logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio Ministerio
Ministerio Organigrama
Organigrama Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais Secretaría de Estado de Función Pública Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública Regulación Legal
Protección de Datos Participación pública en proxectos normativos
Participación pública en proxectos normativos Consulta pública previa Audiencia e información pública
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia Instrucións de comunicación Información adicional Seguimento do Plan
Empleo
Empleo Persoal Laboral Persoal Funcionario
Portada de Ministerio
Dixitalización e IA Telecomunicación e infraestruturas Dixitais Función Pública
Función Pública A secretaría
A secretaría Secretaría de Estado de Función Pública Directora do Gabinete da Secretaría de Estado de Función Pública Captación de talento Newsletter de Función Pública Actualidade
Función Pública
Función Pública Quen somos Acceso ao Emprego Público Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Réxime Xurídico Relacións Laborais Órganos de colaboración Rexistro Central de Persoal Espazo ISPA Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Gobernación Pública
Gobernación Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificación administrativa e redución de cargas Inspección de Servizos Atención á cidadanía Calidade nas Administracións Públicas​ Transparencia Goberno aberto Electronic reports and notifications Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilidade e conflito de intereses
Incompatibilidade e conflito de intereses Oficina de Conflictos de Intereses Membros do Goberno e Altos Cargos da Administración Xeral do Estado Incompatibilidades de persoal ao servizo das Administracións Públicas Informes sobre cumprimento dos altos cargos MASTERCLASS: Guía do Goberno Aberto
Comunicación Contacto Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada de Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
Dixitalización e IA
Telecomunicación e infraestruturas Dixitais
  • A secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
Comunicación
Contacto
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada de Info Dana
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.

Posibilidade de anotar no RCP o nomeamento dun funcionario interino cando xa se é funcionario de carreira dese mesmo Corpo.

Non cabe nomear funcionario interino dun determinado Corpo ou Escala a unha persoa que xa ostente a condición de funcionario de carreira dese mesmo Corpo ou Escala. En concreto, e para o caso obxecto de consulta, non cabe nomear funcionario interino do Corpo de Profesores Titulares de Universidade a unha persoa que xa ostente a condición de funcionario de carreira dese mesmo Corpo, con independencia de que se atope como funcionario de carreira do mencionado Corpo na situación administrativa de excedencia por prestación de servizos no sector público.

A consulta versa sobre a posibilidade de anotar no Rexistro Central de Persoal (RCP) o nomeamento dun funcionario interino cando xa se é funcionario de carreira dese mesmo Corpo.

Se ben a consulta refírese a un funcionario dun Corpo Docente Universitario enténdese que a argumentación podería estenderse a calquera outro Corpo ou Escala.

A Lei Orgánica 2/2023, do 22 de marzo, do Sistema Universitario, dispón no seu artigo 68, dedicado aos Corpos docentes universitarios, o seguinte:

“Artigo 68. Corpos docentes universitarios.

1. O profesorado universitario funcionario pertencerá aos seguintes corpos docentes:

a) Catedráticas e Catedráticos de Universidade.

b) Profesoras e Profesores Titulares de Universidade.

El profesorado perteneciente a estos cuerpos tendrá plena capacidad docente e investigadora.

2. O profesorado funcionario rexerase polas bases establecidas nesta lei orgánica e na súa normativa de desenvolvemento, polas disposicións que, en virtude das súas competencias, diten as Comunidades Autónomas, pola lexislación xeral de función pública que lle sexa de aplicación e polos Estatutos da súa universidade.”

De acordo con a lexislación de Universidades, a función pública docente constitúese a través de Corpos de ámbito nacional, sen prexuízo das competencias atribuídas ás Universidades para a convocatoria e desenvolvemento dos concursos de acceso, así como para o nomeamento como funcionarios de carreira do Corpo docente universitario daqueles aspirantes que obtivesen praza tras a superación do indicado concurso.

O artigo 5 do Real Decreto 898/1985, do 30 de abril, sobre réxime do profesorado universitario, relativo ás situacións administrativas dos funcionarios públicos dos Corpos docentes universitarios, establece que:

“1. Os funcionarios dos corpos docentes universitarios estarán en servizo activo cando, en virtude de nomeamento, ocupen unha praza dos persoais da Universidade.

2. As restantes situacións administrativas previstas na lexislación xeral de funcionarios serán tamén de igual aplicación aos docentes universitarios. (…)”.

Consultado o Rexistro Central de Persoal (RCP) consta que, o funcionario de carreira docente referido, atópase na situación administrativa de excedencia por prestación de servizos no sector público.

Así mesmo, o RCP indica que o mencionado funcionario desempeñaba praza como funcionario de carreira do Corpo de Profesores Titulares de Universidade nunha Universidade distinta á Universidade na que agora pretende ser nomeado como funcionario interino do Corpo de Profesores Titulares de Universidade.

A declaración da situación administrativa de excedencia voluntaria por prestación de servizos no sector público, ou a “excedencia por incompatibilidade”, como se cualifica noutras normas, procede cando se pase a prestar servizos coa condición de funcionario ou con carácter de persoal laboral en Organismos ou entidades do sector público e non lles corresponda quedar nas situacións de servizo activo ou servizos especiais.

Por tanto hai que concluír que, se o funcionario obxecto de consulta atópase na situación administrativa de excedencia por prestación de servizos no sector público, e entendendo que a situación declarada é correcta, é porque está a desempeñar un posto na Administración pública con carácter de funcionario ou como persoal laboral.

Partindo do feito de que o funcionario excedente no Corpo universitario docente atópase na actualidade prestando servizos como persoal funcionario doutro corpo ou escala ou como persoal laboral na Administración Pública, procede analizar se cabe a posibilidade de nomear a aquel como funcionario interino do Corpo ao que xa pertence como funcionario de carreira –aínda que se atope no mesmo na situación de excedencia voluntaria por prestación de servizos no sector público-.

Para iso, en primeiro lugar, hai que acudir á Lei 53/1984, do 26 de decembro, de Incompatibilidades do Persoal ao Servizo das Administracións Públicas, que regula os supostos de compatibilidade entre dous postos de traballo no sector público.

O artigo terceiro da Lei 53/1984, do 26 de decembro, dispón que só se poderá desempeñar “un segundo posto de traballo ou actividade no sector público nos supostos previstos na mesma para as funcións docente e sanitaria, nos casos a que se refiren os artigos 5 e 6 e nos que, por razón de interese público, determínense polo Consello de Ministros, mediante Real Decreto, ou órgano de Goberno da Comunidade Autónoma, no ámbito das súas respectivas competencias; neste último suposto a actividade só poderá prestarse en réxime laboral, a tempo parcial e con duración determinada, nas condicións establecidas pola Lexislación Laboral.”

En concreto, en canto á compatibilidade co ensino universitario, o artigo 4.2 da Lei 53/1984, do 26 de decembro, establece que:

“2. Aos catedráticos e profesores titulares de universidade e aos catedráticos de escolas universitarias poderá autorizarse, cumpridas as restantes esixencias desta Lei, a compatibilidade para o desempeño dun segundo posto de traballo no sector público sanitario ou de carácter exclusivamente investigador en centros públicos de investigación, dentro da área de especialidade do seu departamento universitario e sempre que os dous postos vingan reglamentariamente autorizados como de prestación a tempo parcial.

Reciprocamente, a quen desempeñen un dos definidos como segundo posto no parágrafo anterior, poderá autorizarse a compatibilidade para desempeñar un dos postos docentes universitarios a que se fai referencia. (…)”

No presente asunto, descoñécese cal é o posto de traballo que vén desempeñando o funcionario en cuestión, en virtude do cal se lle outorgou a excedencia por prestación de servizos no sector público.

En todo caso, para que puidese compatibilizar este posto co de catedrático ou profesor titular de universidade, de acordo con o previsto no artigo 4.2 da Lei 53/1984, do 26 de decembro, tería que tratase dun posto de traballo no sector público sanitario, ou de carácter exclusivamente investigador en centros públicos de investigación, dentro da área de especialidade do seu departamento universitario e que, reglamentariamente, os dous postos estivesen autorizados como de prestación a tempo parcial.

No caso exposto, de acordo con a información que obra no RCP, o funcionario en cuestión é Doutor en Medicamento e Cirurxía.

Por iso, partindo da hipótese de que veña desempeñando un posto de traballo incluído no ámbito do artigo 4.2 da Lei 53/1984, do 26 de decembro –sanidade ou investigación públicas-, hai que examinar se cabe nomear como funcionario interino do Corpo de Profesores Titulares de Universidade a alguén que xa é funcionario de carreira dese mesmo Corpo e que se atopa na situación administrativa de excedencia voluntaria por prestación de servizos no sector publico.

A este respecto cabe lembrar que o suposto de feito que permite declarar a situación administrativa de excedencia voluntaria por prestación de servizos no sector público –tamén denominada por outras lexislacións, excedencia por incompatibilidade- consiste en que se deixa de prestar servizos nun determinado corpo ou escala como consecuencia de prestar servizos noutro corpo ou escala, ou de desempeñar un posto como persoal laboral na Administración Pública.

Con base niso, enténdese que non cabe nomear funcionario interino nun determinado corpo ou escala a alguén que xa ostenta a condición de funcionario de carreira nese mesmo corpo ou escala; posto que se iso ocorrese, suporía que esta persoa volve prestar servizos no corpo ao que pertence e, por tanto, produciríase unha incoherencia que non pode salvarse, consistente en que, mentres que o funcionario atópase na situación administrativa de excedencia voluntaria por prestación de servizos no sector público nese corpo, á súa vez, e en virtude doutro título, volve prestar servizos nese mesmo corpo. Trátase dunha contradictio in terminis.

Ademais, de permitir tal situación, estar a amparar un abuso de dereito, que consistiría en utilizar a vía do nomeamento como funcionario interino do mesmo corpo para cambiarse de localidade ou posto, soslayando así os procedementos de provisión de postos de traballo legalmente previstos.

Por último, e como xa se indicou, non pode esquecerse que os funcionarios docentes universitarios intégranse en Corpos de ámbito nacional, no presente asunto, o Corpo de Profesores Titulares de Universidade, sen prexuízo da Universidade na que cada funcionario pertencente a este Corpo preste servizos.

Por todo o exposto, conclúese que non cabe nomear funcionario interino do Corpo de Profesores Titulares de Universidade a unha persoa que xa ostente a condición de funcionario de carreira dese mesmo Corpo, con independencia de que se atope como funcionario de carreira do mencionado Corpo na situación administrativa de excedencia por prestación de servizos no sector público.

Así mesmo, enténdese que a argumentación podería estenderse a calquera outro Corpo ou Escala, de forma que non cabe nomear funcionario interino dun determinado Corpo ou Escala a unha persoa que xa ostente a condición de funcionario de carreira dese mesmo Corpo ou Escala.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Política de cookies

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies