logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Ocupació
Ocupació Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretària
La secretària Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques Informes sobre compliment dels alts càrrecs MASTERCLASS: Guia del Govern Obert
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Mesures adoptades en relació amb la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretària
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Ministeri Transformació Digital

    • Portada de Organigrama
      • Anar a Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
      • Directora de Gabinete del Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
      • Anar a Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
      • Secretaria de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
      • Anar a Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
      • Secretario de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
      • Anar a Secretaria d'Estat de Funció Pública
      • Secretària d'Estat de Funció Pública
      • Anar a Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
      • Sotssecretària per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
    • Regulació Legal
  • Protecció de Dades
    • Portada de Participació pública en projectes normatius
      • Anar a Consulta pública prèvia
        • Anar a Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
        • Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat.
        • Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
        • Projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
      • Anar a Audiència i informació pública
      • Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
      • Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic
    • Portada de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
    • Instruccions de comunicació
    • Informació addicional
    • Seguiment del Pla
    • Portada de Ocupació
      • Anar a Personal Laboral
      • 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials
      • 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anés de conveni en Intel·ligència Artificial
      • 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte
      • 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals
      • 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions
      • 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques
      • 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos
      • 1CU (SEDIA) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes).
      • 3CU (SETELECO) – M2 CIENCIAS DE LA INFORMACIÓN (PERIODISMO)
    • Personal Funcionari
  • Portada de Ministeri
  1. Inicio
  2. Ministeri
  3. Participació pública en projectes normatius
  4. Consulta pública prèvia
  5. Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia

Projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat

Data de publicació: 03/10/2024

Termini: fins al 31/10/2024

De conformitat amb el que es preveu en l'article 133 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la present consulta té com a objectiu recaptar, directament o a través de les organitzacions representatives, l'opinió de les persones i entitats potencialment afectades sobre els següents aspectes de la futura norma assenyalada:

La Constitució Espanyola, en el seu article 9.2, estableix que correspon als poders públics promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat de les persones siguin reals i efectives, removent els obstacles que impedeixin o dificultin la seva plenitud i facilitant la seva participació en la vida política, social i cultural. A aquest principi d'igualtat efectiva, al costat dels d'igualtat davant la llei i en l'accés a les funcions i càrrecs públics, recollits en els articles 14 i 23, respectivament, la Constitució Espanyola ha incorporat en 2024 una reforma de l'article 49, que adequa llenguatge i contingut per a incidir en la igualtat real i efectiva de les persones amb discapacitat, en l'exercici dels seus drets, i l'obligatorietat de regular per llei la protecció especial que aquesta requereixi.

Els esforços normatius per a desenvolupar aquests principis constitucionals en el terreny de l'accés a la funció pública s'han traduït, d'una banda, en l'establiment d'un contingent de reserva per a persones amb discapacitat igual o superior al 33 per cent, sancionat en l'article 2 del Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat, i recollit i ampliant progressivament en els reials decrets que aproven les ofertes d'ocupació pública. Això derivat, al seu torn, de la pròpia consideració de persones amb discapacitat continguda en l'article 4 del Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat per Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre.

D'altra banda, aquests esforços s'han materialitzat en l'adopció de diverses mesures d'adaptació i ajustos raonables en el desenvolupament de les proves que componen els processos selectius. Aquestes adaptacions van ser establertes en el citat Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, el desenvolupament normatiu del qual es reflectiria en l'Ordre PRE/1822/2006, de 9 de juny, per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de temps addicionals en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat.

Gairebé dues dècades després, es fa necessari un acostament jurídic a la implantació i desplegament, no sols de les mesures d'adaptació, sinó també dels ajustos raonables que ja recollia el citat Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, així com una profunda actualització de la materialització de les adaptacions de temps establerta en l'esmentada Ordre PRE/1822/2006, des de l'òptica de la reforma constitucional de l'article 49.

Els avanços en l'àmbit de la discapacitat han tingut la seva mostra evident en Reial decret 888/2022, de 18 d'octubre, pel qual s'estableix el procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de discapacitat. Aquesta norma revisa i actualitza els barems per a determinar el grau de discapacitat, evidenciant amb això la necessitat de modificar l'Ordre PRE/1822/2006, ateses de les novetats establertes en la baremació.

Aquest mandat normatiu reflecteix la filosofia subjacent en el tractament de la discapacitat referit a aquests processos selectius, que ja havia estat anunciada terminològicament pel mateix Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, a través de l'aplicació del concepte de «ajustos raonables», exposat amb anterioritat en l'ordenament legislatiu espanyol a través de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, que posteriorment va ser objecte de refundició en el Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social. Partint de l'òptica heterogènia implícita a l'àmbit de la discapacitat, el sector públic ha de garantir el dret a la igualtat efectiva de totes les persones que participin en els processos selectius, i donar una resposta normativa mitjançant la incorporació dels citats ajustos, que responguin eficaçment a la nombrosa casuística de les situacions de discapacitat.

L'ordre establirà els criteris generals per a determinar les adaptacions de mitjans i temps, així com la realització d'altres ajustos raonables en els exercicis corresponents a les proves selectives en les quals participin persones amb discapacitat.

Es proposa dictar una norma amb rang d'Ordre ministerial en coherència amb la previsió de l'article 113.4 del Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a l'execució del Pla de recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge, on se li encomana l'adopció de les mesures adequades per a l'establiment d'adaptacions i ajustos raonables de temps i mitjans en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública.

A més, el citat Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, va habilitar en el seu article 8.3 el desenvolupament normatiu per ordre ministerial, que es reflectiria en l'Ordre PRE/1822/2006, de 9 de juny, per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de temps addicionals en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat.

Per a aquesta reforma es plantegen dues possibles alternatives reglamentàries, o bé operar una modificació de l'Ordre PRE/1822/2006, o bé aprovar una nova ordre i derogar l'anterior.

Sobre la base dels objectius de la norma es presenta com més oportú l'aprovació d'una nova Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de temps addicionals en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat.

Ateses de les consideracions anteriors, s'obre un període de consulta pública prèvia sobre el possible contingut de l'ordre ministerial prevista.

Termini de durada de la consulta: Finalitza el 31 d'octubre de 2024. Adreça de correu on dirigir les observacions: consultapublicasefp@digital.gob.es

Documents

Projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat (PDF · 51,07 kB)
  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies