logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio Ministerio
Ministerio Organigrama
Organigrama Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais Secretaría de Estado de Función Pública Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública Regulación Legal
Protección de Datos Participación pública en proxectos normativos
Participación pública en proxectos normativos Consulta pública previa Audiencia e información pública
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia Instrucións de comunicación Información adicional Seguimento do Plan
Empleo
Empleo Persoal Laboral Persoal Funcionario
Portada de Ministerio
Dixitalización e IA Telecomunicación e infraestruturas Dixitais Función Pública
Función Pública A secretaría
A secretaría Secretaría de Estado de Función Pública Directora do Gabinete da Secretaría de Estado de Función Pública Captación de talento Newsletter de Función Pública Actualidade
Función Pública
Función Pública Quen somos Acceso ao Emprego Público Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Réxime Xurídico Relacións Laborais Órganos de colaboración Rexistro Central de Persoal Espazo ISPA Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Gobernación Pública
Gobernación Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificación administrativa e redución de cargas Inspección de Servizos Atención á cidadanía Calidade nas Administracións Públicas​ Transparencia Goberno aberto Electronic reports and notifications Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilidade e conflito de intereses
Incompatibilidade e conflito de intereses Oficina de Conflictos de Intereses Membros do Goberno e Altos Cargos da Administración Xeral do Estado Incompatibilidades de persoal ao servizo das Administracións Públicas Informes sobre cumprimento dos altos cargos MASTERCLASS: Guía do Goberno Aberto
Comunicación Contacto Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada de Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
Dixitalización e IA
Telecomunicación e infraestruturas Dixitais
  • A secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
Comunicación
Contacto
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada de Info Dana
texto
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 2. Carreira administrativa.

Cómputo do prazo posesorio para efectos de consolidación de grao persoal

O prazo posesorio ha de computarse para efectos de consolidación de grao con respecto ao posto no que se toma posesión cando corresponda, contabilizándose, para efectos do posto de orixe, unicamente os do prazo previsto para o cesamento no mesmo.

A cuestión exposta versa sobre a forma de computar, para efectos de recoñecemento de grao persoal, o prazo posesorio.

Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación, que neste caso é o Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao Servizo da Administración, aprobado polo Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo (RGI, en diante).

Tendo en conta o anterior, a cuestión exposta céntrase en determinar a imputación dos tempos de cesamento e toma de posesión nun novo posto e, en concreto, que sucede cando un funcionario cumpre un grao durante o prazo posesorio.

A este respecto, o artigo 48 RGI establece o seguinte:

“1. O prazo para tomar posesión será de tres días hábiles se non implica cambio de residencia do funcionario, ou dun mes se comporta cambio de residencia ou o reingreso ao servizo activo.

O prazo de toma de posesión empezará a contarse a partir do día seguinte ao do cesamento, que deberá efectuarse dentro dos tres días hábiles seguintes á publicación da resolución do concurso no «Boletín Oficial do Estado». Se a resolución comporta o reingreso ao servizo activo, o prazo de toma de posesión deberá computarse desde a esta publicación.(…)

4. Efectuada a toma de posesión, o prazo posesorio considerarase como de servizo activo para todos os efectos, excepto nos supostos de reingreso desde a situación de excedencia voluntaria ou excedencia por coidado de fillos unha vez transcorrido o primeiro ano.”

Nestes supostos de cambio de posto non existen baleiros na prestación de servizos posto que o funcionario traballou interrumpidamente de forma que cada prazo (de cesamento e de toma de posesión) aplicarase para a consolidación, no seu caso, dun ou outro grao, o que haberá de analizarse á luz do previsto no art. 70 RGI (concordante co previsto no art. 21 da Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública, vixente nesta materia de acordo con o previsto na Disposición adicional cuarta.2 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado por Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro), que recolle as regras xerais sobre o grao persoal e, en particular, respecto dos da interrupción ou non dos prazos para consolidar un determinado grao persoal.

Por tanto, dado o carácter de servizo activo do prazo posesorio previsto no artigo 48 do Regulamento aprobado por Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, este prazo posesorio ha de computarse para efectos de consolidación de grao con respecto ao posto no que se toma posesión cando corresponda, contabilizándose, para efectos do posto de orixe, unicamente os do prazo previsto para o cesamento no mesmo.

Como exemplo da aplicación deste criterio para os efectos de determinar se se produciu ou non a consolidación dun determinado grao, exponse o caso dun funcionario que ten consolidado un grao 28, ocupa un nivel 30 desde o 1 de agosto de 2011 e cesa o 9 de xullo de 2013, pero non toma posesión no seu novo destino de nivel 28 ata o 1 de agosto de 2013.

É dicir, dado que por 22 días está en período posesorio (no caso concreto o funcionario cesara en Madrid e íase destinado ao exterior), exponse se podería consolidar o nivel 30 (xa que se se entende que durante ese prazo segue consolidando en nivel 30, transcorrerían os dous anos necesarios para iso previstos no art. 70 RGI) ou pola contra non sería posible.

Da información achegada dedúcese que o cesamento do funcionario no posto de nivel 30 produciuse con carácter voluntario, nese caso e dado o carácter de servizo activo do prazo posesorio, os mesmos han de computarse para efectos de consolidación de grao con respecto ao posto no que se toma posesión, tal e como se mencionou que prevé o artigo 48.4 RGI. Contabilizándose para efectos de consolidación de grao nivel 30 do posto anterior, unicamente os do prazo previsto para o cesamento no mesmo (neste caso, ata o 9 de xullo de 2013).

De maneira que o prazo de toma de posesión (a partir desa data ata o 1 de agosto) imputarase unicamente ao novo posto de nivel 28, o que non permite consolidar finalmente o nivel 30. E iso dado que unha vez pasa o prazo contemplado para o cesamento no mesmo prodúcese unha interrupción na prestación de servizos neste, non transcorrendo o prazo de dous anos necesario para consolidar o 30.

En conclusión, tal e como se sinalou, o prazo posesorio ha de computarse para efectos de consolidación de grao con respecto ao posto no que se toma posesión cando corresponda, contabilizándose, para efectos do posto de orixe, unicamente os do prazo previsto para o cesamento no mesmo.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Política de cookies

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies