Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero.
Ulertzen da jarduera baten egikaritzearen bateraezintasun-printzipio orokorrak eragingo liokeela gai horri, bere betebeharrak zorrozki betetzea eragotzi edo kaltetu dezakeelako.
Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero unibertsitateko irakasle funtzionario batek izan lezakeen bateraezintasun aukerari buruzkoa da kontsulta. Horri dagokionez, Administrazio Publikoen Zerbitzupeko Langileen Elkartuezintasunei buruzko abenduaren 26ko 53/1984 Legearen 1.3 artikuluan honako hau adierazten da:
“Nolanahi ere, lege honen aplikazio-eremuan sartzen diren langileek lanpostu bat betetzea bateraezina izango da beren betebeharrak zorrozki betetzea eragotz dezakeen edo haren inpartzialtasuna edo independentzia arriskuan jar dezakeen edozein kargu, lanbide edo jarduerarekin, publikoa zein pribatua izan”.
En lo que en ello, 53/1984 Legearen 1.1 artikuluak dio: “Lege honen aplikazio-eremuan sartzen diren langileek ezingo dituzte beren jarduerak bateratu sektore publikoan beren kabuz edo ordezkapenez bigarren lanpostu, kargu edo jarduera bat betetzearekin, lege honetan aurreikusitako kasuetan izan ezik”.
Bestalde, 53/1984 Legearen artikuluak: Este 11.1:
“Lege honen 1.3 artikuluan xedatutakoaren arabera, bere aplikazio-eremuan sartzen diren langileek ezingo dute, beren kabuz edo ordezkapenez, jarduera pribaturik egin, ezta jarduera profesionalik ere, ez beren kontura, ez beren sailak, erakundeak edo erakundeak garatzen dituen jarduerekin zuzeneko harremana duten erakunde edo partikularren menpe edo haien zerbitzura.
Debeku horretatik salbuetsita daude legez onartutako eskubide bat egikarituz zuzenean interesdunek berentzat egiten dituzten jarduera partikularrak.”
53/1984 Legeak, 1.3 artikuluan, bateraezintasunaren printzipio orokor bat ezartzen du lege honen aplikazio-eremuko langileek edozein kargu, lanbide edo jarduera publiko edo pribatutan jardutearekin bateraezina izan dadin, baldin eta kargu, lanbide edo jarduera horrek haien betebeharrak zorrozki betetzea eragotz badezake edo kalte egin badiezaioke, edo haien inpartzialtasuna edo independentzia arriskuan jar badezake.
Ildo horretan, ohartarazten da ezen, aipatutako legeak berariaz jasotzen dituen kasuak alde batera utzita, arauak berak Administrazioari ahalmena ematen diola baloratzeko bigarren jarduera bat egiteak eragotzi edo kalte egin diezaiokeen eginbeharrak zorrotz betetzeari, edo arriskuan jar dezakeen haren aplikazio-eremuko langileen inpartzialtasuna edo independentzia.
Zentzu horretan, edozein lanpostu publikoren betebeharren barruan, ordutegiak eta lanaldia zorrotz betetzea dago, betiere Administrazioaren zerbitzu beharren arabera.
Kontsulta-idazkian azaldutakoaren arabera, ikusten da nekez beteko liratekeela osorik unibertsitateko lanaldia eta ordutegiak (batez ere, tutoretzakoak), baldin eta aldi berean beste jarduera bat egiten bada Norvegian.
Are gehiago, legeak berak “eragotzi edo kaltetu” esamoldea erabiltzeak haren interpretazioan jarduera publikoa behar bezala egiteko dagoen arriskuaren edo kaltearen probabilitatearen nozioa sartzeko aukera ematen du, eta horrek Administrazioari eskatutako bateragarritasuna ukatzeko ahalmena ematen dio.
Interpretazio horren arabera, eta goian azaldutakoa alde batera utzi gabe, ohartarazten da ezen, bidalitako idatzian jasotzen den bezala behartuta legokiokeen irakasleak Norvegiara bizilekua aldatze hutsari esker, zerbitzu publikoa kaltetzeko arriskua edo probabilitatea ikus daitekeela, zuzenean lotuta egongo bailitzateke bizileku berritik urrun egotearekin eta garraiobide bakarraren mende egotearekin, airekoa, zeinak ez baitu bermatzen irakaslea bere lanpostuan egotea Unibertsitatean, bere lan-betebeharrak betetzeko, eta abar. ), y no estar operatibo.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.