Protecció de Dades

FUNCIONS DEL DELEGAT DE PROTECCIÓ DE DADES

  • Informar i assessorar als responsables i encarregats del tractament de dades personals, així com als empleats que s'ocupen del mateix de les obligacions que els corresponen, d'acord amb el RGPD, la LOPDGDD i altres disposicions en la matèria.
  • Supervisar el compliment del que es disposa en la normativa i de les polítiques dels responsables i d'encarregats del tractament de dades en matèria de protecció de dades.
  • Oferir assessorament que li siga sol·licitat respecte de l'avaluació d'impacte relativa a la protecció de dades personals.
  • Cooperar amb l'Agència Espanyola de Protecció de Dades i actuar com a òrgan de contacte amb ella.
  • Intervendre en el cas que els interessats presenten davant ell la reclamació potestativa prèvia a la reclamació davant l'AEPD.
  • Atendre les qüestions dels interessats relatives al tractament de les seues dades personals i a l'exercici dels seus drets, a l'empara del RGPD i de la LOPDGDD.
Imatge Delegat de Protecció de Dades

Els articles 34.1 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals (d'ara endavant, *LOPDGDD), i 37.1 del Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril (d'ara endavant RGPD), obliguen a designar un Delegat de Protecció de dades quan el tractament dels mateixos siga realitzat per una autoritat o organisme públic.

Correu electrònic de contacte: dpd@digital.gob.es