logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carrera administrativa.

Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent

Fins i tot en el cas que, de manera excepcional, i d'acord amb el que es disposa en la relació de llocs de treball, els funcionaris públics docents exercisquen un lloc de treball en l'AGE, s'entén que no poden consolidar grau personal. El funcionari docent, malgrat ocupar un lloc en l'AGE, contínua en situació de servei actiu en el Cos docent al qual pertany, Cos de funcionaris per al qual, dins de la seua carrera administrativa, no es contempla el grau personal.

La consulta versa sobre la possibilitat que un funcionari docent consolide grau personal. En este sentit, s'ha d'assenyalar que, donades les característiques i especificitats pròpies de l'educació, la funció pública docent està ordenada en una sèrie de Cossos als quals correspon, en exclusiva, l'acompliment de les seues funcions en els diferents nivells en els quals està estructurat el Sistema Educatiu i l'estatut del qual està conformat per una regulació específica.

En concreto, y a la luz de lo previsto en la disposición adicional sexta y concordantes de la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, y en el texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público (TRLEBEP), aprobado por el Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, el personal docente se rige por su normativa específica, que viene conformada, por una parte, por las normas básicas en materia de función pública, pero con el alcance que en las mismas se establezca, y por otra, por una serie de normas propias que permita contemplar las especificidades de la función docente.

Així el confirma l'article 2.3 del TRLEBEP que diu el següent:

“El personal docent i el personal estatutari dels Serveis de Salut es regiran per la legislació específica dictada per l'Estat i per les comunitats autònomes en l'àmbit de les seues respectives competències i pel que es preveu en el present Estatut, excepte el capítol II del títol III, excepte l'article 20, i els articles 22.3, 24 i 84”.

D'acord amb aquest precepte, el personal docent està expressament exclòs de les previsions pròpies sobre carrera professional (Capítol II del Títol III), havent de recordar-se que el grau personal és un element específic de la carrera professional administrativa.

La raó d'esta previsió és que, com s'indica, el legislador entén que l'activitat docent, per les seues peculiaritats, exigeix un tractament específic, especialment, quant a la carrera professional, donat l'àmbit on la mateixa es desenvolupa i la continuïtat en el mateix tipus de lloc de treball, per la qual cosa no resulten d'aplicació en este sentit les normes generals.

Por otra parte, es necesario recordar que, de acuerdo con lo previsto por la disposición final cuarta del TRLEBEP, las normas sobre carrera profesional contenidas en el Capítulo II del Título IIII, producirán efectos cuando entren en vigor las leyes de Función Pública que se dicten en desarrollo de dicho Estatuto, permaneciendo mientras tanto en vigor las previsiones legales anteriores.

Referent a això, cal atendre al preceptuat en la disposició addicional quinzena de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública, que s'entén continua en vigor a l'empara del que es preveu en la disposició final quarta del TRLEBEP. En este sentit, el seu apartat primer establix que no seran aplicable als funcionaris dels Cossos o Escales en què s'ordena la funció pública docent el que es preveu en els seus articles 20, 21 i 22, respecte al grau personal.

L'apartat segon d'aquesta disposició especifica que “l'accés a la funció pública docent, (...), la promoció professional, la promoció interna i la reordenació dels seus Cossos i Escales es regularà per disposició amb rang de Llei, d'acord amb l'estructura i necessitats del sistema educatiu”.

Així mateix, la citada disposició addicional, en el seu apartat quart, contempla que “el personal docent podrà ocupar llocs de treball en l'Administració educativa d'acord amb el que determinen les respectives relacions de llocs de treball, sense consolidar grau personal”.

D'aquesta manera, per al qual el personal funcionari docent puga accedir a exercir llocs en l'Administració educativa, serà necessari que la relació de llocs de treball preveja, de manera expressa, la possibilitat de provisió d'estos per personal docent; però sense que en cap cas calga consolidar grau personal pel desenvolupament d'estos.

En definitiva, fins i tot en el cas que, de manera excepcional, i d'acord amb el que es disposa en la relació de llocs de treball, els funcionaris públics docents exercisquen un lloc de treball en l'Administració, s'entén que no poden consolidar grau personal; i tot això, perquè l'acompliment d'un lloc de treball en l'Administració General de l'Estat no implica un canvi en la naturalesa jurídica de la relació que uneix al prestador del servei amb l'Administració Pública, sent així que, en el cas que ens ocupa, el funcionari, malgrat ocupar un lloc en l'Administració General de l'Estat, contínua en situació de servei actiu en el Cos docent al qual pertany, Cos de funcionaris per al qual, dins de la seua carrera administrativa, no es contempla el grau personal.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies