Una de les competències de la Direcció General de Governança Pública és el disseny, impuls i seguiment en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat de les actuacions per a reduir les càrregues administratives i reguladores, i simplificar els procediments administratius.
Complir amb els tràmits que establix una norma implica desplaçaments, esperes i costos que no sempre estan justificats. Així, existeixen tràmits innecessaris, repetitius o especialment complexos que poden suprimir-se, reduir-se o simplificar-se. L'Administració treballa per a reduir la burocràcia innecessària i ser més eficient i convida als ciutadans i les empreses a participar en la política de reducció de càrregues administratives, en esta secció.
Este espai publica informació sobre la reducció de càrregues administratives i simplificació de procediments, documents de referència sobre les actuacions dutes a terme en matèria de reducció de càrregues administratives tant a nivell nacional com internacional, millora de la regulació i un accés, a través del Punt d'Accés General electrònic a una bústia on les empreses i els ciutadans poden deixar els seus suggeriments.