El telèfon 060 de l'Administració General de l'Estat rep gairebé 3,4 milions de crides en el primer trimestre de l'any.

05/04/2021

El 060 és un canal d'atenció telefònic de l'AGE que disposa d'una plataforma de telefonia de xarxa intel·ligent que dóna suport a la ciutadania les 24 hores tots els dies de l'any, i atén en un primer nivell directament de forma centralitzada les crides dels ciutadans, derivant-les, en cas de necessitat, a operadors especialitzats en les diferents matèries.

En els últims 9 anys les anomenades al 060 s'han multiplicat per sis passant de 2,2 milions en 2011 a 12,8 milions en 2020. En l'actualitat, el 060 integra en l'actualitat 230 línies telefòniques de diferents òrgans administratius i més de 25 serveis d'atenció al ciutadà

Un dels últims serveis incorporats en 2020, a causa de la pandèmia, és el de la cita prèvia en les oficines d'informació i atenció al ciutadà de l'AGE. Es va posar en marxa a partir de juny de 2020, coincidint amb la reobertura progressiva de les oficines d'atenció al ciutadà tancades amb motiu de l'estat d'alarma, donada la necessitat de prioritzar l'atenció telefònica i telemàtica, sent precís per al cas d'atenció presencial la cita prèvia per a limitar l'aforament.

En paral·lel, continuen integrant-se en el 060, per al servei de cita prèvia, les diferents oficines de MUFACE repartides pel territori nacional.

Consulta aquí la nota de premsa completa (PDF · 479,17 kB)