logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Ocupació
Ocupació Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretària
La secretària Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques Informes sobre compliment dels alts càrrecs MASTERCLASS: Guia del Govern Obert
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Mesures adoptades en relació amb la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretària
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Funció Pública

    • Portada de Qui som
    • Directora General de Funció Pública
    • Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector General de Relacions Laborals
    • Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
      • Anar a Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
        • Anar a Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
        • Qui som
        • Una mica d'història
    • Subdirectora General del Sector Públic Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
    • Portada de Accés a l'Ocupació Pública
      • Anar a Resol dubtes
      • Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen?
      • Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública?
      • Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris?
      • Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedeixo a elles?
      • Anar a Coneix a fons l'Ocupació Pública
        • Anar a Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
      • Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat
      • Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
      • Anar a Jornades de Captació de Talent
      • Jornades de Captació de Talent 2023
      • Jornades de Captació de Talent 2022
      • Jornades de Captació de Talent 2021
      • Jornades de Captació de Talent 2020
      • Jornades de Captació de Talent 2019
      • Jornades de Captació de Talent 2024
      • Anar a Convocatòries Personal Laboral
      • Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
      • Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic
      • Anar a Ofereixis d'Ocupació Pública
        • Anar a 2024
        • Distribució de places per àrees d'interès
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Anar a 2023
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Distribució de places per àrees d'interès
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Anar a 2022
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Reserva de places per a personal amb discapacitat
        • Distribució de places per àrees d'interès
      • Anar a Convocatòries Personal Funcionari
      • Cossos i Escales Generals de funcionaris
      • Cossos i Escales Especials de funcionaris
    • Portada de Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic
    • Procediments de personal
      • Anar a Concursos de traslados
        • Anar a Personal laboral
        • Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat
        • Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.
        • Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017)
        • Concurs de trasllats personal laboral 2018
      • Anar a Mobilitat de les persones ocupades públiques
        • Anar a Mobilitat del personal funcionari de carrera
        • Comissions de serveis
        • Permutes
        • Autorización bases de concursos
        • Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació
        • Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
        • Anar a Mobilitat del personal laboral
          • Anar a CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
            • Anar a ANY 2024
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Anar a ANY 2023
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Anar a ANY 2022
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Anar a ANY 2021
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Anar a Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
          • Anar a CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
            • Anar a CONVOCATÒRIES FINALITZADES
              • Anar a ANY 2022
                • Anar a CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • Anar a CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Anar a ANY 2023
                • Anar a CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
            • ANY 2024
            • Anar a CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
            • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
          • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
          • Anar a CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
          • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
        • CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
      • Anar a Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
        • Anar a Reingresso funcionaris
        • Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
      • Reingressos laborals
      • Anar a Situacions administratives personal funcionari
      • Servei actiu
      • Servei especials
      • Excedència voluntària per interès particular
      • Excedència voluntària per agrupació familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensió de funcions
      • Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic
      • Expectativa de destino
      • Excedència forçosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
      • Serveis en altres AAPP
    • Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP
    • Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP
    • Jubilacions voluntàries
    • Renuncies
    • Portada de Règim Jurídic
    • Legislació i documentació d'interès
      • Anar a Comissió Superior de Personal
      • Què és la Comissió Superior de Personal
      • Acords de la Comissió Superior de Personal
      • Anar a Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
      • Què és Bodeco?
        • Anar a 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau.
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys.
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions pugui formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver estat acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'aquest mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció formi part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix.
        • Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Anar a 2. Carrera administrativa.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instrueix expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos computi per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
        • Anar a 3. Condicions de treball.
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Anar a 4. Incompatibilitats.
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega.
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
        • Anar a 7. Jornada i horaris.
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interès particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
        • Anar a 10. Provisió de llocs.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari sigui destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball.
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguin sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincideixi el període de temps de possessió.
        • Conseqüències que un funcionari no es presenti al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional.
        • Anar a 11. Reconeixement de serveis prestats.
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial.
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional.
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger.
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral.
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
      • 12. Règim laboral.
      • 15. Retribucions.
      • 16. Seguretat Social Funcionaris.
      • 17. Situacions administratives.
      • 14. Responsabilitat
        • Anar a Històric de BODECO
        • INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacances, permisos i llicències.
      • Anar a Altres
      • Històric de BODECO
        • Anar a 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions pugui formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver estat acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'aquest mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció formi part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix.
        • Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Anar a 2. Carrera administrativa
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instrueix expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos computi per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí
        • Anar a 3. Drets i deures
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Anar a 4. Incompatibilitats
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
        • Anar a 5. Jornades i horaris
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interès particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
        • Anar a 6. Provisió de llocs
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari sigui destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguin sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincideixi el període de temps de possessió.
        • Conseqüències que un funcionari no es presenti al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal
        • Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil
        • Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar
        • Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació
        • Diferents qüestions sobre terminis possessoris
        • Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills
        • Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
        • Anar a 7. Reconeixement de serveis prestats
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
        • Anar a 8. Responsabilitat
        • Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat
        • Aplicació del règim disciplinari al personal eventual
        • Prescripció de sanció greu
        • Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari
        • Règim disciplinari aplicable al personal laboral anés de conveni
        • Anar a 12. Vacances, permisos i llicències
        • Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballin
        • Permís per deure inexcusable
        • Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud
        • Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia
        • Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal
        • Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal
        • Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia
        • Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompi les vacances
        • Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seva dona amb la qual va contreure matrimoni dos anys abans.
        • Gaudi del permís per naixement a temps parcial
        • Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde
        • Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis.
        • Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar
        • Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
        • Anar a 13. Altres
        • Certificats en l'Administració General de l'Estat
          • Anar a 13. UNS ALTRES
          • Certificats en l'Administració General de l'Estat
          • Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius
          • Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
    • Portada de Relacions Laborals
      • Anar a Diàleg Social
        • Anar a Negociació Col·lectiva
          • Anar a Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
          • Taula de Negociació de personal funcionari
            • Anar a Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
            • Taules Delegades
          • Anar a Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
            • Anar a Comissió Paritària
            • Actes de la Comissió Paritària
            • Acords de Civea en vigor
          • Comissió Negociadora
          • Anar a Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
            • Anar a Comissió Negociadora
            • Actes
          • Informació General
        • Taula General de Negociació de les Administracions Públiques
        • Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació
        • Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic
        • Altres Acords
      • Eleccions Sindicals
      • Seguiment Vagues de personal AGE
        • Anar a Subvencions a organitzacions sindicals
        • Convocatòries Anteriors
      • Anar a Igualtat
      • Plans per a la Igualtat de gènere
      • Conciliació i corresponsabilitat
      • Violència contra les dones
      • Enfront de l'assetjament laboral i sexual
    • Responsabilitat Social Corporativa
    • Prevenció
    • Portada de Órganos de colaboración
      • Anar a Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
        • Anar a Va unir Europea
        • Xarxa EUPAN
        • COMITÈ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grup de Treball Estatut
      • Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE)
      • Mobilitat Internacional
      • Relacions bilaterals
    • Órganos de colaboración interadministrativa
    • Portada de Registre Central de Personal
      • Anar a Butlletí Estadístic del RCP
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
    • Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat
    • Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat
    • Espai Siep
      • Anar a Documentació del Registre Central de Personal
      • Impresos Personal Funcionari
        • Anar a Impresos Personal Laboral
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Impresos d'inscripció
      • Impresos de Personal Funcionari Docent
        • Anar a Impresos de Personal Laboral Docent
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
    • Portada de Espai ISPA
      • Anar a ISPA 2025
      • Comunitats Autonomas
      • Comunitat Foral de Navarresa
      • Ajuntaments
      • Càrrecs electes de Corporacions Locals
      • Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
      • Anar a ESTADÍSTIQUES ISPA
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Portada de Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
    • Novetats
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destino
      • Anar a Concursos ordinaris provisió posats reservats
        • Anar a Concursos ordinarios anteriores
        • Concurs Ordinari 2023
        • Concurs Ordinari 2022
        • Concurs Ordinari 2021
        • Concurs Ordinari 2020
        • Concurs Ordinari 2019
        • Concurs Ordinari 2018
        • Concurs Ordinari 2017
      • Concurs Ordinari 2024
      • Anar a Concursos unitaris provisió posats reservats
        • Anar a Concursos unitarios anteriores
        • Concurs Unitari 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurs Unitari 2021
        • Concurs Unitari 2020
        • Concurs Unitari 2019
        • Concurs Unitari 2018
        • Concurs Unitari 2017
      • Concurs Unitari 2023
      • Anar a Canvis de situacions administratives dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
      • Serveis especials
      • Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball)
      • Servei en altres Administracions Públiques
        • Anar a Excedències
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER PRESTACIÓ DE SERVEIS EN EL SECTOR PÚBLIC
        • EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER PRESTACIÓ DE SERVEIS EN UNA ALTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR AGRUPACIÓN FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificats funcionaris d'administració local
      • Anar a Comissions de servei / Acumulacions
      • Comissions de serveis
      • Acumulació de funcions reservades
      • Anar a Inscripció mèrits generals
      • Inscripció del grau personal
      • Inscripció de titulacions
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscripció de serveis previs
      • Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
      • Anar a Altres procediments
      • Permuta de llocs de treball reservat
      • Remissió de consultes sobre el règim jurídic
      • Recurso potestativo de reposición
      • Jubilacions i prolongacions del servei actiu
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Altres
  6. 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.

La consulta es refereix a les titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.

Amb caràcter general, el títol exigit per a l'accés a Cossos o Escales del subgrup A1 és el Títol de Grau o Llicenciat, Arquitecte i Enginyer.

I, per tant, els efectes del ‘Certificat de correspondència del Títol de Diplomat en Turisme’ amb el Nivell 2 (grau) del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (BRESSOLES) que s'adjunta en el seu escrit, no té més finalitat que la de facilitar la mobilitat en l'Espai Europeu d'Educació Superior i en el mercat laboral internacional, sense que en cap cas es modifiquin els efectes professionals que, en el seu cas, posseeixen els títols universitaris oficials de l'anterior ordenació de l'àmbit nacional.

Com a conseqüència de la publicació en el Boletín Oficial del Estado de diverses Resolucions de la Direcció General de Política Universitària, per la qual es publicaven, al seu torn, els corresponents Acords del Consell de Ministres pels quals es determina el nivell de correspondència al nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior de diferents títols universitaris de caràcter oficial pertanyents a l'anterior ordenació (Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat, Arquitecte Tècnic, Enginyer Tècnic), aquest Centre Directiu ha rebut diverses consultes en les quals es planteja si la correspondència de nivell efectuada per a aquestes titulacions universitàries oficials amb el nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (BRESSOLES) té efectes també respecte als títols exigibles per a l'ingrés i promoció en les Administracions Publiques i els seus Organismes Públics o Ens de Dret Públic vinculats o depenents.

Referent a això, i una vegada contrastat amb el Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports, per aquesta Direcció General s'assenyala el següent:

Com s'ha indicat, els citats Acords del Consell de Ministres de 4 de setembre de 2015, tenen per finalitat, únicament, establir el nivell de correspondència dels títols universitaris de caràcter oficial als quals es refereixen aquests Acords amb el nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior, d'acord amb el procediment que establia per a això el llavors vigent Reial decret 967/2014, de 21 de novembre, pel qual s'estableixen els requisits i el procediment per a l'homologació i declaració d'equivalència a titulació i a nivell acadèmic universitari oficial i per a la convalidació d'estudis estrangers d'educació superior, i el procediment per a determinar la correspondència als nivells del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior dels títols oficials d'Arquitecte, Enginyer, Llicenciat, Arquitecte Tècnic, Enginyer Tècnic i Diplomat.

El Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior, BRESSOLES, sorgeix en el marc de l'anomenat Procés de Bolonya –que donarà lloc a la creació de l'Espai Europeu d'Educació Superior-, i en concret, per la Recomanació del Parlament Europeu i del Consell, de 23 d'abril de 2008 que aconsella als Estats l'alineació dels seus sistemes de qualificacions, de manera que s'estableixi un marc de qualificacions que sigui comparable amb el seu equivalent europeu.

Com assenyala la part expositiva del Reial decret 1027/2011, de 15 de juliol, pel qual s'estableix el Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior, “amb la definició del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior es pretén, d'un costat, informar de la societat i en particular als estudiants sobre quins són les exigències d'aprenentatge de cada nivell, i d'un altre, subministrar informació als ocupadors sobre quins són les corresponents competències dels qui seran emprats. D'altra banda, ha de posar-se de manifest la transcendent utilitat que subjeu al MECES com a eina que facilitarà la mobilitat i el reconeixement internacional dels títols i de la formació”.

I de forma més concreta, l'article 1 d'aquest Reial decret 1027/2011, de 15 de juliol, defineix clarament el contingut, finalitat i efectes del MECES. Diu així:

«Article 1. Objecte.

1. El present reial decret estableix el Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior, BRESSOLES i la descripció dels seus nivells, la finalitat dels quals és permetre la classificació, comparabilitat i transparència de les qualificacions de l'educació superior en el sistema educatiu espanyol.

2. El BRESSOLES és un instrument, internacionalment reconegut, que permet l'anivellament coherent de totes les qualificacions de l'educació superior per a la seva classificació, relació i comparació i que serveix, així mateix, per a facilitar la mobilitat de les persones en l'espai europeu de l'educació superior i en el mercat laboral internacional».

Aquesta previsió es veu ratificada pel Reial decret 22/2015, de 23 de gener, que ha vingut a modificar l'article 4 Reial decret 1027/2011, de 15 de juliol, pel qual es regula el BRESSOLES, establint la correspondència entre els nivells del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior i el marc europeu de qualificacions, amb objecte, com assenyala en la seva part expositiva el citat Reial decret de “garantir la internacionalització dels egressats universitaris espanyols”.

Per tant, els nivells que incorpora el BRESSOLES tenen per objecte, com assenyala el citat Reial decret, facilitar la mobilitat en l'Espai Europeu d'Educació Superior i en el mercat laboral internacional, però en cap cas, suposa una modificació dels efectes professionals que, en el seu cas, posseeixen els títols universitaris oficials de l'anterior ordenació (Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, Diplomat, Arquitecte Tècnic, Enginyer Tècnic) en l'àmbit nacional.

D'acord amb la legislació vigent en matèria de titulacions, els títols oficials, tant universitaris com no universitaris, a més d'efectes acadèmics, poden posseir, en el seu cas, efectes professionals.

Aquesta diferència d'efectes, en el cas dels títols universitaris oficials de l'anterior ordenació, està clarament recollida en la Disposició addicional primera del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seva qualitat, en els mateixos termes que abans el feia el Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, com segueixen:

“Disposició addicional primera. Eficàcia dels títols universitaris oficials corresponents a l'ordenació prèvia a l'EEES.

1. Els títols universitaris oficials obtinguts conforme a plans d'estudis anteriors a l'actual ordenació dels ensenyaments universitaris implementats sota els principis de l'Espai Europeu d'Educació Superior mantindran tots els seus efectes acadèmics i, en el seu cas, professionals.”

Els efectes professionals del títol oficial, són aquells que faculten per a l'acompliment d'una professió, o bé, per a l'accés a l'ocupació, ja sigui públic o privat, en els termes que disposin la legislació vigent.

Per tant, com s'assenyala, quan la regulació vigent exigeix per a l'ingrés en les Administracions Públiques, els seus Organismes Públics o Entitats de Dret Públic, vinculades o dependents, estar en possessió d'un títol universitaris oficials de l'anterior ordenació (Llicenciat, Arquitecte, Enginyer, etc.), s'estima que no atén els efectes acadèmics dels títols sinó als efectes professionals.

Totes aquestes consideracions es confirmen pel que es preveu en la Disposició Addicional Octava del ja citat Reial decret 967/2014, de 21 de novembre, que ha estat derogat pel Reial decret 889/2022, de 18 d'octubre, pel qual s'estableixen les condicions i els procediments d'homologació, de declaració d'equivalència i de convalidació d'ensenyaments universitaris de sistemes educatius estrangers i pel qual es regula el procediment per a establir la correspondència al nivell del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior dels títols universitaris oficials pertanyents a ordenacions acadèmiques anteriors.

Sense perjudici de l'anterior, la Disposició addicional quarta del Reial decret 889/2022, de 18 d'octubre, com el feia la norma derogada, exclou expressament de la seva aplicació a les Administracions Públiques, en els següents termes:

“Disposició addicional quarta. Titulació per a l'ingrés en les administracions públiques.

El règim de titulacions exigible per a l'ingrés en les administracions públiques es regirà, en tot cas, pel que es preveu en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i la resta de la seva normativa específica que resulti d'aplicació.”

És a dir, l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i altres entitats d'ells depenents als quals resulti d'aplicació el que es preveu en dita TRLEBEP es regirà, en tot cas, per la qual cosa previst en aquesta norma així com qualsevol altra normativa específica que resulti d'aplicació.

En concret resulta d'aplicació, d'una banda, l'article 76 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (d'ara endavant, TRLEBEP) en relació amb les titulacions exigides per a l'accés als Cossos o Escales del personal funcionari de carrera. En concret, per a l'accés al Grup A (subgrup A1) el títol de Grau.

D'altra banda, el que es preveu en la Disposició transitòria tercera de la mateixa norma que recull que “fins que no es generalitzi la implantació dels nous títols universitaris a què es refereix l'article 76, per a l'accés a la funció pública continuaran sent vàlids els títols universitaris oficials vigents a l'entrada en vigor d'aquest Estatut.”

Conclusions:

En aquest sentit, per a l'accés a Cossos o Escales del subgrup A1 continuen sent vàlids, al costat del títol de Grau, els títols de Llicenciat, Arquitecte i Enginyer.

Finalment, el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d'assegurament de la seva qualitat, s'aprova per la necessitat de redefinir l'organització i les estructures dels ensenyaments universitaris oficials, recollides en aquest reial decret, atesa de l'experiència acumulada en el transcurs d'aquesta dècada d'implementació de l'EEES.

El Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual es va establir l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials (derogat pel Reial decret del paràgraf anterior), havia estat objecte de fins a nou modificacions de diversa entitat (l'última la duta a terme pel Reial decret 103/2019, d'1 de març, pel qual s'aprova l'Estatut del Personal Investigador Predoctoral en Formació) pel que es fa necessari una nova norma que garanteixi, entre altres, el principi de seguretat jurídica en el funcionament del sistema universitari espanyol.

La norma vigent manté l'estructura bàsica de l'oferta acadèmica, actualment vigent, configurada en tres etapes: Grau, Màster i Doctorat i, sense perjudici d'altres modificacions importants des del punt de vista acadèmic, reformula el procés de verificació, seguiment i acreditació dels títols universitaris oficials.

La Disposició addicional primera continua mantenint la ‘Eficàcia dels títols universitaris oficials corresponents a l'ordenació prèvia a l'EEES’, sense establir equivalències ni preveure procediment d'homologació o equivalència dels títols universitaris actuals amb els anteriors.

El que fa aquesta Disposició addicional és salvaguardar els efectes acadèmics i professionals de les titulacions anteriors i establir un reconeixement de crèdits per a aquells que posseeixin titulacions oficials espanyoles anteriors a l'EEES, en aquest cas objecte de consulta, per als quals posseeixen un títol oficial de Diplomat, i desitgen accedir a ensenyaments oficials de Grau, conforme als requisits i procediment allí establerts.

En conclusió, amb caràcter general, el títol exigit per a l'accés a Cossos o Escales del subgrup A1 és el Títol de Grau o Llicenciat, Arquitecte i Enginyer.

I, per tant, els efectes del ‘Certificat de correspondència del Títol de Diplomat en Turisme’ amb el Nivell 2 (grau) del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (BRESSOLES) que s'adjunta en el seu escrit, no té més finalitat que la de facilitar la mobilitat en l'Espai Europeu d'Educació Superior i en el mercat laboral internacional, sense que en cap cas es modifiquin els efectes professionals que, en el seu cas, posseeixen els títols universitaris oficials de l'anterior ordenació de l'àmbit nacional.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'aquest centre directiu, les respostes a consultes que emet aquesta direcció general posseeixen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es refereixin. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es correspongui amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en aquest butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seva emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies