MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.

Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera

Ez da lege-eragozpenik ikusten diziplina-prozedura bat izapidetzen ari zaion funtzionario batek zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena eskatu ahal izateko.

Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionario baten zerbitzu aktiboko luzapena amaitzeko aukerari buruzkoa da gaia.

Hala, lehenik eta behin, aplikatu beharreko esparru juridikoa aztertu behar da. 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuak, urriaren 30ekoak, Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bategina (TREBEP) onartzen duenak, langile publikoen eskubide indibidual gisa arautzen du erretiratzeko eskubidea, aplikatu beharreko araudiak ezarritako baldintzen arabera.

TREBEPeko erretiro-erregimena IV. tituluko II. kapituluan dago jasota, zerbitzu-harremana galtzeari buruzkoan. TREBEPen 67.3 artikuluak hau ezartzen du erretiroari dagokionez:

“Nahitaezko erretiroa ofizioz deklaratuko da funtzionarioak hirurogeita bost urte betetzean.

Nolanahi ere, estatutu hau garatzeko emango diren Funtzio Publikoko legeetan ezarritakoaren arabera, jarduneko zerbitzuan jarraitzeko luzapena eskatu ahal izango da, gehienez ere hirurogeita hamar urte bete arte. Administrazio eskudunak ebazpen arrazoitua eman beharko du luzapen hori onartzeko edo ukatzeko”.

Aurrekoa kontuan hartuta, planteatutako auzia honako hau da: ea espetxeetako funtzionario batek, zerbitzu aktiboan luzapen-egoeran badago eta diziplina-espediente bat izapidetzen ari bazaio, zerbitzu aktiboaren luzapena amaitzeko eskatzeko aukerarik duen.

TREBEPen 8. eta 9. artikuluetan adierazitakoaren arabera, funtzionarioen berezko izaera zuzenean lotuta dago administrazio publikoetan funtzio ordainduak egitearekin; karrerako funtzionarioen kasuan, legezko izendapenaren bidez hasten da, administrazio-zuzenbideak arautzen du, iraunkorra da, eta, nolanahi ere, ahalmen publikoak gauzatzea edo Estatuaren eta administrazio publikoen interes orokorrak babestea hartzen du barnean.

Esandakotik honakoa ondorioztatzen da: “izaera horri datxezkion eskubideak”, TREBEPen 90. artikuluan aipatzen direnak, zuzen-zuzenean lotuta daude horiek betetzen dituzten funtzioei, eta eskubideen gabetzeak izaera horri dagozkion eskubideak barne hartzen dituela ulertzen da, eta ez beste batzuk.

Alde horretatik, TREBEPen 14.1.n artikuluan xedatutako erretiro-eskubidea ezin da ulertu egoera horri datxezkion eskubideetako bat bezala, zeren izaera hori, adierazi den bezala, zuzenean lotuta baitago eginkizun batzuk betetzearekin; erretiroa, aldiz, ez dago lotuta eginkizun publikoak betetzearekin, baizik eta guztiz kontrakoa; aitzitik, eskubide horiek behin betiko uztea dakar berekin, izaera galtzeak eginkizunak etetea baitakar, EBEPen 63.a artikuluan ezarritakoarekin bat: “Honako hauek dira karrerako funtzionario izateari uzteko arrazoiak: Funtzionarioak erabateko erretiroa hartzea..”

Bestalde, TREBEPen 67.3 artikuluak eta 670/1987 Legegintzako Errege Dekretuaren 28.2 artikuluak agindu bat ezartzen dute erretiratzeko, aipatutako manuetan ezarritako baldintzak betetzen direnean, eta ezin da interpretatu legegileak agindu hori beste inguruabar batzuetara baldintzatu nahi izan duenik, artikulu horietan tasatutakoez gain, hau da, 60 urte beteta izatea, Estatuan gutxienez 30 urteko zerbitzuak izatea.

Azkenik, ondorio hau ateratzen da: legegileak ez du eragotzi nahi izan diziplina-espediente bat izapidetzen ari den bitartean funtzionario batek erretiroa hartu ahal izatea; izan ere, hala nahi izan balu, interes partikularragatiko borondatezko eszedentziaren kasurako ezarritakoaren antzeko aurreikuspena hitzartuko zukeen, eta, aurreikuspen horretarako, zehatz-mehatz xedatzen du hura emateko ezintasuna, funtzionario publikoari diziplina-espedientea izapidetzen ari bazaio.

Beraz, azaldutako arrazoiengatik, ez da lege-eragozpenik ikusten diziplina-prozedura bat izapidetzen ari zaion funtzionario batek zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena eskatzeko.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika