MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.

Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera.

Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena ukatzea, 1996ko Erabakian bertan ezarritako kausetan ez ezik, antolaketa-beharretan ere oinarritu daiteke.

Zerbitzu aktiboa luzatzea ukatzeko aukerari buruzkoa da kontsulta.

Urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onetsitako Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginaren 67.3 artikuluak honela dio:

“Nahitaezko erretiroa ofizioz deklaratuko da funtzionarioak hirurogeita bost urte betetzean.

Nolanahi ere, estatutu hau garatzeko emango diren Funtzio Publikoko legeetan ezarritakoaren arabera, jarduneko zerbitzuan jarraitzeko luzapena eskatu ahal izango da, gehienez ere hirurogeita hamar urte bete arte. Administrazio publiko eskudunak ebazpen arrazoitua eman beharko du luzapen hori onartzeko edo ukatzeko. (…)”

Bestalde, Estatuko Administrazio Orokorraren esparruan, eta puntu horretan garapenik gertatu ez denez, indarrean jarraitzen duela eta Administrazio Publikorako Estatu Idazkaritzaren 1996ko abenduaren 31ko Ebazpenean ezarritako prozedura aplikatu behar dela ulertzen da; ebazpen horren bidez, prozedura-arau osagarriak eman ziren Estatuko Administrazio Orokorraren esparruan funtzionario publikoen zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena aplikatzeko.

Hala ere, kontuan hartu behar da araudi hau Auzitegi Gorenak TRLEBEPen 67.3 artikuluari dagokionez ezarri duen jurisprudentziari jarraituz aplikatu behar dela.

Ildo horretan, administrazio publikoek zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena ukatu dezaketela ulertzen da, arrazoituta. Hala ere, kontuan hartu behar da Auzitegi Gorenak ezarri duela autoantolaketarako ahalmena, berez, ez dela nahikoa Administrazio Publikoak ezezkoaren arrazoiak finkatu ahal izateko (SSTS. 2010eko martxoaren 10a; martxoaren 17a, apirilaren 7a, apirilaren 14a, apirilaren 18a, apirilaren 20a, ekainaren 16a eta abenduaren 20a); beraz, arauan objektibatutako arrazoietan oinarritu behar da, edo Administrazioak ezarritako arrazoietan, baina arauak horretarako aurrez ezarritako premisetatik abiatuta.

Hain zuzen ere, kontsultan aipatzen diren antolakuntza-beharrei dagokienez, Auzitegi Gorenak uste du ezen, abuztuaren 2ko 30/1984 Legearen 33. artikuluak luzapena funtzionarioaren benetako eskubide gisa ezartzen zuen arren, hura ordezkatzera etorri den TRLEBEPen 67.3 artikuluak zerbitzu aktiboaren luzapena honela arautzen duela: «(…) eskubide subjektiboa da, baina Administrazioaren antolaketa-beharrek eskubide hori gauzatzeko aukera ematera baldintzatuta dago; baina Administrazio horren gain dago luzapena ematea edo ukatzea zehaztu behar duten antolaketa-behar horiek justifikatzeko karga. Administrazioak, erakundearen premien arabera, funtzionarioak zerbitzu aktiboan jarraitzeko eskatutako luzapenari buruzko erabakia arrazoitu behar du, aldekoa izan ala ez. Betebehar horrek berekin dakar hartutako erabakiaren oinarri gisa aipatzen diren beharrak errealitatearekin bat etortzea eta haren existentzia frogatzea (…)». (por todas, STS, Administrazioarekiko Auzien Sala, 2017ko otsailaren 6a).

Hau da, Administrazioak nahitaez arrazoitu behar du zerbitzu aktiboan jarraitzeko baimena ematea edo ukatzea, baina ez da karguari datxekion eskubide bat, lehen esan bezala, baizik eta Administrazio Publikoaren antolamendu-beharrei lotuta dagoen eskubide bat.

Hori dela eta, zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena ukatzea, 1996ko Ebazpenean bertan ezarritako arrazoietan ez ezik, antolaketa-beharretan ere oinarritu daiteke.

Nolanahi ere, jurisprudentzia horretan oinarrituta, adierazi behar da antolamendu-beharrak Administrazioak berak ezarri behar dituela, batez ere, giza baliabideak antolatzeko eta planifikatzeko dagokion tresnaren bidez, eta, nolanahi ere, ebazpenean egiaztatu behar da alegatutako beharrak egiazkoak eta egokiak direla kasu jakin horretarako.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika