logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio Ministerio
Ministerio Organigrama
Organigrama Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais Secretaría de Estado de Función Pública Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública Regulación Legal
Protección de Datos Participación pública en proxectos normativos
Participación pública en proxectos normativos Consulta pública previa Audiencia e información pública
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia Instrucións de comunicación Información adicional Seguimento do Plan
Empleo
Empleo Persoal Laboral Persoal Funcionario
Portada de Ministerio
Dixitalización e IA Telecomunicación e infraestruturas Dixitais Función Pública
Función Pública A secretaría
A secretaría Secretaría de Estado de Función Pública Directora do Gabinete da Secretaría de Estado de Función Pública Captación de talento Newsletter de Función Pública Actualidade
Función Pública
Función Pública Quen somos Acceso ao Emprego Público Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Réxime Xurídico Relacións Laborais Órganos de colaboración Rexistro Central de Persoal Espazo ISPA Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Gobernación Pública
Gobernación Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificación administrativa e redución de cargas Inspección de Servizos Atención á cidadanía Calidade nas Administracións Públicas​ Transparencia Goberno aberto Electronic reports and notifications Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilidade e conflito de intereses
Incompatibilidade e conflito de intereses Oficina de Conflictos de Intereses Membros do Goberno e Altos Cargos da Administración Xeral do Estado Incompatibilidades de persoal ao servizo das Administracións Públicas Informes sobre cumprimento dos altos cargos MASTERCLASS: Guía do Goberno Aberto
Comunicación Contacto Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada de Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
Dixitalización e IA
Telecomunicación e infraestruturas Dixitais
  • A secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
Comunicación
Contacto
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada de Info Dana
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.

Revisión dá discapacidade durante un proceso selectivo.

Naqueles casos nos que existise dúbida sobre a correspondencia entre a discapacidade acreditada e a quenda solicitada, deberá requirirse ao aspirante para que, no prazo de emenda de erros, achegue a documentación necesaria para acreditar suficientemente a súa condición.

A consulta versa sobre a posibilidade de revisión da discapacidade durante un proceso selectivo.

A Resolución do 9 de xullo de 2024, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se convocan procesos selectivos para o ingreso e o acceso en Corpos da Administración Xeral do Estado, e encárgase a súa realización á Comisión Permanente de Selección, sinala no seu apartado 5 a seguinte regulación:

“5.1 En cada unha das normas específicas recóllense as prazas reservadas para a cota de persoas con discapacidade.

A Comisión Permanente de Selección adoptará as medidas oportunas que permitan ás persoas aspirantes con discapacidade que así o indicaron na solicitude, poder participar nas probas do proceso selectivo en igualdade de condicións que o resto de participantes, de acordo con o previsto no Real Decreto 2271/2004, do 3 de decembro, polo que se regula o acceso ao emprego público e a provisión de postos de traballo das persoas con discapacidade.

5.2 As persoas con discapacidade igual ou superior ao 33 por cento poderán participar polo sistema de acceso xeral ou ben pola cota de reserva de persoas con discapacidade (CRD), debendo indicar no formulario de solicitude de participación no proceso selectivo.

5.3 Con independencia do sistema de acceso polo que se presenten, as persoas que, como consecuencia dunha discapacidade igual ou superior ao 33 %, presenten especiais dificultades para a realización das probas selectivas, poderán requirir no formulario de solicitude as adaptacións e os axustes razoables de tempos e medios oportunos nas probas do proceso selectivo.

As persoas interesadas deberán indicar expresamente no formulario de participación as adaptacións de tempo e/ou medios que soliciten para cada un dos exercicios do proceso selectivo. Para que a Comisión Permanente de Selección poida valorar a procedencia ou non da adaptación solicitada, as persoas interesadas deberán achegar necesariamente copia do ditame técnico facultativo emitido polo órgano técnico de cualificación do grao de discapacidade no que quede acreditado de forma fidedigna o/s deficiencia/s permanente/s que desen orixe ao grao de discapacidade recoñecido, sen que sexa válido, para estes efectos, ningún outro documento.

A tal fin, a Comisión Permanente de Selección aplicará as adaptacións de tempos que correspondan previstas na Orde PRE/1822/2006, do 9 de xuño, pola que se establecen criterios xerais para a adaptación de tempos adicionais nos procesos selectivos para o acceso ao emprego público de persoas con discapacidade. Unha vez efectuada a valoración a Comisión Permanente de Selección informará as persoas aspirantes interesadas sobre a concesión de tempos e medios outorgada no seu caso.

5.4 Nos procesos selectivos de acceso mediante ingreso libre, as prazas reservadas para persoas con discapacidade que queden desertas non se poderán acumular á quenda xeral. Nos procesos selectivos de acceso por promoción interna, as prazas non cubertas na cota de reserva para persoas con discapacidade acumularanse ás da quenda xeral desta promoción interna.

5.5 Ás persoas que participen pola cota reservada a persoas con discapacidade, nos exercicios que superen cunha nota superior ao 50 por cento da cualificación máxima, conservaráselles a cualificación na convocatoria inmediata seguinte, a condición de que esta sexa análoga no contido do temario e a forma de cualificación, salvo actualización normativa. Para facer uso deste dereito, deberán presentar solicitude de participación ás probas selectivas. No entanto, se optan por realizar o exercicio de que se trate, quedará sen efecto o resultado obtido na convocatoria inmediata anterior.

​​​​​​​5.6 No caso de que algún das persoas aspirantes con discapacidade que se presentou pola cota de reserva de persoas con discapacidade superase os exercicios correspondentes, pero non obtivese praza e a súa cualificación fose superior á obtida por outras persoas aspirantes do sistema de acceso xeral, será incluída pola súa orde de cualificación no sistema de acceso xeral.”

O primeiro que debe sinalarse é que a acreditación da minusvalía non é un dos ‘requisitos xerais’ indispensables do artigo 56 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado polo Real Decreto lexislativo 5/2015, do 30 de outubro para poder participar nos procesos selectivo; a saber: ter a nacionalidade española, capacidade funcional para o desempeño das tarefas, ter cumpridos dezaseis anos de idade e non exceder da idade máxima de xubilación forzosa, non ser separado do servizo nin acharse en inhabilitación para empregos ou cargos públicos, así como posuír a titulación esixida na convocatoria, nos termos alí expostos.

Nese sentido, a acreditación da minusvalía é unha condición para poder acceder ás prazas reservadas para a cota de persoas con discapacidade e ter unha serie de adaptacións destinadas a compensar a minusvalía do aspirante.

Por tanto, non é necesario que esta condición, ou máis ben a situación acreditada, mantéñase desde o prazo de presentación de solicitudes ata a toma de posesión, senón que unicamente deberá acreditarse no momento de presentar a solicitude.

Naqueles casos nos que se produza unha revisión da incapacidade durante o proceso selectivo que determine un grao de incapacidade inferior ao requirido para participar pola quenda de persoas discapacitadas, este Centro Directivo entende que o aspirante podería seguir realizando as probas pola quenda de discapacitados e que, en todo caso, deberán respectarse as actuacións realizadas ata o momento.

Naqueles casos en que un aspirante cun grao de minusvalía inferior ao requirido para participar pola quenda de discapacitados pasase unha revisión da mesma que tivese como resultado un aumento do grao de minusvalía igual ou superior ao 33%, este Centro Directivo entende que deberá porse a disposición do aspirante as adaptacións e os axustes razoables necesarios de tempo e medios para asegurar a súa participación en condicións de igualdade co resto dos aspirantes, de acordo con o previsto no Real Decreto 2271/2004, do 3 de decembro, polo que se regula o acceso ao emprego público e a provisión de postos de traballo das persoas con discapacidade.

De acordo con o artigo 9 do o Real Decreto 2271/2004, do 3 de decembro, polo que se regula o acceso ao emprego público e a provisión de postos de traballo das persoas con discapacidade “unha vez finalizado o proceso selectivo, as persoas que ingresen en corpos ou escalas de funcionarios ou categorías de persoal laboral da Administración Xeral do Estado e fosen admitidos na convocatoria ordinaria con prazas reservadas para persoas con discapacidade poderán solicitar ao órgano convocante a alteración da orde de prelación para a elección das prazas dentro do ámbito territorial que se determine na convocatoria, por motivos de dependencia persoal, dificultades de desprazamento ou outras análogas, que deberán ser debidamente acreditados. O órgano convocante decidirá esta alteración cando se atope debidamente xustificado, e deberá limitarse a realizar a mínima modificación na orde de prelación necesaria para posibilitar o acceso ao posto da persoa discapacitada.”

Tendo en conta o sinalado anteriormente, naqueles casos nos que, unha vez superado o proceso selectivo, produciuse un cambio na situación acreditada de discapacidade que supoña ben unha minoración do grao de minusvalía por baixo do 33%, ben unha nova cualificación da discapacidade, o único dereito que podería verse afectado é o dereito a solicitar a alteración da orde de prelación das prazas.

Finalmente, no que á clasificación das minusvalías para efectos de determinar a quenda polo que se accede ao proceso refírese, este Centro Directivo entende que esta cualificación se acredita mediante o ditame médico expedido polos órganos competentes do Ministerio de Traballo e Asuntos Sociais (actual Ministerio de Traballo e Economía Social) ou, no seu caso, da comunidade autónoma competente, conforme ao disposto no artigo 2 do Real Decreto 2271/2004.

Naqueles casos nos que existise dúbida sobre a correspondencia entre a discapacidade acreditada e a quenda solicitada, deberá requirirse ao aspirante para que, no prazo de emenda de erros, achegue a documentación necesaria para acreditar suficientemente a súa condición.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Política de cookies

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies