Reingrés al servei actiu
El reingrés al servei actiu del personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional (FHCN) s'haurà de tramitar mitjançant aquest procediment, tant en els supòsits en els quals el funcionari tingui reserva de lloc de treball, com en els que no la tingui.
El FHCN que hagi reingressat al servei actiu haurà de regularitzar la seva situació administrativa en el Registre integrat de FHCN de la següent manera:
- SENSE RESERVA DE LLOC: En els supòsits en què l'habilitat no té reserva del lloc de treball que venia ocupant abans d'accedir a la seva actual situació administrativa, el reingrés s'efectuarà a través de la sol·licitud d'un nomenament provisional, de la participació en un concurs de trasllats o mitjançant la seva participació en un procediment de lliure designació, a través de la presa de possessió en el lloc assignat. A continuació de la presa de possessió, el FHCN haurà de presentar sol·licitud telemàtica al Ministeri, a través del procediment electrònic de reingrés, acompanyant la documentació requerida.
- AMB RESERVA DE LLOC: Si el reingrés al servei actiu es realitza des d'una situació administrativa que garantia la reserva del concret lloc de treball que venia ocupant amb anterioritat, el reingrés es realitzarà mitjançant sol·licitud de reincorporació a aquest. En els supòsits en els quals hagi finalitzat el període expressament autoritzat amb caràcter previ en la corresponent resolució, aquesta reincorporació es realitzarà de manera directa; en els altres casos, el FHCN haurà de dirigir prèvia comunicació a l'entitat local corresponent, indicant la data en què desitja reincorporar-se al lloc reservat. En tots dos casos, a continuació de la reincorporació al lloc reservat, el FHCN haurà de presentar sol·licitud telemàtica al Ministeri, a través del procediment electrònic de reingrés, acompanyant la documentació requerida.
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA
- Instància electrònica (a emplenar directament en la seu)
- Acta de presa de possessió.
SOL·LICITUD TELEMÀTICA (ACCEDEIXI)
La instància es presentarà a través de la seu electrònica :
https://sede.administracionespublicas.gob.es/login/index/idp/365
TERMINI DE TRAMITACIÓ: 3 Mesos
SENTIT DEL SILENCI: Positiu
NORMATIVA DE REFERÈNCIA
Article 59 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.
També resulta d'aplicació el que es disposa en els articles 58 i 59 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.