Trasllat de lloc per raons de discapacitat sobrevinguda o d'agreujament del grau de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació
Normativa aplicable
- Article 20.1.h) de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública.
- Resolució de 29 de març de 2019, de la Secretària d'Estat de Funció Pública, per la qual és dicten els regles aplicables per a la concessió de trasllats als funcionaris i funcionàries de carrera de l'Administració General de l'Estat per raons de discapacitat sobrevinguda o d'agreujament del grau de discapacitat, així com per motius de salut i possibilitats de rehabilitació dels funcionaris i funcionàries de carrera, els seus cònjuges o els fills i filles al seu càrrec.
Tramitació del procediment i òrgans competents
La persona interessada haurà de dirigir sol·licitud per escrit a la Unitat que ostente els competències en matèria de personal del Ministeri, Delegació del Govern o Organisme en el qual és trobe destinada.
Per a això es podrà utilitzar el model de l'Annex que s'acompanya a la Resolució de 29 de març de 2019.
Esta sol·licitud haurà d'anar acompanyada de la documentació justificativa de la necessitat de trasllat descrita en la Resolució de 29 de març de 2019.
Una vegada comprovada la concurrència dels circumstàncies previstes per a esta mena de mobilitat, l'òrgan competent donarà inici a la tramitació del procediment.
En el cas excepcional que el Ministeri o Organisme d'origen no comptara amb dependències en un àmbit geogràfic adequat als condicions geofísiques i mediambientals de la persona sol·licitant posarà este fet en coneixement de la Direcció General de la Funció Pública, la qual tramitarà en estos supòsits el procediment.
La resolució del procediment serà dictada per l'Òrgan competent en matèria de personal del Departament o Organisme en què és troba destinada la persona sol·licitant.
En el cas que el trasllat s'efectuara a un lloc depenent d'un Departament Ministerial diferent a aquell en què és troba destinada la persona sol·licitant, la resolució serà dictada per la Direcció General de la Funció Pública, per delegació de la Secretària d'Estat de Funció Pública.
Termini de Resolució
El termini màxim per a dictar resolució serà de 3 mesos, llevat que per a portar a efecte la mobilitat seguisca necessària la creació, modificació o desconcentració d'un lloc, i en aquest cas el termini de resolució podrà aconseguir els 6 mesos.
Preguntes freqüents