logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys.

La jubilació forçosa per raó d'edat regulada en el propi TRLEBEP per al personal funcionari, no resulta extensible al personal eventual, de manera que l'edat de 70 anys no operaria com a límit a l'hora de nomenar o cessar del personal eventual.

La consulta versa sobre la posibilidad de nombramiento del personal eventual con una edad superior a los 70 años.

El artículo 12 del Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley del Estatuto Básico del Empleado Público (en adelante, TRLEBEP) hace referencia al personal eventual como una de las clases de empleados públicos que prestan sus servicios en las Administraciones en los términos siguientes:

“1. Es personal eventual el que, en virtud de nombramiento y con carácter no permanente, sólo realiza funciones expresamente calificadas como de confianza o asesoramiento especial, siendo retribuido con cargo a los créditos presupuestarios consignados para este fin.

2. Les lleis de Funció Pública que es dicten en desenvolupament d'este Estatut determinaran els òrgans de govern de les Administracions Públiques que podran disposar d'esta mena de personal. El número màxim s'establirà pels respectius òrgans de govern. Este número i les condicions retributives seran públiques.

3. El nomenament i cessament seran lliures. El cessament tindrà lloc, en tot cas, quan es produïsca el de l'autoritat a la qual es preste la funció de confiança o assessorament.

4. La condició de personal eventual no podrà constituir mèrit per a l'accés a la Funció Pública o per a la promoció interna.

5. Al personal eventual li serà aplicable, en el que siga adequat a la naturalesa de la seua condició, el règim general dels funcionaris de carrera”.

Del precepte transcrit es deduïx que tant el nomenament amb el cessament del personal eventual es produïx de manera diferent a la regulada per al personal funcionari.

En este sentit, el personal eventual gaudeix d'una especial naturalesa, la qual cosa comporta que existeixen especialitats respecte del personal funcionari de carrera, sent una d'elles que el seu nomenament i cessament es fonamenten en criteris de confiança política, sense que siguen exigibles ni en un ni en un altre els requisits que s'establixen per al personal funcionari.

Per aquest motiu, malgrat que els resulte d'aplicació altres previsions establides per al personal funcionari, per exemple, el règim de permisos, no així les relatives al naixement i extinció de la relació.

Per tant, s'entén que la jubilació forçosa per raó d'edat regulada en el propi TRLEBEP per al personal funcionari, no resulta extensible al personal eventual, de manera que l'edat de 70 anys no operaria com a límit a l'hora de nomenar o cessar del personal eventual.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies