La següent informació té com a objectiu facilitar instruccions sobre les sol·licituds dels diversos certificats existents en l'Administració General de l'Estat, segons l'objecte de la petició, el Cos al qual es pertany i la situació administrativa de l'empleat públic.
Certificats en l'Administració General de l'Estat
TIPUS DE CERTIFICATS SEGONS L'OBJECTE DE LA PETICIÓ
I) CERTIFICATS PER A JUBILACIÓ/ FUNCIONARIS JA JUBILATS
Informació d'utilitat:
COTIZACIÓN SEGÚN EL AÑO DE INGRESO A LA ADMINISTRACIÓN | |
---|---|
Abans de l'1 de gener de 2011 |
Després de l'1 de gener de 2011 |
competència de la Subdirecció General de Gestió de Classes Passives de la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social i Pensions. |
competència de la Tesoreria General de la Seguretat Social. |
-
COTIZACIÓN SEGÚN EL AÑO DE INGRESO A LA ADMINISTRACIÓN
Abans de l'1 de gener de 2011
-
Després de l'1 de gener de 2011
-
-
COTIZACIÓN SEGÚN EL AÑO DE INGRESO A LA ADMINISTRACIÓN
competència de la Subdirecció General de Gestió de Classes Passives de la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social i Pensions.
-
competència de la Tesoreria General de la Seguretat Social.
-
Des de l'1 de gener de 2011, els funcionaris públics de nou ingrés estan obligatòriament inclosos i cotitzen al Règim General de la Seguretat Social, que és el règim pel qual generaran el seu dret a la pensió de jubilació o retir i la dels seus familiars.
- Regulació: Disposició Addicional Tercera. Reial decret legislatiu 8/2015. 30.10. Text Refós Llei General de la Seguretat Social.
La Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat (MUFACE) és l'organisme públic encarregat de prestar assistència sanitària i social al col·lectiu de funcionaris adscrits, i per tant, no emet cap mena de certificat.
- Regulació: es crea per la Llei 29/1975, de 27 de juny, sobre Seguretat Social dels Funcionaris Civils de l'Estat, amb la finalitat de gestionar el sistema de Mutualisme Administratiu dels funcionaris civils de l'Estat.
1. CERTIFICAT DE SERVEIS PRESTATS/ MODEL “CS” DE CLASSES PASSIVES
1.2 Funcionaris de carrera que cotitzen a Classes Passives
1.2.1. Cossos Generals: Cossos/Escales adscrits a la Secretaria d'Estat de Funció Pública.
1.2.1.I. Servei actiu: competent per a tramitar la Unitat de Personal del Departament Ministerial o Organisme on preste serveis.
1.2.1.II. Situació administrativa diferent al servei actiu: competent per a tramitar el Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública/ Direcció General de la Funció Pública/ Subdirecció General d'Ordenació de Recursos Humans:
> En l'adreça: sggpp@correo.gob.es a través d'un document signat electrònicament.
> En un dels registres indicats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (DIR: EA0054668)
1.2.2. Cossos Especials (no estan adscrits a la Secretaria d'Estat de Funció Pública, si no a un Departament Ministerial en concret): competent per a tramitar la Unitat de Personal del Departament Ministerial o Organisme d'adscripció.
1.3 Personal laboral: competent per a tramitar la Unitat de Personal del Departament Ministerial o Organisme on preste o haja prestat els serveis.
1.4 Personal de Correus/ antiga Caixa Postal d'Estalvis: competent per a tramitar la Unitat de Personal del Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible.
> Telèfon de la Centraleta: 915 977 000
1.5 Funcionaris interins: competent per a tramitar la Unitat de Personal del Ministeri o Organisme on preste o haja prestat els serveis.
2. INFORME DE VIDA LABORAL
2.1 Funcionaris de carrera que cotitzen a la Seguretat Social
2.1.1 Cossos generals i cossos especials, es pot descarregar indistintament en els següents enllaços:
II) CERTIFICATS PER A TRIENNIS
3. CERTIFICAT DE SERVEIS PREVIS
ANNEX I
Segons el Reial decret 1461/1982, de 25 de juny, pel qual es dicten normes d'aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública:
“Les certificacions de serveis computables seran expedides pels Caps de les Unitats de Personal dels corresponents Ministeris, Organismes autònoms, Entitats o Corporacions on els citats serveis hagueren sigut prestats.”
III) CERTIFICATS EN ELS CONCURSOS
4.1 CERTIFICAT DE MÈRITS GENERALS
Tant per a concurs general com per a concurs específic:
4.1.1. Servei actiu: Se sol·licita en la Unitat de Personal del Departament Ministerial o Organisme on preste serveis.
4.1.2. Situació administrativa diferent al servei actiu: La sol·licitud es realitza a través del portal Funciona: https://sede.funciona.gob.es/public/servicios
Una vegada dins de l'enllaç indicat, cal seguir la següent senda:
> Àrea personal/ Els meus serveis de RR/RR.HH/ Autoservici de l'empleat de SIGP/ Certificat de mèrits/ Sol·licitud de certificat de mèrits/ Concurs de trasllat.
> Dirigit a: Ministeri per a la Transformació Digital i la Funció Pública/ Direcció General de la Funció Pública/ Subdirecció General d'Ordenació de Recursos Humans.
4.2 CERTIFICAT DE FUNCIONS
- Per a concurs general
- L'emet el superior jeràrquic de la unitat on el funcionari preste serveis.
4.2 CERTIFICAT DE MÈRITS ESPECÍFICS
- Per a concurs específic
- L'emet el superior jeràrquic de la unitat on el funcionari preste serveis.
IV) CERTIFICATS DE REGISTRE CENTRAL DE PERSONAL
5.1 Expedient personal
5.2 Situació administrativa
5.3 Destinació
5.4 Grau personal
5.5 Titulacions, cursos i mèrits
5.6 Versions de lloc
5.7 Llicències
5.8 Sancions
5.9 Modificacions de jornada
5.10 Triennis i serveis previs
A) Servei actiu: se sol·licita al Ministeri per a la Transformació Digital i la Funció Pública/ Direcció General de la Funció Pública/ Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública.
B) Situació administrativa diferent al servei actiu
Ministeri per a la Transformació Digital i la Funció Pública/ Direcció General de la Funció Pública/ Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública:
5.11 Certificats de Registre de Personal (a l'efecte de participació en Lliure Designacions en altres Administracions Públiques)
Les sol·licituds han de realitzar-se a través d'un Registre, de conformitat amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, dirigit a Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública (DIR3 EA0054670) i adjuntant el Butlletí Oficial amb la plaça que vulga sol·licitar l'interessat.
Pot realitzar la seua sol·licitud a través del Registre Electrònic de l'AGE:
V) CERTIFICAT DE REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES/ CURS SELECTIU
6.1 Processos selectius actuals: d'ofici
La Subdirecció General d'Ordenació de Recursos Humans de la Direcció General de la Funció Pública realitzarà d'ofici l'emissió de la certificació acreditativa del temps com a personal funcionari en pràctiques que es derive de les dades inscrites (Annex I). No caldrà, per tant, que les persones interessades sol·liciten la seua emissió.
6.2 Processos selectius anteriors: a sol·licitud de l'interessat
La sol·licitud es realitza a través del Portal Funciona
Una vegada dins de l'enllaç indicat, cal seguir la següent senda:
- Àrea personal/ Els meus serveis de RR/RR.HH/ Autoservici de l'empleat de SIGP/ Sol·licitud de certificat de serveis previs/ Serveis previs/
- Dirigit a: Ministeri per a la Transformació Digital i la Funció Pública/ Direcció General de la Funció Pública/ Subdirecció General d'Ordenació de Recursos Humans
VI) CERTIFICATS DE PROFESSORS TRANSFERITS
La sol·licitud de certificats de serveis anteriors a les transferències han de realitzar-se en les Direccions Provincials de la Comunitat Autònoma corresponent.