Buruzko aurretiazko kontsulta publikoa errege dekretu proiektua erakunde publikoen egokitzeko arloan indarrean dauden estatuko 40/2015 legea, urriaren 1ekoa, sektore publikoaren Araubide Juridikoa

Publishing date: 11/12/2024

Closing date:28/12/2024

Herritarren parte-hartzea hobetzeko prozedura-arauak egitea, 133. artikuluan xedatutakoaren arabera, 39/2015 legea, urriaren 1ekoa, administrazio publikoen eta administrazio prozedura erkideari buruzko legearen 26.2 artikuluan 50/1997 zk., azaroaren 27koa, jaurlaritzaren, aldez aurretiko kontsulta hori xedea iritzia bildu eraginpean hartutako subjektuek arau berriaren arabera, hauei buruz:

  • Ekimenaren bitartez konpondu nahi diren arazoak
  • Arau hori onestea beharrezko eta egoki
  • Arauaren helburuak
  • Izan litezkeen bestelako aukera erregulatzaile eta ez-erregulatzaileak

Arestian adierazitakoa betez eta xedatutakoarekin bat, urriaren 3koa, PRE/1590/2016 argitaratzen duena ministroen kontseiluaren erabakia, 2016ko irailaren 30ekoa, gaitzeko ematen dizkiena prestateko prozesuan parte-hartze publikoaren bidez araudia interneteko atariak izaten ari diren ministerio-sailek, herritarrek, erakunde eta elkarteak, baderitzote, zure iradokizunak eta abenduaren 28a arte 2024-postontziaren bidez, posta elektronikoasecretaria.sgop@digital.gob.es, gaian hau adierazita: "egokitzeko Errege Dekretua, erakunde publiko arloan indarrean dauden estatuko" 40/2015 legea.

a) Aurrekariak.

Egokitze prozesua osatzen duten erakundeen administrazio instituzionala arautzen dituen legearen dagokion bere araubide hori ez berritzaile eta horrela 370/1999 errege-dekretu bidez, martxoaren 5ekoa, egokitu egin zen hainbat zuzenbide publikoko entitateek aurreikuspenei 6/1997 legea, apirilaren 14koa, estatuko administrazio orokorraren antolaketa eta funtzionamendua.

40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, sektore publikoaren araubide juridikoarena izan zen helburua“ egitura soiltzea bidez erakunde publikoen arrazionaltasunez tipologia entitate eta organismo publikoak sailkapen berria ezarriz, argiagoa, ordenatua eta sinplifikatua ”Eskema hori nola ulertzen laguntzen lege-testua. marrazten duen antolatzen dira, eta betearaztekoak, gobernuaren erabakiak antolamendu-egituran erakunde publikoak, bai eta erakunde bakoitzaren erantzukizun eta funtzioak.

Lege-testu horren da sektore publikoaren barruan mailako erakundeen arteko organismo autonomoak, enpresa-entitate publikoak eta estatu-agentziak; ondoren, katalogoan ere erakunde estatuko sektore publiko instituzionalaren a administrazio-agintaritza independenteak, estatuko merkataritza-sozietateak, partzuergoak, sektore publikoko fundazioak, nortasun eta transferitu gabeko unibertsitate publikoen gabeko funtsak.

Ongi irudikatuak agertzen dira aipatutako legearen laugarren xedapen gehigarria (entitate eta organismo publikoak egokitzea estatuan) agindu bat osatzen duten erakundeek estatuko sektore publiko instituzionalaren barnean berariazko araubidea arautu behar gabe egokitzen bat erabaki ahal izateko esparru homogeneoa dira erakunde eta orokorrak hala xedatzen du:

“ berariazko araubide juridikoa duten erakundeak, lege hau indarrean sartzean menpe egoten jarraituko dute beren legeria berezituaren menpe, izaera juridikoa, eta, osagarri moduan, eta bertan bakarrik izan dadin, dagokion legeria espezifikoaren lege honetan aurreikusitakoaren arabera.

Gainerako erakundeetan, lege honen 84.1 artikuluan aipatzen diren, dauden hura indarrean sartu eta bere edukia egokitu beharko dira urriaren 1a baino lehen, eta, beraz, 2024 egokitzea arte horien araudi berezian aurreikusitakoaz bat.

Egokitzea zainduz egingo gaur egungo espezialitateen erakunde eta entitateak langileen arloan, ondarea, aurrekontu-araubidea, kontabilitate, kontrol económico-financiero eta eragiketa, finantziazio-agente gisa, Azken horiei dagokienez, barne-galdeketatik pasarazteko, horrelakorik izanez gero, ordenamendu juridiko pribatuarekin. Espezialitate gorde egingo dira beti, ez eta akats garrantzitsuak sortu eta sarrera eta gastuen kontroleko finantza-desoreka-egoera bat sortzen den unean egokitzea.

Botere esleitzaile-egiturazkotzat hartzen ez dituzten entitateek, espezialitate honen kontra egiten ez diren bitartean, kontserbatuko, europar batasuneko araudiaren ”.

b) konpondu nahi den

Arau-proiektu honetan zaintzen da, legezko agintaldia laugarren xedapen gehigarrian eta lege-testu horren edukia egokitu legean ageri diren erakunde publiko gisa kategorizazioa nagusia sektore publiko instituzionala osatzen duten erakundeek, eta bereizi organismo autonomoak, enpresa-entitate publikoak eta estatu-agentziak. proiektu hau, arau-esparru bat ezarri nahi homogeneoa dira, hala ere, bere erakunde orokorrak egitura eta funtzionamendua, kudeaketan, batez ere, gai hauei dagokienez, bere eraginkortasuna, efizientzia eta gardentasuna.

Laburbilduz, arau-proiektu hau honako hauexen ekimenek lege horretan aurreikusitako araubidea izendapenei dagokienez, araubide juridikoa, langileriaren kontratazio eta ondare-económico-financiero, aurrekontu, kontabilitate eta kontrol ekonomiko eta finantzarioa da kasu askotan, xehetasun-zehaztapenak. egokitzapenak egin behar dira, baina bat ezartzeko isurketak homogeneizatzea araubidea kontuan hartuta, erakunde hauek tipologiari eta ezaugarri espezifikoak

Arau-proiektu hori izanik, beraz, tresna juridiko egokia borondatezko eta prozesuan aurrera egiteko arrazionalizatu eta sinplifikatzeko administrazio instituzionala estatuko legegileak Egokia egin zituzten. izan ere, ekin, beharrezko diren aldaketak esparru betearazteko ezarritako uniformea: 40/2015 legea, urriaren 1ekoa, Sektore publikoaren araubide juridikoarena; eta, borondatezko sartu dira egitea aukeratu duten erakundeen bide horretatik jo beharrean, arau espezifiko eta zehatzagoa egokitzeko. sartu ez diren, izan ere, duela gutxi egin izan da egokitzea aldatuta; izan ere, dagokion Estatutuko edo-atxikipenetara pasako da.

c) arau hori onestea beharrezko eta egoki

Ondorioz, egokitu egin behar da, erakunde publikoen araubidea adierazitako jasotako erregulazioarekin 40/2015 legea, urriaren 1ekoa, sektore publikoaren araubide juridikoarena, eta horrela homogeneoa esparru bat ezartzea.

d) arauaren Helburuak

Etorkizuneko arauaren helburua izango luke lege-mandatua bete laugarren xedapen gehigarrian edukia: 40/2015 legea, urriaren 1ekoa, Sektore publikoaren araubide juridikoarena.

e) Balizko irtenbide alternatiboak hartzea; alegia, eta ez-erregulatzaileak, erregulazio-

Baztertu gabeko aukerak eskatutako etortzeagatik, erregulazio-egokitzeko edukiari araubidea: 40/2015 legea, urriaren 1ekoa, aukera hauek proposatzen dira izaera erregulatzailea:

Hala, bada, alternatiba bat egokitu egin zen arau-proiektu bat hartu, bereziki herri-erakunde bakoitzeko edukira egokitu beharreko 40/2015 legea, urriaren 1ekoa, hala ere, horrek esan nahiko luke arau asko, ez dirudi egokia; are gehiago beharrezkoak diren aldaketak, gehienetan, erakunde ez dira zabalak.

Hori dela eta, arrazionaltasun-irizpideak dituzten aukera gomendagarria bakar batean batzea multzoa arau aldaketak direla-eta, araua, erakunde eta entitateak.

Beste aukera bat joan zen arau-proiektu bat 370/1999 Errege Dekretua, martxoaren 5eko antzekoa, egokitze orokorra arautzen duen araubideari bidali bat hartu zen. Hala ere, litekeena da, izan ere, alternatiba hori baztertu LOFAGEREN dela uste da argi eta garden gehiago eskema marrazten duen arau-proiektu.

Aurreko gogoetak kontuan hartuta, zabaltzen da balizko buruzko aurretiazko kontsulta publikoa errege dekretuaren edukia.

Kontsultaren iraupen-epea: Abenduaren 28an amaituko 2024.

Helbide zuzentzea oharrak:secretaria.sgop@digital.gob.es.