logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 4. Incompatibilitats.

Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega.

S'entén que este assumpte es veuria afectat pel principi general d'incompatibilitat de l'exercici d'una activitat que pot impedir o menyscabar l'estricte compliment dels seus deures.

La consulta versa sobre la possibilitat d'incompatibilitat d'un funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega. Referent a això, s'ha d'assenyalar que la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques assenyala en el seu article 1.3 que:

“En qualsevol cas, l'acompliment d'un lloc de treball pel personal inclòs en l'àmbit d'aplicació d'esta Llei serà incompatible amb l'exercici de qualsevol càrrec, professió o activitat, públic o privat, que puga impedir o menyscabar l'estricte compliment dels seus deures o comprometre la seua imparcialitat o independència”.

Referent a això, la Llei 53/1984 disposa en el seu article 1.1 que: “El personal comprés en l'àmbit d'aplicació d'esta Llei no podrà compatibilitzar les seues activitats amb l'acompliment, per si o mitjançant substitució, d'un segon lloc de treball, càrrec o activitat en el sector públic, excepte en els supòsits previstos en aquesta”.

D'altra banda, la Llei 53/1984 assenyala en el seu art. 11.1 que:

“D'acord amb el que es disposa en l'article 1.3 de la present Llei, el personal comprés en el seu àmbit d'aplicació no podrà exercir, per si o mitjançant substitució, activitats privades, incloses les de caràcter professional, siguen per compte propi o sota la dependència o al servei d'Entitats o particulars que es relacionen directament amb les que desenvolupe el Departament, Organisme o Entitat on estiguera destinat.

S'exceptuen d'aquesta prohibició les activitats particulars que, en exercici d'un dret legalment reconegut, realitzen per a sí els directament interessats.”

La Llei 53/1984, en el seu article 1.3, establix un principi general d'incompatibilitat per a l'acompliment d'un lloc de treball pel personal inclòs en l'àmbit d'aplicació d'esta Llei amb l'exercici de qualsevol càrrec, professió o activitat, públic o privat, que puga impedir o menyscabar l'estricte compliment dels seus deures o comprometre la seua imparcialitat o independència.

En este sentit, s'adverteix que, amb independència dels diferents supòsits contemplats de manera específica per la citada llei, la pròpia norma habilita a l'Administració a valorar si l'acompliment d'una segona activitat pot impedir o menyscabar l'estricte compliment dels deures o comprometre la imparcialitat o independència del personal inclòs en l'àmbit d'aplicació d'esta.

En este sentit, dins dels deures de qualsevol lloc públic, es troba l'estricte compliment dels horaris i la jornada de treball, i sempre en funció de les necessitats de servei de l'Administració.

D'acord amb l'exposat en l'escrit de consulta, s'observa que difícilment podria complir-se totalment la jornada de treball i els horaris (especialment, els de tutoria) en la Universitat, si simultàniament s'exerceix una altra activitat a Noruega.

Per si no fos prou, s'adverteix que l'ús de l'expressió “puga impedir o menyscabar” per part de la pròpia llei, permet introduir en la seua interpretació una noció de risc o de probabilitat d'un perjudici per al correcte acompliment de l'activitat pública que habilitaria a l'Administració a denegar la compatibilitat sol·licitada.

Sota esta interpretació, i sense perjudici de l'a dalt exposat, s'adverteix que el simple canvi de residència a Noruega per part del docent al qual vindria obligat segons consta en l'escrit remés, permet apreciar aquest component de risc o de probabilitat de menyscapte al servei públic que estaria directament vinculat a la llunyania de la seua nova residència i a la dependència, quasi en exclusivitat, a un únic mitjà de transport, l'aeri, que no permet assegurar la presència del docent en el seu lloc de treball en la Universitat per al compliment dels seus deures en el cas gens improbable que aquest mitjà de transport poguera veure's afectat per diverses circumstàncies (tècniques, climatològiques, conflictes laborals, etc.), i no estiguera operatiu.

Todo lo anterior se indica sin perjuicio de recordar que, de acuerdo con el régimen de competencias de este centro directivo, las respuestas a consultas que emite esta dirección general poseen carácter meramente informativo y, en consecuencia, no tienen carácter de criterio vinculante, ni originan derechos ni expectativas de derecho, ni implican vinculación alguna con el tipo de procedimientos a que se refieran. Además, al carecer de carácter preceptivo o vinculante, los órganos destinatarios de dichas respuestas podrán, en su caso, adoptar finalmente una decisión que no se corresponda con el parecer contenido en las mismas.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies