Jubilacions i prolongacions del servei actiu de personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional (FHCN)
Les entitats locals on estiguin prestant (o vinguessin prestant) serveis aquesta classe de personal han de donar trasllat a aquest Ministeri tant de les jubilacions (incloent les jubilacions per incapacitat permanent) com de les prolongacions del servei actiu d'aquesta classe de personal, a l'efecte de la seva inscripció en el registre integrat de FHCN al més aviat possible i amb la finalitat que la plaça ocupada pel FHCN sigui o no considerada vacant, segons sigui procedent, a l'efecte de la previsió de places a oferir.
A aquest efecte, s'han habilitat sengles procediments en la seu electrònica administracions públiques i a continuació es descriu la documentació que s'ha de presentar:
NOTIFICACIÓ DE JUBILACIONS DE FHCN (INCLOENT INCAPACITATS PERMANENTS)
L'edat de la jubilació forçosa del personal funcionari inclòs en el règim general de la Seguretat Social, en el qual es troba el FHCN, serà la que prevegin les normes reguladores d'aquest règim per a l'accés a la pensió de jubilació en la seva modalitat contributiva sense coeficient reductor per raó de l'edat. Aconseguida aquesta edat, i tret que s'hagi concedit la prolongació de la permanència en el servei actiu, el FHCN perdrà la seva condició de funcionari de carrera per jubilació.
En tot cas, el FHCN haurà de ser jubilat en complir 70 anys.
Les entitats locals han de notificar les jubilacions de les seves FHCN, tan aviat com aquestes es produeixin, a través de la seu electrònica d'aquest Ministeri, utilitzant el procediment denominat “Inscripció de jubilacions de personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional “ l'enllaç del qual es facilita en l'apartat “Mitjans de presentació”, presentant la següent documentació:
- Decret d'Alcaldia declarant la jubilació
- En cas que aquest decret tingui data prèvia a aquella en què es produeixi la jubilació, s'acompanyarà documentació acreditativa del cessament per jubilació (acta de cessament/baixa efectiva en TGSS).
Aquest procediment també resultarà d'aplicació a les jubilacions per declaració d'incapacitat permanent, i en aquest cas la documentació a presentar serà la següent:
- Decret d'Alcaldia declarant la jubilació per incapacitat permanent.
- Resolució de l'INSS/INSS declarant la incapacitat permanent.
NOTIFICACIÓ DE PROLONGACIONS EN EL SERVEI ACTIU DE FHCN
L'edat de la jubilació forçosa del personal funcionari inclòs en el règim general de la Seguretat Social, en el qual es troba el FHCN serà la que prevegin les normes reguladores d'aquest règim per a l'accés a la pensió de jubilació en la seva modalitat contributiva sense coeficient reductor per raó de l'edat. No obstant això, el funcionari podrà sol·licitar a l'Administració en la qual presta els seus serveis li concedeixi la prolongació de la permanència en el servei actiu, com a màxim fins que es compleixi setanta anys d'edat.
Mitjançant aquest procediment es tramita la inscripció la prolongació de la permanència en servei actiu dels Funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.
Les entitats locals han de comunicar les prolongacions del servei actiu dels seus FHCN, tan aviat com aquestes es concedeixin, a través de la seu electrònica d'aquest Ministeri, utilitzant el procediment, denominat “Inscripció de la prolongació de la permanència en servei actiu de personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional”, l'enllaç del qual es facilita en l'apartat “Mitjans de presentació”, presentant la següent documentació:
- Decret de de l'òrgan competent acceptant la prolongació del servei actiu sol·licitada per el/la funcionari/a
Aquesta prolongació de servei actiu tindrà com a data màxima de vigència el dia en què dit FHCN compleixi 70 anys.
NOTA: Quan es produeixi la jubilació del personal en prolongació del servei actiu, aquesta haurà de notificar-se conforme al que es disposa en l'apartat anterior (Notificació de jubilacions de FHCN).
MITJÀ DE PRESENTACIÓ (ACCEDEIXI)
Les sol·licituds d'inscripció es presentaran a través de la web de la seu electrònica d'Administracions Públiques, per al que haurà d'estar-se en possessió d'algun mitjà vàlid per a la identificació i signatura electrònica.
NOTIFICACIÓ DE JUBILACIONS DE FHCN, en el següent enllaç:
https://sede.administracionespublicas.gob.es/login/index/idp/360
NOTIFICACIÓ DE PROLONGACIONS EN EL SERVEI ACTIU DE FHCN
https://sede.administracionespublicas.gob.es/login/index/idp/361
CONSULTA SOBRE L'ESTAT DE L'EXPEDIENT
Les entitats locals i el FHCN interessats en l'expedient podran consultar l'estat de tramitació en el següent enllaç, accedint amb algun mitjà vàlid per a la identificació i signatura electrònica al menú superior 'Els meus Expedients':