logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio Ministerio
Ministerio Organigrama
Organigrama Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais Secretaría de Estado de Función Pública Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública Regulación Legal
Protección de Datos Participación pública en proxectos normativos
Participación pública en proxectos normativos Consulta pública previa Audiencia e información pública
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia Instrucións de comunicación Información adicional Seguimento do Plan
Empleo
Empleo Persoal Laboral Persoal Funcionario
Portada de Ministerio
Dixitalización e IA Telecomunicación e infraestruturas Dixitais Función Pública
Función Pública A secretaría
A secretaría Secretaría de Estado de Función Pública Directora do Gabinete da Secretaría de Estado de Función Pública Captación de talento Newsletter de Función Pública Actualidade
Función Pública
Función Pública Quen somos Acceso ao Emprego Público Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Réxime Xurídico Relacións Laborais Órganos de colaboración Rexistro Central de Persoal Espazo ISPA Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Gobernación Pública
Gobernación Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificación administrativa e redución de cargas Inspección de Servizos Atención á cidadanía Calidade nas Administracións Públicas​ Transparencia Goberno aberto Electronic reports and notifications Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilidade e conflito de intereses
Incompatibilidade e conflito de intereses Oficina de Conflictos de Intereses Membros do Goberno e Altos Cargos da Administración Xeral do Estado Incompatibilidades de persoal ao servizo das Administracións Públicas Informes sobre cumprimento dos altos cargos MASTERCLASS: Guía do Goberno Aberto
Comunicación Contacto Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada de Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
Dixitalización e IA
Telecomunicación e infraestruturas Dixitais
  • A secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
Comunicación
Contacto
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada de Info Dana
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carreira administrativa.

Formúlase consulta sobre a posibilidade de consolidación de grao persoal por parte dun funcionario docente

Aínda no caso de que, de maneira excepcional, e de acordo con o disposto na relación de postos de traballo, os funcionarios públicos docentes desempeñen un posto de traballo na AGE, enténdese que non poden consolidar grao persoal. O funcionario docente, a pesar de ocupar un posto na AGE, continua en situación de servizo activo no Corpo docente ao que pertence, Corpo de funcionarios para o que, dentro da súa carreira administrativa, non se contempla o grao persoal.

A consulta versa sobre a posibilidade de que un funcionario docente consolide grao persoal. Neste sentido, hase de sinalar que, dadas as características e especificidades propias da educación, a función pública docente está ordenada nunha serie de Corpos aos que corresponde, en exclusiva, o desempeño das súas funcións nos distintos niveis nos que está estruturado o Sistema Educativo e cuxo estatuto está conformado por unha regulación específica.

En concreto, e á luz do previsto na disposición adicional sexta e concordantes da Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, de Educación, e no texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (TRLEBEP), aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, o persoal docente réxese pola súa normativa específica, que vén conformada, por unha banda, polas normas básicas en materia de función pública, pero co alcance que nas mesmas establézase, e por outra, por unha serie de normas propias que permita contemplar as especificidades da función docente.

Así o confirma o artigo 2.3 do TRLEBEP que di o seguinte:

“O persoal docente e o persoal estatutario dos Servizos de Saúde rexeranse pola lexislación específica ditada polo Estado e polas comunidades autónomas no ámbito das súas respectivas competencias e polo previsto no presente Estatuto, excepto o capítulo II do título III, salvo o artigo 20, e os artigos 22.3, 24 e 84”.

De acordo con o este precepto, o persoal docente está expresamente excluído das previsións propias sobre carreira profesional (Capítulo II do Título III), debendo lembrarse que o grao persoal é un elemento específico da carreira profesional administrativa.

A razón desta previsión é que, como se indica, o lexislador entende que a actividade docente, polas súas peculiaridades, esixe un tratamento específico, especialmente, no relativo á carreira profesional, dado o ámbito onde a mesma se desenvolve e a continuidade no mesmo tipo de posto de traballo, polo que non resultan de aplicación neste sentido as normas xerais.

Por outra banda, é necesario lembrar que, de acordo con o previsto pola disposición final cuarta do TRLEBEP, as normas sobre carreira profesional contidas no Capítulo II do Título IIII, producirán efectos cando entren en vigor as leis de Función Pública que se diten en desenvolvemento do este Estatuto, permanecendo mentres tanto en vigor as previsións legais anteriores.

A este respecto, é preciso atender ao preceptuado na disposición adicional décimo quinta da Lei 30/1984, do 2 de agosto, de medidas para a reforma da Función Pública, que se entende continúa en vigor ao abeiro do previsto na disposición final cuarta do TRLEBEP. Neste sentido, o seu apartado primeiro establece que non serán de aplicación aos funcionarios dos Corpos ou Escalas en que se ordena a función pública docente o previsto nos seus artigos 20, 21 e 22, respecto do grao persoal.

O apartado segundo da esta disposición especifica que “o acceso á función pública docente, (...), a promoción profesional, a promoción interna e a reordenación dos seus Corpos e Escalas regularase por disposición con rango de Lei, acorde coa estrutura e necesidades do sistema educativo”.

Así mesmo, a citada disposición adicional, no seu apartado cuarto, contempla que “o persoal docente poderá ocupar postos de traballo na Administración educativa de acordo con o que determinen as respectivas relacións de postos de traballo, sen consolidar grao persoal”.

Deste xeito, para o que o persoal funcionario docente poida acceder a desempeñar postos na Administración educativa, será necesario que a relación de postos de traballo prevexa, de modo expreso, a posibilidade de provisión destes por persoal docente; pero sen que en ningún caso caiba consolidar grao persoal polo desenvolvemento destes.

En definitiva, aínda no caso de que, de maneira excepcional, e de acordo con o disposto na relación de postos de traballo, os funcionarios públicos docentes desempeñen un posto de traballo na Administración, enténdese que non poden consolidar grao persoal; e todo iso, porque o desempeño dun posto de traballo na Administración Xeral do Estado non implica un cambio na natureza xurídica da relación que une ao fornecedor do servizo coa Administración Pública, sendo así que, no caso que nos/nos ocupa, o funcionario, a pesar de ocupar un posto na Administración Xeral do Estado, continua en situación de servizo activo no Corpo docente ao que pertence, Corpo de funcionarios para o que, dentro da súa carreira administrativa, non se contempla o grao persoal.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Política de cookies

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies