logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Governança Pública

  • Directora General de Gobernanza Pública
    • Front page Simplificació administrativa i reducció de càrregues
    • Què és una càrrega administrativa?
    • Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas
    • Manual de Simplificació Administrativa i Reducció de Càrregues per a l'AGE
    • Convenis amb organitzacions
    • Compensación de cargas administrativas. One in - one out
    • Simplificació de Procediments en les Administracions Públiques. Mapa de Situació
    • Documentació de referència
    • Front page Inspecció de Serveis
    • Normativa reguladora
    • Guia d'auditoria per a inspectors de serveis
    • Consultoria operativa de serveis
    • Curs selectiu de la funció inspectora
    • Vacants d'Inspectors/as de Serveis
    • Informes de Simplificació i Reducció de Càrregues
  • Atenció a la ciutadania
    • Front page Qualitat en les Administracions Públiques​
    • Gestió de Cartes de Serveis en l'AGE
      • Go to Metodologia i Guies
      • Guia per a la realització d'estudis d'anàlisis de la demanda i d'avaluació de la satisfacció dels usuaris (edició 2014)
      • Modelo EFQM 2013
      • CAF 2013, el Marc Comú d'Avaluació
      • CAF 2020
      • Guia per a la gestió de queixes i suggeriments (2013)
      • Guia d'Interpretació del Model EFQM d'Excel·lència 2010 per a les Administracions Públiques
      • CAF Educació (2010)
      • CAF Procediment de Retroalimentació Externa (2009)
      • Guia per al desenvolupament de Cartes de Serveis
      • Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009)
      • Guia per al reconeixement a l'excel·lència (2009)
      • CAF 2006
      • El Valor de l'Excel·lència. Recomanacions per a l'excel·lència en la creació de valor públic a través del Model EFQM (2018).​​
      • Guia per a la Qualitat de l'Administració Pública, Una Caixa d'Eines per a Gestors, versió resumida
      • Marc comú sobre les Cartes de Serveis en les Administracions Públiques Espanyoles (2015)
      • Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics (2009)​​
      • Guia per a l'elaboració i gestió d'una carta de serveis en l'Administració Local
      • Guia de models d'avaluació per a l'Administració Local
      • Go to Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
      • Informe sobre l'Activitat dels Ministeris Espanyols (ISAM)
        • Go to Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
        • Govern Obert
        • La confiança en les Institucions
        • Informe sobre percepció ciutadana en la prestació dels serveis públics​​
        • Estabilitat i millora en els serveis públics
        • Qualitat i sostenibilitat dels serveis públics
        • Qualitat dels Serveis Públics en temps d'austeritat
        • La Qualitat dels Serveis Públics i les actituds dels ciutadans cap a les mesures modernitzadores de l'Administració Pública
        • La importància dels Serveis Públics en el benestar dels ciutadans
        • L'Administració Pública segons el parer dels ciutadans
        • Agenda Pública i Satisfacció amb els Serveis Públics en l'Estat Autonòmic
        • La percepció social dels Serveis Públics a Espanya 1985-2008 ​​​
        • Go to Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2016
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2015
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2014
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2013
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2012
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2011
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2010
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2009
        • Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2008
      • Avaluació E08/2007 de la Qualitat del servei dels Museus de titularitat estatal
      • Go to Reconeixement: Certificacions i Premis
        • Go to Certificación del Nivel de Excelencia de las Organizaciones
        • Organitzacions el nivell d'Excel·lència de les quals ha sigut certificat
        • Go to Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
        • Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIV Edició. Memòries
        • Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XV Edició. Memòries
        • XV edició. Galeria de Vídeos
        • Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIII Edició
        • Galeria d'imatges del lliurament de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XII Edició
        • Galeria d'imatges del Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació 2014​​
    • Gestió del coneixement i difusió de bones pràctiques
    • Assessorament, consultoria, assistència tècnica i Formació​
    • Xarxes Internacionals
      • Go to Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
        • Go to Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
          • Go to 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
          • Galeria d'imatges de la 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
  • Transparència
  • Govern obert
    • Front page Registres electrònics i notificacions
    • Registre Electrònic d'Apoderaments
    • Registro de Funcionarios Habilitados
    • Registro Electrónico General
    • Notificacions
    • Front page Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
    • Digitalització de documents i registre
    • Assistència en la identificació i signatura electrònica
    • Còpies autèntiques
    • Apoderament
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Governança Pública

Funcions de la Direcció General de Governança Pública

La governança pública permet guiar i dirigir l'activitat administrativa des d'una triple perspectiva: coordinació de l'organització per a assegurar una actuació ordenada per a evitar duplicitats i aconseguir un ús adequat dels recursos, avaluació de la gestió administrativa per a millorar el funcionament dels serveis, i orientació de l'organització i serveis cap al ciutadà.

Les funcions de governança pública són exercides per la Direcció General de Governança Pública. Té com a principals funcions les de:

  • L'anàlisi i avaluació de les estructures organitzatives de l'Administració General de l'Estat i els seus organismes i entitats de dret públics; l'elaboració de les disposicions de caràcter organitzatiu la proposta del qual siga competència del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública així com les disposicions de caràcter general en matèria de procediments i la realització d'estudis i propostes organitzatives per a millorar la racionalitat i eficiència de les estructures administratives; així com l'informe dels projectes que se sotmeten a l'aprovació prèvia a què es refereix l'article 26.5 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern, en aquells aspectes de la competència d'esta Direcció General..​​

  • El asesoramiento y apoyo técnico en materia de organización y procedimientos a los departamentos ministeriales y organismos públicos, incluida la realización de estudios de consultoría organizativa.

  • La governança i gestió en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat del Sistema d'Informació Administrativa dels procediments.

  • El disseny, impuls i seguiment en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat de les actuacions per a reduir les càrregues administratives i reguladores, i simplificar els procediments administratius, assegurant la coordinació interdepartamental i promovent la cooperació entre totes les administracions públiques.

  • Favorecer a la mejora continua de la gestión mediante el impulso, desarrollo y seguimiento de los programas de calidad en los servicios públicos, basados en la búsqueda de la excelencia y el fomento de la innovación. En particular la gestión e impulso de los programas de calidad previstos en el Real Decreto 951/2005, de 29 de julio, por el que se establece el marco general para la mejora de la calidad en la Administración General del Estado.

  • L'exercici de les atribucions en matèria d'inspecció i millora dels serveis de l'Administració General de l'Estat i dels organismes públics vinculats o dependents d'ella; la fixació de criteris que faciliten l'atenció als ciutadans, especialment mitjançant l'anàlisi integral de les queixes i suggeriments que puguen produir-se; la determinació dels criteris generals per a la definició de programes ministerials per a l'exercici de les funcions pròpies de les Inspeccions Generals de Serveis departamentals, així com el seguiment de la seua implantació; la promoció, direcció i coordinació de plans d'inspecció específics per a avaluar l'eficàcia i eficiència dels serveis, sense perjudici de les especialitats normatives que en esta matèria existisquen en els diferents departaments, i la promoció de programes de formació especialitzada i intercanvi de les metodologies i tècniques aplicades, en particular l'organització i desenvolupament del curs selectiu per a l'exercici de la funció inspectora en l'Administració General de l'Estat regulat en l'Ordre TFP/1125/2020, de 29 de setembre.

  • La identificació, disseny, i impuls de programes i projectes per a facilitar l'accés dels ciutadans i les empreses als serveis públics així com l'elaboració i desenvolupament de programes d'atenció, informació i assistència als ciutadans a través dels diferents canals disponibles, en col·laboració amb la Secretaria General d'Administració Digital del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital en els aspectes relatius a l'administració electrònica i en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes depenents així com amb altres administracions.

  • La governança del telèfon 060, la gestió del Centre d'Informació Administrativa i la normalització de documents i imatge institucional.

  • La governança del Punt d'Accés General Electrònic de l'Administració General de l'Estat i la gestió de la publicació dels seus continguts i del Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines en coordinació amb els departaments ministerials i els seus organismes.
    La Dirección General de Gobernanza Pública actuará también como coordinador de información de la Pasarela Digital Única Europea de acuerdo con el Coordinador Nacional de la Pasarela Digital Única Europea designado por la Secretaría General de Administración Digital del Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital

  • La governança i gestió del registre de funcionaris habilitats, del registre electrònic d'apoderaments i del registre electrònic general de l'Administració General de l'Estat i la definició funcional i governança del sistema de notificacions.

  • L'impuls, la coordinació i el seguiment dels plans de Govern Obert dels departaments ministerials, en iniciatives orientades al desenvolupament dels principis de la transparència, la participació ciutadana, la rendició de comptes i la col·laboració, així com la programació i execució de projectes sobre la matèria, en l'àmbit de les competències de la Direcció General; la promoció de la cooperació entre totes les administracions públiques en aquest àmbit i servir de punt de contacte de l'Administració General de l'Estat amb els organismes internacionals en matèria de govern obert, sense perjudici de les competències d'altres centres directius per raó de la matèria.

  • El impulso de los planes y programas de transparencia, incluyendo la atención e información a los ciudadanos en esta materia y la gestión del Portal de Transparencia de la Administración General del Estado previsto en la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, con el soporte técnico de la Secretaría General de Administración Digital del Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital. En relación con la función atribuida a la Secretaría General de Función Pública en el párrafo m) del artículo 7.1 corresponde a la Dirección General de Gobernanza Pública prestar el apoyo y soporte necesario para el ejercicio de dicha competencia, como Unidad de Información de Transparencia Central.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies