuperació de la capacitat del tutelat i la seua millor inserció en la societat», la qual cosa en molts casos es ve desenvolupant a través de la convivència, en la mateixa casa, del tutor i del tutelat.

En estos casos, en els quals a més de que el tutor vela pel tutelat i li procura aliments, es produïx una convivència efectiva, s'entén que es donarien les mateixes notes característiques que en la relació patern-filial.

En segon lloc, ha de considerar-se que la regulació que, tant en l'àmbit de la Funció Pública com en el laboral, s'ha realitzat en les últimes dècades respecte dels permisos, llicències i excedències, a través de l'ampliació de l'àmbit d'aplicació original dels citats permisos cap a les persones majors, és una clara mostra que el legislador és conscient de la situació social que vivim, en la qual l'augment del nombre de persones majors que, es troben, bé en un estat d'incapacitat, bé en una situació de necessitat d'atenció i cures per un tercer, és creixent i que implica la necessitat de realitzar reformes legislatives inspirades en el mateix principi que inspira la protecció dels menors, en este cas, dels incapaços, que és el principi de protecció de la persona que manca de la capacitat necessària per a regir els seus actes i que, per tant, precisa de l'atenció i defensa d'un tercer, sent així que, tant les normes com les decisions judicials existents tenen en compte, abans de res i sobretot, l'interés de l'incapaç, igual que ocorre amb els menors (SS AAPP d'Astúries, de 3 de novembre de 1992 (RJ 1992, 1605), de Madrid, de 23 d'octubre de 1997 (RJ, 1997, 2168) de Zamora, d'11 de maig (RJ 2000, 1271) i de 7 de març de 2005 (RJ 2005, 566).

A la llum d'estos arguments, pareix raonable entendre que el que persegueix el legislador quan regula la mobilitat per motius de salut o rehabilitació del funcionari, el seu cònjuge o “els fills al seu càrrec” és permetre que tant el funcionari com les persones que conviuen amb ell i respecte de les quals legalment té l'obligació de vetlar per la seua cura i procurar-los aliments –en els termes continguts en el Codi Civil- puguen ser objecte de protecció a través de la mobilitat del funcionari quan concórreguen les altres circumstàncies exigides pel precepte per a això.

Entre estes persones l'article cita únicament al cònjuge i als fills a càrrec, però una interpretació extensiva basada en els arguments exposats, similitud jurídica i fàctica entre la pàtria potestat i la tutela així com una visió de la norma a la llum de la realitat social del moment en el qual ha de ser aplicada, permet afirmar que els supòsits en els quals el tutelat conviu amb el tutor i a càrrec d'este, seria assimilables a “els fills al seu càrrec” als quals es refereix el precepte.

Reforça esta interpretació una obligada aplicació equitativa de la norma, com exigeix el propi article 3 del Codi Civil, ja que, en cas contrari, es produiria un resultat injust i contrari a l'esperit de la norma, que consistiria en el fet que el tutor legal d'una persona que conviu amb aquell i al seu càrrec, i respecte de la qual el tutor ve obligat a vetlar per ella, a proporcionar-li aliments en la seua pròpia casa a educar-li i procurar-li una formació –que en el cas del tutelat es cristal·litza, en molts casos, a promoure l'adquisició o recuperació de la capacitat del tutelat i la seua millor inserció en la societat-, és a dir, obligacions idèntiques a les quals el pare té respecte del fill, no podria malgrat tot això optar per una mobilitat per raons de salut, quan existiria una identitat fàctica i jurídica entre subjectes destinataris de la norma.

Tot l'anterior, s'indica sense perjudici que hagueren de complir-se, a més, la resta de requisits exigits per la norma perquè es poguera donar tràmit a un procediment de mobilitat per raons de salut.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies