A gobernación pública permite guiar e dirixir a actividade administrativa desde unha tripla perspectiva: coordinación da organización para asegurar unha actuación ordenada para evitar duplicidades e alcanzar un uso adecuado dos recursos, avaliación da xestión administrativa para mellorar o funcionamento dos servizos, e orientación da organización e servizos cara ao cidadán.
As funcións de gobernación pública son desempeñadas pola Dirección Xeral de Gobernación Pública. Ten como principais funcións as de:
A análise e avaliación das estruturas organizativas da Administración Xeral do Estado e os seus organismos e entidades de dereito públicos; a elaboración das disposicións de carácter organizativo cuxa proposta sexa competencia do Ministerio de Política Territorial e Función Pública así como as disposicións de carácter xeral en materia de procedementos e a realización de estudos e propostas organizativas para mellorar a racionalidade e eficiencia das estruturas administrativas; así como o informe dos proxectos que se sometan á aprobación previa a que se refire o artigo 26.5 da Lei 50/1997, do 27 de novembro, do Goberno, naqueles aspectos da competencia desta Dirección Xeral..
O asesoramento e apoio técnico en materia de organización e procedementos aos departamentos ministeriais e organismos públicos, incluída a realización de estudos de consultoría organizativa.
La gobernanza y gestión en el ámbito de la Administración General del Estado del Sistema de Información Administrativa de los procedimientos.
O deseño, impulso e seguimento no ámbito da Administración Xeral do Estado das actuacións para reducir as cargas administrativas e regulatorias, e simplificar os procedementos administrativos, asegurando a coordinación interdepartamental e promovendo a cooperación entre todas as administracións públicas.
Favorecer á mellora continua da xestión mediante o impulso, desenvolvemento e seguimento dos programas de calidade nos servizos públicos, baseados na procura da excelencia e o fomento da innovación. En particular a xestión e impulso dos programas de calidade previstos no Real Decreto 951/2005, do 29 de xullo, polo que se establece o marco xeral para a mellora da calidade na Administración Xeral do Estado.
O exercicio das atribucións en materia de inspección e mellora dos servizos da Administración Xeral do Estado e dos organismos públicos vinculados ou dependentes dela; a fixación de criterios que faciliten a atención aos cidadáns, especialmente mediante a análise integral das queixas e suxestións que poidan producirse; a determinación dos criterios xerais para a definición de programas ministeriais para o exercicio das funcións propias das Inspeccións Xerais de Servizos departamentais, así como o seguimento da súa implantación; a promoción, dirección e coordinación de plans de inspección específicos para avaliar a eficacia e eficiencia dos servizos, sen prexuízo das especialidades normativas que nesta materia existan nos distintos departamentos, e a promoción de programas de formación especializada e intercambio das metodoloxías e técnicas aplicadas, en particular a organización e desenvolvemento do curso selectivo para o exercicio da función inspectora na Administración Xeral do Estado regulado na Orde TFP/1125/2020, do 29 de setembro.
A identificación, deseño, e impulso de programas e proxectos para facilitar o acceso dos cidadáns e as empresas aos servizos públicos así como a elaboración e desenvolvemento de programas de atención, información e asistencia aos cidadáns a través das distintas canles dispoñibles, en colaboración coa Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital nos aspectos relativos á administración electrónica e en coordinación cos departamentos ministeriais e os seus organismos dependentes así como con outras administracións.
A gobernación do teléfono 060, a xestión do Centro de Información Administrativa e a normalización de documentos e imaxe institucional.
A gobernación do Punto de Acceso Xeral Electrónico da Administración Xeral do Estado e a xestión da publicación dos seus contidos e do Directorio Común de Unidades Orgánicas e Oficinas en coordinación cos departamentos ministeriais e os seus organismos.
A Dirección Xeral de Gobernación Pública actuará tamén como coordinador de información da Pasarela Dixital Única Europea de acordo con o Coordinador Nacional da Pasarela Dixital Única Europea designado pola Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación DixitalA gobernación e xestión do rexistro de funcionarios habilitados, do rexistro electrónico de apoderamentos e do rexistro electrónico xeral da Administración Xeral do Estado e a definición funcional e gobernación do sistema de notificacións.
O impulso, a coordinación e o seguimento dos plans de Goberno Aberto dos departamentos ministeriais, en iniciativas orientadas ao desenvolvemento dos principios da transparencia, a participación cidadá, a rendición de contas e a colaboración, así como a programación e execución de proxectos sobre a materia, no ámbito das competencias da Dirección Xeral; a promoción da cooperación entre todas as administracións públicas no este ámbito e servir de punto de contacto da Administración Xeral do Estado cos organismos internacionais en materia de goberno aberto, sen prexuízo das competencias doutros centros directivos por razón da materia.
O impulso dos plans e programas de transparencia, incluíndo a atención e información aos cidadáns nesta materia e a xestión do Portal de Transparencia da Administración Xeral do Estado previsto na Lei 19/2013, do 9 de decembro, co soporte técnico da Secretaría Xeral de Administración Dixital do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital. En relación coa función atribuída á Secretaría Xeral de Función Pública no parágrafo m) do artigo 7.1 corresponde á Dirección Xeral de Gobernación Pública prestar o apoio e soporte necesario para o exercicio da esta competencia, como Unidade de Información de Transparencia Central.