MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.

70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena.

TRLEBEPen bertan funtzionarioentzat araututako adinagatiko nahitaezko erretiroa ezin da behin-behineko langileentzat zabaldu; beraz, 70 urteko adina ez litzateke muga izango behin-behineko langileak izendatzeko edo kargutik kentzeko orduan.

70 urtetik gorako behin-behineko langileak izendatzeko aukerari buruzkoa da kontsulta.

Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bategina (aurrerantzean, TRLEBEP) onartzen duen urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren 12. artikuluak erreferentzia egiten die behin-behineko langileei, administrazioetan beren zerbitzuak ematen dituzten enplegatu publikoen motetako bat baitira, honako termino hauetan:

“1. Behin-behineko langileak honako hauek dira: izendapen baten bidez eta modu ez iraunkorrean, espresuki konfiantzazkotzat edo aholkularitza berezikotzat jotzen diren eginkizunak bakarrik betetzen dituztenak eta beren ordainsaria xede horretarako izendatutako aurrekontu-kredituen kontura jasotzen dutenak.

2. Ingalaterra Estatutu hau garatzeko emango diren Funtzio Publikoko legeetan ezarriko da administrazio publikoetako zein gobernu-organok eduki ahal izango dituzten era horretako langileak. Gehieneko kopurua dagokion gobernu-organoak ezarriko du. Kopuru hori eta ordainketa baldintzak publikoak izango dira.

3. Olaizola II Izendapena eta kargu-uztea libreak izango dira. Nolanahi ere, konfiantzazko edo aholkularitzako eginkizuna betetzen duen agintariak uzten duenean utziko du kargua.

4. Ingalaterra Behin-behineko langilea izateak ez du merezimendurik ekarriko funtzio publikora iritsi edo barne-sustapena egin behar denean.

5. Tiran +29.53 Behin-behineko langileei, beren izaeraren ezaugarriak aintzat hartuta egoki denean, karrerako funtzionarioen araubide orokorra aplikatuko zaie”.

Transkribatu den manutik ondorioztatzen denez, behin-behineko langileak izendatzea eta kargutik kentzea ez dira funtzionarioentzat araututakoak bezalakoak.

Alde horretatik, behin-behineko langileek izaera berezia dute, eta horrek karrerako funtzionarioekiko berezitasunak izatea dakar. Berezitasun horietako bat da karrerako funtzionarioak izendatzea eta kargutik kentzea konfiantza politikoko irizpideetan oinarritzen direla, eta ez batean ez bestean ez direla funtzionarioentzat ezartzen diren betekizunak exijitu behar.

Horregatik, nahiz eta funtzionarioentzat ezarritako beste aurreikuspen batzuk aplikatu behar zaizkien, adibidez, baimenen araubidea, ez ordea harremana sortu eta iraungitzeari buruzkoak.

Beraz, TRLEBEPen bertan funtzionarioentzat araututako adinagatiko nahitaezko erretiroa ez da aplikagarria behin-behineko langileentzat, eta, beraz, 70 urteko adina ez litzateke muga izango behin-behineko langileak izendatzeko edo kargutik kentzeko orduan.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika