logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Ocupació
Ocupació Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretària
La secretària Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques Informes sobre compliment dels alts càrrecs MASTERCLASS: Guia del Govern Obert
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Mesures adoptades en relació amb la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretària
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Governança Pública

  • Gestió de Cartes de Serveis en l'AGE
    • Portada de Metodologia i Guies
    • Guia per a la realització d'estudis d'anàlisis de la demanda i d'avaluació de la satisfacció dels usuaris (edició 2014)
    • Modelo EFQM 2013
    • CAF 2013, el Marc Comú d'Avaluació
    • CAF 2020
    • Guia per a la gestió de queixes i suggeriments (2013)
    • Guia d'Interpretació del Model EFQM d'Excel·lència 2010 per a les Administracions Públiques
    • CAF Educació (2010)
    • CAF Procediment de Retroalimentació Externa (2009)
    • Guia per al desenvolupament de Cartes de Serveis
    • Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009)
    • Guia per al reconeixement a l'excel·lència (2009)
    • CAF 2006
    • El Valor de l'Excel·lència. Recomanacions per a l'excel·lència en la creació de valor públic a través del Model EFQM (2018).​​
    • Guia per a la Qualitat de l'Administració Pública, Una Caixa d'Eines per a Gestors, versió resumida
    • Marc comú sobre les Cartes de Serveis en les Administracions Públiques Espanyoles (2015)
    • Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics (2009)​​
    • Guia per a l'elaboració i gestió d'una carta de serveis en l'Administració Local
    • Guia de models d'avaluació per a l'Administració Local
    • Portada de Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
    • Informe sobre l'Activitat dels Ministeris Espanyols (ISAM)
      • Anar a Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
      • Govern Obert
      • La confiança en les Institucions
      • Informe sobre percepció ciutadana en la prestació dels serveis públics​​
      • Estabilitat i millora en els serveis públics
      • Qualitat i sostenibilitat dels serveis públics
      • Qualitat dels Serveis Públics en temps d'austeritat
      • La Qualitat dels Serveis Públics i les actituds dels ciutadans cap a les mesures modernitzadores de l'Administració Pública
      • La importància dels Serveis Públics en el benestar dels ciutadans
      • L'Administració Pública segons el parer dels ciutadans
      • Agenda Pública i Satisfacció amb els Serveis Públics en l'Estat Autonòmic
      • La percepció social dels Serveis Públics a Espanya 1985-2008 ​​​
      • Anar a Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
      • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2016
      • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2015
      • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2014
      • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2013
      • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2012
      • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2011
      • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2010
      • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2009
      • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2008
    • Avaluació E08/2007 de la Qualitat del servei dels Museus de titularitat estatal
    • Portada de Reconeixement: Certificacions i Premis
      • Anar a Certificació del Nivell d'Excel·lència de les Organitzacions
      • Organitzacions el nivell d'Excel·lència de les quals ha estat certificat
      • Anar a Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
      • Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIV Edició. Memòries
      • Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XV Edició. Memòries
      • XV edició. Galeria de Vídeos
      • Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIII Edició
      • Galeria d'imatges del lliurament de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XII Edició
      • Galeria d'imatges del Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació 2014​​
  • Gestió del coneixement i difusió de bones pràctiques
  • Assessorament, consultoria, assistència tècnica i Formació​
  • Xarxes Internacionals
    • Portada de Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
      • Anar a Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
        • Anar a 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
        • Galeria d'imatges de la 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Governança Pública
  4. Qualitat en les Administracions Públiques​

Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis

La Xarxa Interadministrativa de Qualitat en els Serveis Públics és un fòrum de cooperació integrat pels ór​​​​​ganos responsables de qualitat i avaluació de l'Administració General de l'Estat, de les Comunitats Autònomes i de les Ciutats Autònomes de Ceuta i Melilla i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP). La Xarxa es va constituir a l'octubre de 2005.

La Xarxa té per objectiu l'establiment de fórmules de cooperació i col·laboració interadministrativa en els àmbits relacionats amb la qualitat i l'excel·lència en els serveis públics i l'avaluació.

Per al desenvolupament de les seves funcions, la Xarxa s'estructura en Plenari, així com un conjunt de Comitès i de Grups de Treball. Així mateix, la Xarxa es dota d'una Secretaria, exercida per la Subdirecció General d'Inspecció de Serveis AGE de la Direcció General de Ciutadania i Goberno Obert.

En 2018, es van celebrar dues reunions de la Xarxa, que van tenir lloc a Madrid el 8 de maig de 2018, en el marc de la Setmana de l'Administració Oberta , i a Màlaga el 4 d'octubre de 2018, a l'entorn de les X Jornades de Modernització i Qualitat en l'Administració Local (JOMCAL) organitzades pel seu Ajuntament.

En 2019, la reunió de la Xarxa es va celebrar a Madrid el dia 20 de novembre de 2019, en el marc de les Conferències de Qualitat en els Serveis Públics.

En 2021, s'ha convocat una nova reunió de la Xarxa en el marc de la 7a Conferència Estatal de Qualitat i les KSI Jormadas de Modernització i Qualitat en l'Administració Local (JOMCAL) per als dies 17 al 19 de Novembre de 2021.

Conferències de Qualitat en els Serveis Públics

​​Les Conferències de Qualitat en els Serveis Públics, promogudes amb periodicitat biennal per la Xarxa Interadministrativa de Qualitat en els Serveis Públics, constitueixen un mitjà per a potenciar i exterioritzar l'activitat de la Xarxa, difondre la qualitat i l'avaluació en el sector públic des d'una lògica de consens, així com presentar bones pràctiques i enfocaments innovadors de gestió. Són un fòrum de contactes i discussió per a la definició de l'estratègia futura, traslladar propostes als responsables de les Administracions Públiques i projectar a la societat civil el compromís de les Administracions en la millora dels serveis públics.

Novembre 2021. Qualitat i Innovació per a la recuperació.

Sota el lema 'Qualitat i Innovació per a la recuperació', el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, al costat de la FEMP i a l'Ajuntament de Màlaga, van celebrar conjuntament, de 17 a 19 de novembre de 2021, la 7a Conferència Estatal de Qualitat i les XI Jornades de Modernització i Qualitat en l'Administració Local (JOMCAL). Es va celebrar en format híbrid amb sessions presencials a Màlaga i virtuals amb retransmissió en línia. En les diverses sessions, taules rodones i tallers, en companyia, entre altres, de ex-alcaldes, electes municipals i Directors Generals dels tres nivells administratius, es va reflexionar sobre:

  • Les noves tecnologies en el procés de recuperació
  • De la participació ciutadana a la co-creació
  • Col·laboració administrativa per a la simplificació de procediments
  • Test Cyklos, una eines per a l'avaluació
  • Nous escenaris post-COVID de la qualitat en les Administracions Públiques.
  • Noves formes de millora contínua, Innovació Pública
  • Bones Pràctiques d'Entitats Locals: participació, transparència, digitalització i administració electrònica

Programa 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics. IX JOMCAL

Accés a la pàgina de la 7a Conferència

  • ​Accés a l'arxiu històric de les Conferències de Qualitat en els Serveis Públics

Documents de la Xarxa

Un dels treballs duts a terme per la xarxa ha estat l'elaboració de la Carta de Compromisos amb la qualitat de les Administracions Públiques, que va ser aprovada per la Conferència Sectorial d'Administració Pública celebrada el 16 de novembre de 2009.

  • Carta de Compromisos amb la Qualitat de les Administracions Públiques ​
  • Guia ​d'Avaluació de la Carta de Compromisos amb la Qualitat de les Administracions Públiques

​​​​​D'altra banda, l'acord de constitució del grup Observatoris es va adoptar per la Xarxa Interadministrativa de Qualitat (d'ara endavant la Xarxa) en la reunió celebrada a Madrid, coincidint amb la celebració de la 1a Conferència Estatal de Qualitat, el 6 de novembre de 2007. En aquesta reunió es va acordar constituir un Grup de treball sobre Observatoris de la Qualitat dels Serveis Públics que explorés la possibilitat de definir les dimensions a abordar en l'avaluació de la qualitat dels serveis i, a partir d'aquí, establir una bateria d'indicadors de referència.

Es publiquen a continuació dos documents elaborats pel Grup Observatoris per decisió presa en l'última reunió de la Xarxa.

  • Informe del Grup Observatoris
  • Presentació Qüestionaris del Grup Observatoris de la XARXA

Grup de Treball d'Innovació

En la reunió del plenari de la Xarxa Interadministrativa de 2 de juliol de 2014, es va acordar crear un Grup de Treball d'Innovació per a produir, compartir i difondre coneixement sobre innovació en el sector públic.

El grup de treball, durant aquests anys, ha tractat de respondre als següents objectius:

  • Donar a conèixer l'Observatori d'Innovació del Sector Públic (OPSI) de l'OCDE, que es crea amb l'objectiu d'ajudar dels Governs a incorporar solucions innovadores en la gestió que millorin el rendiment del sector públic.
  • Identificar noves innovacions, plataforma de benchlearning, de l'experiència innovadora en el Sector Públic a Espanya.
  • Ser catalitzador de candidatures i avaluadors per als Premis anuals d'Innovació.

DECÀLEG PER A L'ACCIÓ PÚBLICA INNOVADORA

Durant l'any 2021 el grup de treball d'innovació de la Xarxa Interadministrativa ha elaborat, per acord del plenari de la Xarxa Interadministrativa de 9 de desembre de 2020, el “Decalógo per a l'acció pública innovadora “, que pretén caracteritzar la innovació pública en el nostre Sector Públic.

El Decàleg s'ha basat en els 5 principis de la Declaració d'Innovació en el Sector Públic de l'OCDE (Espanya va signar la Declaració d'Innovació de l'OCDE al maig de 2021), a partir dels quals s'han definit deu claus d'èxit per a l'acció pública innovadora. El decàleg s'ha aplicat sobre projectes reals innovadors, que s'han classificat a través d'una sèrie de fitxes i es presenten en un mapa georeferenciado.

El grup ha estat coordinat per la Direcció General de Governança Pública i ha comptat amb la participació de 20 membres, amb representació de les Regions d'Andalusia, Aragó, Astúries, Canàries, Castella i Lleó, Catalunya, Ceuta, Extremadura i Madrid, així com de la FEMP i de la Diputació de Segòvia. Així mateix ha comptat amb la inestimable col·laboració d'ISDEFE, per a labors de suport i sessions de dinamització.

Per a la realització d'aquest treball el Govern de Canàries ha proporcionat accés al seu entorn col·laboratiu, eina que ha permès al grup mantenir una fluida comunicació i una eficient gestió documental.

Es pot accedir al Decàleg, a les fitxes i al mapa prement el següent link:

Infografia del Decàleg

ALTRES TREBALLS DEL GRUP D'INNOVACIÓ

Qüestionari d'Innovació

Fitxes de Projectes

  • Ficha_proyecto_v1_0_cliente_misterioso (PDF - 54,43 KB)
  • Ficha_proyecto_v1_0_Programa_de_Ecocomedores_de_Canarias (PDF - 51,01 KB)
  • Ficha_proyecto_v1_0_Aula_Digital_Canaria (PDF - 51,96 KB)
  • Ficha_proyecto_v1_0_Red_CIDE (PDF - 51,13 KB)
  • Ficha_proyecto_v1_0_Mujeres_en_el_sector (PDF - 50,19 KB)
  • Ficha_proyecto_v1_0_Demola_Canarias (PDF - 52,52 KB)
  • Ficha_proyecto_v1_0_luminarias_led_en_nucleos_diseminados (PDF - 52,59 KB)
  • Ficha_proyecto_v1_0_cubiertas_fotovoltaicas (PDF - 52,69 KB)
  • ApLABs_laboratorios_de_aprendizaje_1 (PDF - 72,24 KB)
  • Aspasia (PDF - 69,1 KB)
  • CVOL_plataforma_de_voluntariado (PDF - 72,37 KB)
  • Carnets_en_el_movil (PDF - 70,98 KB)
  • Ciudadania_digital (PDF - 74,52 KB)
  • Codiseno_de_servicios_publicos (PDF - 69,43 KB)
  • Decide_Madrid (PDF - 66,5 KB)
  • Desplegament_de_una_eina_gestion_de_la_qualitat__avaluar_titulacions (PDF - 71,95 kB)
  • Estacion_digital_Gran_Via_v1_0 (PDF - 70 KB)
  • Evaluacion_de_directivos_y_mandos_para_la_acreditacion_positiva_y_planes_de_desarrollo (PDF - 71,17 KB)
  • Filtros_verdes_para_el_tratamiento_de_aguas_residuales (PDF - 70,49 KB)
  • Frena_la_curva (PDF - 70,54 KB)
  • GREENIN__Escenario_deseado_para_la_Compra_Publica_Innovadora_Verde (PDF - 84,27 KB)
  • Gobierno_facil (PDF - 70,27 KB)
  • Hateblockers (PDF - 72,08 KB)
  • IMPROVE__Improving_Structural_Funds (PDF - 84,4 KB)
  • Indicadores_Ardan_buenas_practicas_empresariales_en_Galicia (PDF - 75,82 KB)
  • Integracion_de_la_robotizacion_en_el_control_anual_de_pensiones_no_contributivas (PDF - 74,21 KB)
  • Interoperabilidad_semantica_Ayudas_sociales_proactivas (PDF - 73,81 KB)
  • Laboratorio_de_Aragon_Gobierno_Abierto__LAAAB (PDF - 70,61 KB)
  • Laboratorio_de_Gobierno_Madrid (PDF - 70,68 KB)
  • Libros_que_unen (PDF - 71,9 KB)
  • Misiones_cientificas (PDF - 70,82 KB)
  • Modelo_HIP (PDF - 71,91 KB)
  • Observatorio_de_gobierno_abierto_municipal (PDF - 73,85 KB)
  • OpenVallsChain (PDF - 71,75 KB)
  • Open_Kids (PDF - 69,78 KB)
  • PASSPARTOOL___Key_tools_to_assess_and_improve_soft_innovation_policies (PDF - 86,03 KB)
  • Plan_Regional_de_Innovacion_Sanitaria_2018_2020 (PDF - 71,26 KB)
  • Plan_Regional_de_Investigacion_Cientifica_e_Innovacion_Tecnologica_2016_2020 (PDF - 71,64 KB)
  • Programa_Elenchos (PDF - 74,06 KB)
  • Programa_Microrredes_Inteligentes_Comunidad_de_Madrid (PDF - 74,17 KB)
  • Sacylinnova (PDF - 77,2 KB)
  • Santander_City_Brain_eco (PDF - 72,29 KB)
  • Servicio_de_asistencia_en_el_ejercicio_de_control_interno (PDF - 71,51 KB)
  • Social_Impact_Academy (PDF - 70,21 KB)
  • TracaCovid (PDF - 71,12 KB)
  • VisualGob (PDF - 68,97 KB)

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies