logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carrera administrativa.

Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat

El grau personal és un element de la carrera administrativa del funcionari en un Cos o Escala i, excepte en els casos previstos en la llei (promoció interna i integració), no procedeix computar els serveis prestats per l'interessat com a funcionari d'un Cos a l'efecte de consolidar el grau personal inicial corresponent a un altre Cos al qual s'ha accedit amb posterioritat.

La consulta versa sobre la possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'ha accedit amb posterioritat. En concret es planteja si és possible tindre en compte, per a consolidar el grau inicial d'un funcionari del Subgrup A1 d'un Cos de l'Administració General de l'Estat, els serveis que té reconeguts com a funcionari d'una comunitat autònoma, també del Subgrup A1.

El grau personal es consolida en funció de la pertinença a un determinat Cos o Escala, per ser la manifestació del desenvolupament de la carrera professional en aquella, per la qual cosa resulta evident que el dret a conservar el grau consolidat en un altre Cos o Escala, o a utilitzar el temps de serveis prestats en ells per a adquirir un grau en el Cos o Escala al qual s'accedeix, constituïxen excepcions a la norma general que han d'aplicar-se en els termes estrictes fixats per la llei.

D'esta regla general, solament queda exclòs el sistema establit per al supòsit de promoció interna i integració a un altre Cos o Escala, ja que l'article 22.1 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, preveu la conservació del grau personal consolidat per part dels funcionaris que accedisquen a un Cos o Escala per promoció interna, o bé pels funcionaris que accedisquen per integració a altres Cossos o Escales, d'acord amb el que es preveu en la mateixa llei. Es tracta de dos supòsits taxats i suposen una excepció a la regla general, que és la vinculació del grau personal al Cos o Escala en què es consolida aquell.

En conseqüència, el grau personal és un element de la carrera administrativa del funcionari en un Cos o Escala i, excepte en els casos previstos en la llei (promoció interna i integració), no es podrà traslladar el grau personal d'un Cos a un altre. No cal entendre, per tant, que el grau personal vaja lligat indissolublement a la condició de funcionari públic amb independència del Cos de pertinença.

Per tot l'exposat es conclou que no procedeix computar els serveis prestats per l'interessat com a funcionari d'un Cos d'una Comunitat Autònoma a l'efecte de consolidar el grau personal inicial corresponent a un Cos de l'Administració General de l'Estat al qual ha accedit amb posterioritat.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies