Protecció de Dades

POLÍTICA DE PRIVADESA I PROTECCIÓ DE DADES

El Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública és l'entitat responsable del tractament de les dades de caràcter personal subministrats pels usuaris als Portals Web i a la seu electrònica associada del Departament.

De conformitat amb l'establert en el Reglament General de Protecció de Dades, Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril del 2016, el Ministeri es compromet al compliment de la seva obligació de secret pel que fa a les dades de caràcter personal i en deure tractar-los amb confidencialitat. A aquests efectes, adoptarà les mesures necessàries per evitar la seva alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat.

Aquest avís legal és aplicable a les pàgines dels Portals Web i de la seu electrònica associada del Departament, no es garanteix en els accessos a través d'enllaços amb aquests llocs, ni als enllaços des d'aquests llocs amb altres webs.

Imatge Delegat de Protecció de Dades

Els articles 34.1 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals (d'ara endavant, LOPDGDD), i 37.1 del Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril (d'ara endavant RGPD), obliguen a designar un Delegat de Protecció de dades quan el tractament dels mateixos sigui realitzat per una autoritat o organisme públic.

Puede dirigirse al Del​egado de Protección de Datos a través de:  

Funcions del Delegat de Protecció de Dades

  • Informar i assessorar als responsables i encarregats del tractament de dades personals, així com als empleats que s'ocupin del mateix de les obligacions que els corresponen, d'acord amb el RGPD, la LOPDGDD i altres disposicions en la matèria.

  • Supervisar el compliment del que es disposa en la normativa i de les polítiques dels responsables i d'encarregats del tractament de dades en matèria de protecció de dades.
  • Oferir assessorament que li sigui sol·licitat respecte de l'avaluació d'impacte relativa a la protecció de dades personals.
  • Cooperar amb l'Agència Espanyola de Protecció de Dades i actuar com a òrgan de contacte amb ella.
  • Intervenir en el cas que els interessats presentin davant ell la reclamació potestativa prèvia a la reclamació davant l'AEPD.
  • Atendre les qüestions dels interessats relatives al tractament de les seves dades personals i a l'exercici dels seus drets, a l'empara del RGPD i de la  LOPDGDD.

Política de protecció de dades

Recollida de dades personals

A fi de prestar els serveis que li corresponen,el Ministeri podrà sol·licitar a través de formularis dades personals que amb caràcter general seran tractats d'acord a l'establert en el Reglament General de Protecció de Dades, Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril del 2016  (RGPD) i a la Llei  Orgànica 3/2018 de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals, aprovada el 5 de desembre de 2018 (LOPD i GDD).

El Ministeri informarà i pot recollir dades de les següents categories de dades personals:

  • Dades identificatives i de contacte (incloses adrecis postals i/o electròniques).
  • Codis o claus d'identificació per a accés i operativa al Portal i la Seu electrònica.
  • Dades transaccionals, això és, qualsevol operació, moviment i consulta associat a qualsevol dels serveis i procediments administratius que un usuari mantingui amb el Ministeri.
  • Dades socioeconòmiques i laborals.
  • Dades de representació legal

Responsables del Tractament

Les activitats de tractament de dades personals corresponen a diferents Responsables de Tractament, en funció del servei prestat pel Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública. El Registre d'Activitats de Tractament (RAT), publicat i descarregable en aquest lloc, identifica als responsables de tots els tractaments registrats en el Ministeri.

Finalitats de les activitats de tractament i la seva legitimació

A través dels Portals Web i Seus Electròniques, no es recullen dades personals sense la deguda legitimitat. Les dades aportades per l'interessat s'utilitzaran, amb caràcter únic i exclusiu, per a les finalitats previstes en cada procediment o actuació.

La recollida i tractament de les dades personals té com a finalitat general la gestió, prestació i millora dels serveis i la tramitació dels procediments administratius relacionats amb el Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública així com qualsevol altre servei sol·licitat a cada moment per l'usuari i el seguiment i la resposta a les consultes plantejades pels mateixos.

El tractament de les dades personals recollits pel Ministeri pot tenir finalitats addicionals, totes elles justificades pel consentiment explícit de l'usuari o per la legitimació que al Ministeri li confereixen les Lleis i disposicions normatives que regulen els serveis oferts i els respectius procediments, d'acord amb els supòsits de licitud dels tractaments previstos pel art 6 del Reglament (RGPD).

Les diferents finalitats i les seves legitimacions poden consultar-se en l'accés a cadascun dels serveis i procediments oferts pel Ministeri; i amb caràcter general, en el RAT publicat en compliment del previst en l'art. 31.2 de la Llei Orgànica 3/2018 (LOPDyGDD).

Consentiment Explícit

Una vegada informat del tipus de dades necessàries per a la prestació dels serveis i procediments administratius associats, les activitats de tractament que es va a realitzar, la seva finalitat i la seva legitimació, es recaptarà el consentiment exprés quan sigui necessari perquè el Ministeri realitzi les activitats de tractament de les dades personals proporcionades per l'usuari dels serveis.

Destinataris, cessió i transferència de dades

De forma general el Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública és l'únic destinatari de les dades recaptades. En cap cas les referides dades seran objecte de tractament o de cessió a tercers, si no és amb el consentiment exprés de l'afectat, excepte autorització legal, segons els supòsits previstos per la normativa legal vigent.

Quan el servei prestat o el seu procediment associat inclogui obligacions legals derivades de la legitimació del tractament que requereixin la cessió o transferència a tercers s'indicaran les terceres parteixes destinatàries d'aquestes dades i les finalitats de les seves activitats de tractament.

Si escau, es recaptarà el consentiment exprés de l'usuari per a tals cessions i transferències de dades. Es demanarà de forma separada i específica el consentiment quan la transferència de dades sigui internacional.

Període de conservació de les dades

Les dades es conservaran durant el temps imprescindible per atendre els serveis oferts pel Ministeri sobre la base de la legislació administrativa respecte a la prescripció de responsabilitats.

Exercici de drets

L'usuari podrà exercitar a tot moment els drets respecte a les dades subministrades per a qualsevol dels procediments administratius i serveis. Per a això podrà dirigir-se per qualsevol mitjà que deixi constància del seu enviament i recepció, a:

Ministerio para la Transformación Digital y de la Función Pública
Calli Poeta Joan Maragall, 41 - 28046 Madrid

També podrà dirigir-se a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, on pot consultar més informació sobre obligacions i drets relatius a la Protecció de Dades de Caràcter Personal.

Registre d' Activitats de Tractament de Dades Personals