logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio Ministerio
Ministerio Organigrama
Organigrama Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais Secretaría de Estado de Función Pública Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública Regulación Legal
Protección de Datos Participación pública en proxectos normativos
Participación pública en proxectos normativos Consulta pública previa Audiencia e información pública
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia Instrucións de comunicación Información adicional Seguimento do Plan
Empleo
Empleo Persoal Laboral Persoal Funcionario
Portada de Ministerio
Dixitalización e IA Telecomunicación e infraestruturas Dixitais Función Pública
Función Pública A secretaría
A secretaría Secretaría de Estado de Función Pública Directora do Gabinete da Secretaría de Estado de Función Pública Captación de talento Newsletter de Función Pública Actualidade
Función Pública
Función Pública Quen somos Acceso ao Emprego Público Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Réxime Xurídico Relacións Laborais Órganos de colaboración Rexistro Central de Persoal Espazo ISPA Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Gobernación Pública
Gobernación Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificación administrativa e redución de cargas Inspección de Servizos Atención á cidadanía Calidade nas Administracións Públicas​ Transparencia Goberno aberto Electronic reports and notifications Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilidade e conflito de intereses
Incompatibilidade e conflito de intereses Oficina de Conflictos de Intereses Membros do Goberno e Altos Cargos da Administración Xeral do Estado Incompatibilidades de persoal ao servizo das Administracións Públicas Informes sobre cumprimento dos altos cargos MASTERCLASS: Guía do Goberno Aberto
Comunicación Contacto Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada de Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
Dixitalización e IA
Telecomunicación e infraestruturas Dixitais
  • A secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
Comunicación
Contacto
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada de Info Dana
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 7. Xornada e horarios.

Posibilidade de realizar xornada ordinaria durante períodos de vacacións ou festivos por parte de funcionarios que de maneira habitual realizan xornada reducida por interese particular

Con carácter xeral, nada se opón a que os interesados poidan solicitar o pase á xornada completa antes do goce das vacacións, días festivos ou períodos de xornada especial, no entanto, unha vez finalice o mesmo se solicita de novo a redución de xornada, podería comportar unha fraude de lei.

A cuestión exposta versa sobre a posibilidade de que os funcionarios acollidos a unha redución da xornada ordinaria por interese particular soliciten o pase á xornada ordinaria nos períodos de vacacións, festivos ou naqueles períodos nos que exista unha xornada especial.

Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación. As Administracións Públicas son competentes para establecer a ordenación do tempo de traballo do persoal ao seu servizo, de acordo con o establecido nos artigos 47 e 51 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado por Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro (TREBEP).

No ámbito da Administración Xeral do Estado resulta de aplicación a Resolución do 28 de febreiro de 2019, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se ditan instrucións sobre xornada e horarios de traballo do persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos.

No apartado quinto da esta Resolución recóllese a posibilidade de, naqueles casos en que resulte compatible coa natureza do posto desempeñado e coas funcións do centro de traballo, o persoal que ocupe postos de traballo cuxo nivel de complemento de destino sexa igual ou inferior ao 28 solicite ao órgano competente o recoñecemento dunha xornada reducida, ininterrompida, das 9:00 ás 14:00 horas, de luns a venres, percibindo o 75% das súas retribucións.

En todo caso, a Unidade correspondente poderá denegar a xornada reducida no caso que non sexa compatible coa natureza do posto e coas funcións do centro de traballo, ou no caso de que non se cumpran os requisitos establecidos no este precepto, esta denegación, conforme o artigo 35 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, deberá ser motivada.

Tendo en conta o anterior, a cuestión exposta céntrase na posibilidade de denegar o pase á xornada ordinaria ao persoal ao que se lle autorizou a redución de xornada por interese particular no caso de que, reiteradamente, soliciten este pase exclusivamente nos períodos de vacacións ou festivos e naqueles períodos de tempo en que a xornada do centro é reducida, para así percibir durante os estes períodos a totalidade das súas retribucións, infórmase que, poderase aplicar o criterio seguido por este Centro Directivo, por analogía, en relación á redución de xornada por garda legal.

Neste sentido, con carácter xeral, e por analogía, nada se opón a que os interesados poidan solicitar o pase á xornada completa antes do goce das vacacións, días festivos ou períodos de xornada especial, no entanto, unha vez finalice o mesmo se solicita de novo a redución de xornada, podería comportar unha fraude de lei.

Iso referéndase polo disposto na Sentenza do 14 de maio de 1998, da Sección Primeira da Sala Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia, nun asunto no que unha funcionaria quería establecer períodos concretos para o goce do permiso por redución de garda legal segundo os seus intereses, establece nos seus Fundamentos Xurídicos Segundo e Terceiro o seguinte:

“ (…) É obvio que a recorrente non pretende facer uso da redución de xornada nas épocas de xornada escolar continuada nin nas de vacacións escolares, e si en cambio nos restantes períodos, temporalizando dese modo á súa unilateral elección, o goce da xornada reducida. Pero é obvio tamén que a finalidade da norma en que a recorrente trata de achar amparo á súa pretensión, que non é outra que a de compatibilizar o traballo co coidado e a atención do menor, non é exactamente coincidente coa perseguida pola actora que, ao parecer, só busca a completa percepción das súas retribucións fóra daqueles períodos non lectivos ou de xornada continuada. (…)

E é que a razón de que se conceda a redución da xornada responde á concreta necesidade de procurar, sen detrimento do traballo remunerado, a atención e coidado do menor ou diminuído; por iso tal razón existe ou non existe, o que non parece lóxico é que a mesma apareza e desapareza segundo os intereses da demandante, temporalizando o seu pedimento na forma que lle convén”.

É por iso que, no caso de que estas solicitudes sexan reiteradas e vaian referidas, exclusivamente, a períodos de vacacións, festivos ou xornadas especiais, poderán ser denegadas de forma motivada se, de acordo ás circunstancias concorrentes, a Unidade de Persoal estima que as mesmas poden constituír unha fraude de lei.

En conclusión, nada obsta a que se solicite o cambio a xornada ordinaria, sen prexuízo de que a Unidade de Persoal avalíe se existe fraude de lei na conduta do empregado público.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Política de cookies

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies